Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (104/212) > >>

bdz43r:
Една от функциите на държавата е да поддържа и развива именно такива нерентабилни неща - железница, вместо автобус и камион, градски транспорт вместо лични автомобили и т. н, и наред с това да прави възможното и разумното да ги направи максимално рентабилни. Общественият транспорт по правило има за цел удобно обслужване на населението, а не рентабилност и печалба.

А и проблемът с линиите не е в съществуването им, а в организацията на движението, поддръжката и заплащането, които са много ограничени откъм възможности за приспособяване към особеностите на трафика. Конкретно по тази линия, трафикът е толкова слаб и предсказуем, че изобщо не е необходима служба по движението, освен влаков диспечер, който има връзка с влаковете... Няма практическа нужда нито от ръководител-движение по гарите, нито от стрелочници, които са основният разход на НКЖИ. Така в Европа съществуват стотици странични линии с минимални разходи, по които малки мотриси се движат на всеки 1-2 часа и цената е сравнима с автобус по шосето.

Vlado:
БДЖ пуска търг за поне 6 нови локомотива още тази година

Светослав Метанов, 18 юли 2019
   
БДЖ ще обяви обществена поръчка за доставка на поне 6 нови локомотива още тази година като компанията ще разчита покупката да получи европейско финансиране, научи OFFNews.

Замисълът е държавният жп превозвач да кандидатства за част от неусвоените средства по Оперативна програма "Околна среда" (ОПОС) през настоящия програмен период - 2013-2020 г. Общият размер на финансирането е около 800 милиона евро като срокът за кандидатстване на парите е до 5 септември т. г.

От БДЖ обаче няма да чакат дали ще получат одобрение на проекта по ОПОС и вече подготвят тръжна процедура. Идеята е да не се губи време и обществената поръчка да може да бъде приключена максимално бързо, а новият подвижен състав да бъде доставен в рамките на изключително съкратени срокове - до 12 месеца от подписването на договора.

Според пазарните проучвания на националния превозвач за около 2,5 милиона евро могат да бъдат купени модерни и изключително енергийно ефективни локомотиви. Подобна цена може да бъде постигната от няколко от европейските производители.

В подобен бюджет се побира и базовият модел на машините "Смартрон" на германския технологичен гигант "Сименс".

Източник: OFFNews

gregary:
БДЖ организира пътуване с парен локомотив между Септември и Велинград

На 6-и септември /петък/ БДЖ организира атракционно пътуване по теснолинейката между Септември и Велинград по повод Деня на Съединението на България. Специалното пътуване ще се осъществи за всички клиенти на националния жп превозвач, които проявяват интерес към ретро подвижния състав и живописния маршрут. В празничния ден пътническата композиция ще бъде теглена от теснопътния парен локомотив № 609.76 – доставен у нас точно преди 70 години. 

Атракционният влак ще замине от гара Септември в 10:35 ч., като при пристигането си във Велинград ще бъде организирано посрещaне от местната община. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще потегли от гара Велинград в 16:15 ч.

Ретро влакът ще бъде украсен от сдружението „За теснолинейката”, които ще се погрижат и за доброто настроение на пътниците. Композицията ще се движи в състав от шест пътнически вагона.

Цената на билета за влака с парния локомотив № 609.76 между Септември и Велинград ще бъде 25.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място, като при закупуване на билети е необходим документ, удостоверяващ тяхната възраст.

Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще започне от петък (23-и август). Билети могат да бъдат закупени от железопътните бюра в столицата, както и от гарите София, Пловдив, Пазарджик и Септември.

***

Кратка историческа справка за парен локомотив № 609.76

Теснопътен парен локомотив № 609.76 е произведен в заводите Chrzanow Полша през 1949 г., след което е въведен в експлоатация по теснолинейните 760 mm железопътни линии Септември-Добринище и Варвара-Пазарджик. Експонат е от музейната колекция на БДЖ. Възстановен е отново за движение точно преди 15 години и към момента е единственият парен локомотив по теснолинейката в експлоатация.

Извършва атракционни, юбилейни, туристически пътувания и участва във филмови продукции по една от най-атрактивните железопътни дестинации в България от Септември до Добринище.


А дано имам време, за да го понащракам...  :give_heart:

pach:
Черепът&сие, се развихрят вече:

Локомотив 44-111, или как работи схемата за източване на БДЖ
СВЕТОСЛАВ МЕТАНОВ | 14 септември 2019 в 08:27

OFFNews многократно е обяснявал схемите за източване на БДЖ през последните години - коя от коя по-абсурдни и нагли.

Вече сме ви разказвали как се сключват многомилионни договори за застраховки на влакове, които са валидни само докато те стоят заключени вътре в депото и как се дават 4 милиона на фирма, за да пише фактури. Сегашната история, която ще ви опишем, обаче е може би върхът на огромния айсберг от безскрупулност, изяждащ стотици милиони левове всяка година от парите на българските данъкоплатци чрез железниците.

За какво иде реч:
БДЖ организира търг и избра фирма, която да ремонтира локомотив, който обаче  току-що е ремонтирала самата държавната компания!
Колкото и абсурдно да звучи, това е абсолютен факт!

Ето предисторията.
През юли т. г. държавният железопътен превозвач е стартирал обществена поръчка с № 01605-2019-0015 „Извършване на подемен ремонт /ПР/ на 6 броя електрически локомотиви с №№ 44 109, 44 111, 44 126, 44 197, 45 113 и 45 199”, открита процедура по реда на ЗОП, открита с Решение №19/08.07.2019 г. на Управителя на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, публикувана в Регистъра на обществени поръчки към АОП с посочения по-горе уникален номер на 11.07.2019 г.
В случая иде реч за едни 3 милиона лева без ДДС.



В процедурата се включват две компании - румънският жп завод "Релок" и компанията "ЖП Тракция", която бе фаворит при ремонтните търгове на бившото ръководство на държавните железници, известно като Велко и Владко.

И след "смяната на властта" в БДЖ обаче новият управител на БДЖ-Пътнически превози Христо Иванов явно бързо се е ориентирал коя е правата вяра. На 3 септември т. г. излиза решение, подписано именно от него, с което поръчката за подемен ремонт на шесте локомотива, отива при вездесъщата "ЖП Тракция".

Само през последните два месеца БДЖ-Пътнически превози е дала поръчки за подемен ремонт на цели 20 локомотива, разделени в три лота на компанията, чийто шеф е Николай Кръстев. Той е колега на директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" към транспортното министерство Веселин Василев. Двамата са работили заедно в жп предприятие на бизнесмена Васил Божков. Именно Василев е човекът издал лиценз на "ЖП Тракция" да ремонтира локомотиви. И явно след като веднъж колелото се е завъртяло, спирането му по надолнището е трудна работа.

Къде обаче е проблемът с въпросната обществена поръчка?
По документацията всичко изглежда съвсем нормално и наред. И всъщност много вероятно тя щеше да приключи мирно и тихо, ако просто служители от депото на БДЖ в Горна Оряховица преди броени дни не се бяха похвалили с добра работа, която са са свършили - подемен ремонт на локомотив с номер 44-111. Един от шестте, които са включени в обществената поръчка, за която "ЖП Тракция" е класирана за победител и за които ще получи почти 3 милиона лева за ремонт.

Още по-странното с тази процедура е, че в жп депото в Горна Оряховица специалистите от държавната компания наистина са положили сериозни усилия. Сменени са части, фаровете, машината е боядисана (само последното отнема около 40 дни работа). Според информацията на OFFNews ремонтът на 44-111 в депото е започнал още преди да бъде обявена обществената поръчка за ремонта през юни.

Обясненията на БДЖ
На запитване от страна на OFFNews от държавната компания на практика потвърдиха цялата изложена по-горе фактология. Локомотивът 44-111 наистина е току-що е ремонтиран и наистина е включен в заданието на поръчката с победител "ЖП Тракция". Обяснението на компанията е, че в самата процедура имало възможност при забавяне посочените пономерно машини да бъдат заменени с други. Също така от БДЖ категорично отричат, че прясно ремонтирания локомотив ще бъде пратен на разходка до депото на частната фирма и да само бъде фактурирана "свършена работа".

А подобни схеми в БДЖ в никакъв случай не са новост. Интересът да продължат - огромен!

 :wild:

toniemi:
https://www.vbox7.com/play:3e0f5136f2?pos=relend

Чие хоби издигна картата на българските държавни железници на световно ниво?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия