Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (96/212) > >>

pach:
Не е новина, щото е от март 2018. На смятом, че е хубаво да го имаме тук.
Търсех снимки за румънския влак и попаднах на това.


--- Цитат ---    Влакът на „ПИМК Рейл” предизвика фурор в Турция! Тръгва трета композиция от Пловдив ВИДЕО
Над 200 тира с 8400 тона товар излизат от пътищата само за седмица
Дата 09:01, 26.03.2018  коментара 5 коментара  Прегледа 9616 Автор Автор: Герасим Белев
   
Влакът на „ПИМК Рейл” предизвика фурор в Турция! Тръгва трета композиция от Пловдив ВИДЕО

Само за един месец пловдивската компания „ПИМК Рейл” увеличи три пъти курсовете между Пловдив и турския индустриален град Черкезкьой. Днес тръгва третият влак, който ще изпълнява курсове между Интермодалния терминал „Тодор Каблешков” и турския град.

Двойните курсове Пловдив – Черкезкьой ще се изпълняват три пъти седмично. Влаковата композиция ще тръгва от турския град в понеделник, сряда и събота от 18.00 часа и ще е в България в 9.00часа.  В сряда, петък и неделя ще са курсовете от Пловдив до индустриалния град в южната ни съседка пак в същите часове.

Интересът към директната жп връзка е огромен, като турската индустрия гледа все повече към услугите на пловдивската компания.  Резултатите не закъсняха и редица пловдивски превозвачи вдигнаха оборотите си след пускането на първата директната жп връзка между Пловдив и Черкезкьой.

По този начин турски тирове, които са предназначени за Западна Европа, въобще не излизат през границата. Компаниите слагат контейнерите на влака на „ПИМК Рейл”, а товарите след курсовете към Европа се поемат от българските превозвачи.

Всяка композиция има по 34 вагона, като винаги е пълна с товари. Общо 6-те пълни курса вади над 200 тира с 8400 тона товар от пътищата само за една седмица.

От „ПИМК Рейл” подготвят още два маршрута, които ще минават през Интермодалния терминал. Единият е Пловдив – Бургас, което значително ще ограничи движението на тирове по АМ „Тракия”. Другият е до австрийския град Велс, като целта там ще е до 6 курса седмично. Това означава, че ще намалее трафикът на тирове към северозападните ни гранични пунктове. От друга страна стокообменът между България и страните от Централна Европа може да нарасне значително.

От пловдивската компания вече смятат да форсират разширяването на терминала, като се изградят още няколко коловоза на гарата. Очаква се само тази година да се преизпълни инвестицията, заложена в концесионния договор за първите четири години.

Курсовете минимум, които трябва да минат през терминала, също ще се преизпълняват само с влаковите композиции до Турция. В концесионния договор е записано, че месечно трябва да се реализира 12 999 TEU натоварване, което се равнява на 120 ремаркета. Това на практика е досегашното натоварване само на седмица на влаковете до  Черкезкьой.

 „Чрез интермодалния терминал ще можем все повече да разтоварим пътищата от тежкотоварните камиони. Целта ни е повече курсове да се пренасочат към жп транспорта. Освен по-малко трафик по пътищата, това означава по-малко амортизация на инфраструктурата, както и по-малко замърсяване на въздуха и околната среда”, заяви Илиян Филипов от Съюза на превозвачите в България. 

Влаковата композиция, която оперира на интермодалния терминал е най-новата купена у нас.  Машината е произведена от германския концерн "Сименс" и обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е "Калина". Той се задвижва с електричество и развива скорост до 100 км/ч. Композицията разполага с всичките системи и критерии за безопасност.   
--- Край на цитат ---



Повече по въпроса за ползваните вагони, българско ново производство,


можете да прочетете тук:
https://pazardjik.marica.bg/article/read/26326

Boris 2-12-4:
130 години от официалното откриване на Централна гара София се навършват утре. В чакалнята ще се състои фолклорен флашмоб - от 12 часа служители на железницата, ансамбъл Българани и пътници ще отбележат годишнината на знаковата сграда с празнични хора, съобщи НКЖИ.

Първоначалната сграда е проектирана от архитектите Антонин Колар, Богдан Прошек и Тодор Марков и е пусната в експлоатация през 1888 г. Тази сграда е напълно разрушена на 15 април 1974 г., а новата по проект на арх. Милко Бечев е открита на 6 септември 1974 г. На 3 април 2014 г. започна цялостен ремонт на гарата със средства от Оперативна програма „Транспорт“, който приключи в началото на 2016.

След Освобождението Австро-Унгария, Сърбия, България и Турция се задължават да построят на своите територии съответните железопътни участъци на международната трансбалканска железница Виена - Цариград. За страната ни това е участъкът Цариброд - София – Вакарел. Преговорите за трансбалканската железница между четирите заинтересовани държави започват от 1881 г. и продължават до май 1883 г., когато във Виена е подписана Четворна конвенция.

Непосредствено след това в Народното събрание на България се внася закон за построяването на железопътната линия Цариброд - София – Вакарел. Предприемачът Иван Грозев създава българско акционерно дружество, което получава залог от Българската народна банка. Съгласно договора жп линията трябва да бъде предадена за експлоатация в края на 1886 г., но заради събитията около Съединението и обявената война на България от Сърбия, тя е завършена през 1888 г. На 7 юни линията е свързана със сръбските железници, а на 1 август е въведена в международна експлоатация.

Откриването на линията за международни съобщения, а заедно с това и освещаването на Централна гара София става на 1 август 1888 г., когато по обяд пристигна първият международен влак от Лондон и Париж (легендарният Ориент експрес), който отпътува рано на другия ден за Пловдив, Одрин и Цариград.

За времето си гара София е била най-внушителната не само за България, но и за Балканите. Сградата е била едноетажна, дълга е 96 м. и широка – 12 м., в източната и в западната част е оформена с втори етаж, а в средата със скромен висок свод над вестибюла, съединен с часовникова кула, която гледа към Витоша. В нея се помещават всички служебни канцеларии, а за пътниците има 3 чакални: първи клас с червени кадифени канапета, втори клас – със зелени и трети клас – с дървени пейки. В мазето е парното отделение и банята за персонала.

Плановата схема е типична за този вид сгради – обширен централен вестибюл през два етажа и странични крила. Външната архитектура е с италиански ренесансови форми. Гарата се е осветявала от газови лампи. До главната врата на перона, под перонния часовник, е имало голяма камбана, а по-късно звънец: първи звънец – продажба на билети, втори– качване на пътниците и сбогуване, с трети – тръгване на влака.

За пръв началник на Софийската гара е назначен Йосиф Карапиров, служител в Хиршовата железница.

offnews.bg

Rado:

--- Цитат на: gregary link=topic=3806.msg112364#msg112364 date=1532968318 ---Влакът пристигна ли? Ще ми е интересно, ако има снимки... :drinks:

--- Край на цитат ---

За съжаление не успях да отида на гарата и незнам дали е пристигнал този влак.

toniemi:

--- Цитат на: Rado link=topic=3806.msg112369#msg112369 date=1533065398 ---За съжаление не успях да отида на гарата и незнам дали е пристигнал този влак.

--- Край на цитат ---


--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3806.msg112368#msg112368 date=1533059097 ---

Откриването на линията за международни съобщения, а заедно с това и освещаването на Централна гара София става на 1 август 1888 г., когато по обяд пристигна първият международен влак от Лондон и Париж (легендарният Ориент експрес), който отпътува рано на другия ден за Пловдив, Одрин и Цариград.


--- Край на цитат ---

Този влак е минал още 1888 година , момчета,закъсняли сте :(

 :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

Adrian:


https://railturkey.org/2018/03/29/trucks-now-pass-border-on-rail/

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия