Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Boris 2-12-4:
Специално за Стефчо и приятелите от Бургазъ Тренъ
https://www.actualno.com/burgas/vlak-ot-1925-g-shte-zavede-burgazlii-na-naj-krasivite-mesta-v-grada-news_708741.html
pach:
Пуснете си след малко бТВ -репортерите .
БДЖ и неговите машинисти и локомотиви!
;D
Почна вече!
Boris 2-12-4:
Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" организира откриване на градската железница на София. То ще се състои днес, 9 декември, от 13:15 часа на гара Банкя. Това е часът, в който ще пристигне първият обеден влак на градската железница, тръгващ от гара Казичене в 12:05 часа, уточнява БГНЕС. X Това ще е един неочакван подарък за жителите на столицата преди Коледа, твърдят организаторите. От 9 декември тръгват първите по рода си влакове на БДЖ, които ще пресичат града, без да се налага пътниците да се прекачват на Централна гара, за да стигнат - например, от Божурище до Подуене и обратно. На пръв поглед промяната не буди някакви специални очаквания – жп линията и до този момент е съществувала, а с оглед на хроничните проблеми на БДЖ по осигуряването на подвижен състав мнозинството пътуващи обикновено просто се радват, ако успеят да се качат на някакъв влак и той не ги изостави някъде. Началото на тази инициатива е поставено от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като продължение на завършения международен проект Rail4SEE. В него Столична община и "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД поемат ангажименти за интегриране на железниците в градския транспорт още през 2014 г. Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век, но той така и не бива възприет за успешен, съответно е преустановен малко след започването му. Нарастващото търсене на превози в града през последните години, води най-вече до ръст на моторизацията и задръстванията, като най-често изтъкваната мярка за борба с тях е строителството на метрото. Изграждането му в гъсто населените части на София е обосновано икономически, но в отдалечените квартали, както и при междуселищни превози то става неефективно. Точно тук изградената железопътна мрежа се оказва най-удачна, като предвидените връзки между нея и метрото са от основополагащо значение за успешното допълване на двете системи. Липсата на капиталови разходи (както строителни, така и времеви) обуславят възможността за провеждането на чисто организационни мерки, които да подобрят това допълване между градския транспорт и влаковете. Подобно е и реализираното между Банкя и Казичене. При него съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столична община. В конкретния случай, удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив. Общо 5 чифта влакове ще се движат от новото разписание между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни.
Прочети още : https://www.actualno.com/sofia/pyrva-stypka-kym-istinskata-integracija-na-jeleznicata-v-gradskija-transport-na-sofija-news_710663.html
© Actualno.com
Filip Andonov:
Мъка, мъкаааа…
emilchaushev:
--- Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3806.msg113763#msg113763 date=1544424287 ---Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" организира откриване на градската железница на София. То ще се състои днес, 9 декември, от 13:15 часа на гара Банкя. Това е часът, в който ще пристигне първият обеден влак на градската железница, тръгващ от гара Казичене в 12:05 часа, уточнява БГНЕС. X Това ще е един неочакван подарък за жителите на столицата преди Коледа, твърдят организаторите. От 9 декември тръгват първите по рода си влакове на БДЖ, които ще пресичат града, без да се налага пътниците да се прекачват на Централна гара, за да стигнат - например, от Божурище до Подуене и обратно. На пръв поглед промяната не буди някакви специални очаквания – жп линията и до този момент е съществувала, а с оглед на хроничните проблеми на БДЖ по осигуряването на подвижен състав мнозинството пътуващи обикновено просто се радват, ако успеят да се качат на някакъв влак и той не ги изостави някъде. Началото на тази инициатива е поставено от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като продължение на завършения международен проект Rail4SEE. В него Столична община и "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД поемат ангажименти за интегриране на железниците в градския транспорт още през 2014 г. Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век, но той така и не бива възприет за успешен, съответно е преустановен малко след започването му. Нарастващото търсене на превози в града през последните години, води най-вече до ръст на моторизацията и задръстванията, като най-често изтъкваната мярка за борба с тях е строителството на метрото. Изграждането му в гъсто населените части на София е обосновано икономически, но в отдалечените квартали, както и при междуселищни превози то става неефективно. Точно тук изградената железопътна мрежа се оказва най-удачна, като предвидените връзки между нея и метрото са от основополагащо значение за успешното допълване на двете системи. Липсата на капиталови разходи (както строителни, така и времеви) обуславят възможността за провеждането на чисто организационни мерки, които да подобрят това допълване между градския транспорт и влаковете. Подобно е и реализираното между Банкя и Казичене. При него съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столична община. В конкретния случай, удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив. Общо 5 чифта влакове ще се движат от новото разписание между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни.
Прочети още : https://www.actualno.com/sofia/pyrva-stypka-kym-istinskata-integracija-na-jeleznicata-v-gradskija-transport-na-sofija-news_710663.html
© Actualno.com
--- Край на цитат ---
Боже, Боже.... преди месец БДЖ ми натвориха 4 часови закъснения на международния влак за Истанбул и в двете посоки, защото нямаха локомотив да ни дръпнат, сега още влакове пускат.. и как ще ги обезпечат с подвижен състав идея си нямам... Иначе хубава идея, ще видим реализацията на какво ще прилича...
На мен ми е интересно тези влакове с каква номерация ще са, че ще пътуват по няколко линии...?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия