Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
pach:
Някой да знае кога откриват железопътния тунел под Босфора?
И дали това има някакъв смисъл?...но различен от поредната кражба...
--- Цитат ---
България и Турция ще развиват железопътно-фериботните си връзки.
от 20.09.2012
На вчерашното си заседание правителството утвърди Спогодба за организацията на международна железопътно-фериботна връзка между пристанищата на България и Турция, имащи железопътна връзка.
Спогодбата е насочена към осигуряване на взаимно необходимата подкрепа при осъществяването и по-нататъшното развитие на комбинираните железопътно- фериботни превози на товари през пристанищата на двете страни, в унисон с политиката на ЕС за развитие на морските магистрали в акваторията на Черно море и пренасочване на голяма част от товарите към по-екологични видове транспорт.
В документа се предвижда превозите да се осъществяват в съответствие с унифицираните правила, свързани с Договора за международен железопътен превоз (CIM) чрез CIM товарителница и CIM/SMGS товарителница, когато тази обща товарителница влезе в сила и за двете страни.
Опасни товари ще се превозват в съответствие с Правилата за международен железопътен превоз на опасни товари (RID) и Международния кодекс за превоз на опасни товари по море (IMDG Code).
Спогодбата отговаря на интересите на нашата страна и е съобразена с изискванията на утвърдените международни стандарти, посочват от правителствената пресслужба.
--- Край на цитат ---
pach:
Беляковци (македония) не беше ли от другата страна на тунела межда нас и македонците при Гюешево???
--- Цитат ---През октомври завършват работния проект на жп линията Куманово – Беляковци в Македония
Изпълнители са консорциум от ILF, Австрия, ADT, Гърция, и "Евротранспроект", България.
брой 35 от 17/09/2012г.
Завършиха геодозическите проучвания, част от проект за техническа помощ на жп трасето Куманово – Беляковци с дължина близо 32 км. До края на октомври ще бъде завършен работният проект. Изпълнители са консорциум от ILF - Австрия, ADT - Гърция, и "Евротранспроект" - България. Подизпълнител е "Балкан кънсалтинг" - Македония.
Проектът e с наименование "Македонски железници, коридор VІІІ , източен участък, работен проект и техническа помощ за жп участъка Куманово – Беляковци". Обектът включва реконструкция на няколко гари: Куманово, Куманово–нова, гара Шупли камен и гара Беляковци.
Участъкът се намира на около 60 км (измерено от Беляковци) от българско-македонската граница при Деве баир.
Линията е единична, ще бъда електрифицирана. Тя е строена пред повече от 60 години и отдавна не е в експлоатация - липсват релси и траверси. На първите 20 км е имало релси, които с течение на времето са демонтирани и изнесени, разказват от "Евротранспроект". В последните 10 км няма нито релси, нито траверси. Предвижда се ново горно строене тип 60 за скорост 100 км в час.
Има няколко моста, които ще са рехабилитирани. Всички прелези ще бъдат заменени с надлези и подлези, за да няма конфликтни точки (в България прелезите се премахват при скорост на влаковете над 130 км в час ).
Договорът с македонските железници е подписан в края на март 2012 г. Срокът за изпълнение е 1 година и следва да бъда завършен през март 2013 г.
Објавувањето на тендерот за претквалификација за реконструкција на делот од жел. пруга помеѓу Куманово – Бељаковци во должина од 31 км e официјален почеток на изградба на неизградените делови од Коридорот 8 во Р. Македонија. За реконструкцијата на овој дел веќе се обезбедени 46,4 милиони евра од ЕБРД . Се очекува работите на терен да започнат во првиот квартал од 2013 година.За да можеше проектот да дојде до ова ниво беше потребна макотрпна работа на документацијата од страна на ЈП МЖ Инфраструктура, чиј стручен и менаџерски тим беа носители на проектот и координираа со консултантскиот тим од странство задолжен за изработка на студиите и ревидентите од Градежниот факултет. Овој дел од проектот ќе претставува само прва фаза од вкупно трите што се планирани за целосно завршување на источниот дел од Коридорот 8 од Куманово до граница со Р. Бугарија во должина од 89 километри.
Да се потсетиме дека изградбата на источниот дел на Коридорот 8 имаше неколку неуспешни почетоци. Тоа што досега , поточно во последните 20 години, претставуваше невозможна мисија, сега со објавувањето на тендерот почнуваме да го реализираме.
Овие активности ни даваат за право со сигурност да тврдиме дека во 2013 година, кога ЈП МЖ Инфраструктура го слави јубилејот 140 години од почетокот на железницата во Македонија, ќе започне и физичката изградба на Коридорот 8 за што досега само се зборуваше, а што има долгорочно економско и стратешко значење за Р. Македонија.
ЈП МЖ Инфраструктура
--- Край на цитат ---
bdz43r:
От другата страна на тунела има само пустош.
До Беляковци има напълно готово долно строене и малко изоставено горно, така че това е най-лесния етап. От Беляковци до Крива паланка има много напреднало, но недовършено долно строене (пробити тунели и наполовина изградени мостове), а от Крива паланка до тунела няма нищо.
KRAKOMOBILA:
Утре 46 124 заминава от Бс за Р и от там за Румъния. От други ден пък MDD04 ще работи маневра на Сф.
daddy_g:
Красене MDD04 на Експрес Сервиз ли?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия