Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
pach:
Видеоклипа... Вакарел...Елин Пелин... :scratch_ones_head:
Грег...да ги очакваш с дрона на връщане...атрактивна
композиция, с възможност да снимаш покривите им!!!
;D :hi: &bgflag
mitko359:
https://p.bdz.bg/www/d/o/dogovor-140-2020-0521-aneks-2-simens-tron-1974.pdf
Още 5 Смартрона за БДЖ-ПП с анекс към предишния договор за 10бр. &bgflag
п.с. По 5,5 млн лв за брой.
pach:
Типично за... безволно администриране!!!
Интересно как се "връзва" с изказванията направени
при продажбата на "ненужните" и остарели чешки електровози,
които обявиха "за скраб", пък чехите си ги ремонтираха и модернизираха... че " на БДЖ -то не му трябват, щото на ПП,
композициите били от макс, четири вагона, а товарни влакове
не били тежки и вече не им трябвали, много и мощни локомотиви???!!!
С характеристиките си, как това се покрива и "отговаря"
чрез "смартроните"!!!???
Иначе, нови Сименсови локомотиви, могат само да ни радват!!!
bg&flag
mitko0888:
--- Цитат на: mitko359 link=topic=3806.msg120215#msg120215 date=1607099213 ---https://p.bdz.bg/www/d/o/dogovor-140-2020-0521-aneks-2-simens-tron-1974.pdf
Още 5 Смартрона за БДЖ-ПП с анекс към предишния договор за 10бр. &bgflag
п.с. По 5,5 млн лв за брой.
--- Край на цитат ---
За който го мързи да чете официалните документи: За календарната 2020 БДЖ-ПП има одобрен капиталов трансфер за придобиване на нов подвижен състав в размер на 100 000 000 лв. - 100 млн. лева.
Към края на септември от тази сума са усвоени само около 14 млн - авансът за Смартроните. Затова се прави първия анекс - десетте Смартрона се заплащат 100% авансово, до края на септември, срещу което Сименс обещава да достави първите два до края на годината (вместо първият предвиден да пристигне през март 2021). До средата на 2021 трябва да пристигнат и останалите.
С този втори анекс сега плащаме още 8 млн. лв., а останалите 19 млн ще ги ърсим догодина. И към края на 2021 трябва да имаме 15 Смартрона.
lubomir:
Личното ми мнение е, че не трябваше да вземат точно тези смартрони за пътническо движение. Ако ще се използват за скорости от 160Км/ч, то това е максималната за тези локомотиви, а има една презункция в техниката, нищо да не се ползва на ръба на възможностите му продължително, защото скъсява живота на съоръжението в прогресия. От тази гледна точка машините са добри за товарно движение, но не и за пътническо, където версията за 200км/ч беше по-подходяща. Винаги трябва да има резервен капацитет! Някъде четох че Вектроните относително лесно се преконфигурират за 200км/ч, дали и със смартроните е така, нямам идея. Като цяло този тип локомотиви и в Австрия и в Германия се предвижда да се ползват за товарно движение, а не за пътническо.
Пак казвам, че това ми е лично мнение, не смятам че е експертно, и нямам желание да влизам в никакви спорове.
При всички положения тези машини са чудесни като всичко ново.
Другото ми мнение(естествено не почиващо на почти никаква информация от кухнята), че ремонта на шкодите трябваше да ги преработи за Vmax160км/ч, понеже ако се не лъжа точно пратените машини са с талигите за конструктивна скорост от 200км/ч. Нямаше да е лошо и да се смени задвижването от колекторни на асинхронни двигатели.А може и да са го направили, за съжаление нямам почти никаква информация по въпроса.
Ако някой е по-наясно ще съм му благодарен да разясни.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия