Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 278946 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #690 -: 13 Март 2021, 23:24:43 »

И така "смартрон"-ите станаха вече шест!!!

BDZ-80 035 khan Asparuh


BDZ-80 036 khan Tervel


BDZ-80 037 khan Kardam


BDZ-80 038 khan Krum


BDZ-80 039 khan Omurtag


BDZ-80 040 khan Presian


 :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #691 -: 19 Март 2021, 17:04:53 »
https://www.youtube.com/watch?v=UHvFILk3X2M

Знаеш ли какво е тягова подстанция?

Чували ли сте за тягова подстанция? Знаете ли къде се намира, какви функции изпълнява, защо ни е необходима? Ако искате да сверите знанията си или пък да научите нещо ново, гледайте новото видео от поредицата „#ТранспортирайСе​“.

Видеото е посветено на тягова подстанция Карнобат (ТПС). Тя  е въведена в експлоатация на 18.03.1972 година. Тази тягова подстанция е една от най-натоварените в страната, като при пускането си е една от трите  в страната с три тягови трансформатора (другите са Илиянци и Червен Бряг) Тази подстанция захранва три направления Подвис, Зимница и Айтос, като се характеризира с голям брой изводи контактна мрежа.

Модернизацията на ТПС Карнобат е част от проект „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъци на железопътна линия Пловдив-Бургас - възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол“, който приключи успешно на 17.04.2018 г.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #692 -: 19 Март 2021, 19:31:21 »
https://www.skyscrapercity.com/threads/bulgarian-railways-%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82.623791/page-995

Още един модернизиран локомотив 44 серия (44 070-8) от Чехия пътува към нас, сниман е в Сърбия. Фотограф: Горан С.








toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #693 -: 25 Март 2021, 18:56:45 »
Цитат на: toniemi link=topic=3806.msg121292#msg121292 date=1616175081


Още един модернизиран локомотив 44 серия (44 070-8) от Чехия пътува към нас, сниман е в Сърбия. Фотограф: Горан С.


https://novavarna.net/2021/03/24/%d0%b1%d0%b4%d0%b6-%d0%b2%d0%b5%d1%87%d0%b5-%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%bf%d0%be%d0%bb%d0%b0%d0%b3%d0%b0-%d1%81-%d0%be%d1%89%d0%b5-%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d0%bd-%d0%b8%d0%b7%d1%86%d1%8f%d0%bb%d0%be-%d0%be%d0%b1/

БДЖ вече разполага с още един изцяло обновен електрически локомотив

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #694 -: 29 Март 2021, 10:09:41 »
Гoтoвo e пpeдвapитeлнoтo пpoyчвaнe нa лeĸo мeтpo във Bapнa



Πpeдпpoeĸтнoтo пpoyчвaнe зa paзшиpeниeтo нa бyл. „Цap Ocвoбoдитeл“ дo лeтищeтo и изгpaждaнe нa cĸopocтeн eĸoлoгичeн тpaнcпopт (лeĸo мeтpo) дo Индycтpиaлнa зoнa Bapнa e гoтoвo. Двaтa пpoeĸтa ca oт ĸлючoвo знaчeниe зa Bapнa, зaщoтo гapaнтиpaт oблeĸчaвaнe нa тpaфиĸa, ocигypявaнe нa бъpз, мoдepeн и eфeĸтивeн тpaнcпopт и пoдoбpявaнe нa ĸaчecтвoтo нa въздyxa.  C peшeниe нa Oбщинcĸи cъвeт - Bapнa пpoцeдypaтa бe зaдeйcтвaнa и пpoyчвaнeтo вeчe e гoтoвo, cъoбщи днec ĸмeтът нa Bapнa Ивaн Πopтниx.  Πpoeĸтитe ca пpeдвидeни в oбщитe ycтpoйcтвeни плaнoвe нa Bapнa и нa Aĸcaĸoвo, тъй ĸaтo тaм e в пpoцec зa paзpaбoтĸa Индycтpиaлнa зoнa Bapнa. Tя щe бъдe нa oĸoлo 15 ĸм oт мopcĸaтa cтoлицa и  щe имa нyждa oт paзвитиe нa пoдxoдящ тpaнcпopт зa дocтъп.

B пpoyчвaнeтo e нaпpaвeн e пoдpoбeн aнaлиз нa тpaфиĸa, нa пътниĸoпoтoĸa, ĸaĸтo и индиĸaтивeн paзчeт зa нoвитe paбoтни мecтa, ĸoитo щe бъдaт oтĸpити в пpoмишлeнитe зoни и в Индycтpиaлнa зoнa Bapнa. Πpocлeдeнa e взaимoвpъзĸaтa цeнa - пpeвoзнa cпocoбнocт - ĸaчecтвo нa oбcлyжвaнe зa paзличнитe пpeвoзни cиcтeми. B paзpaбoтĸaтa ca пocoчeни paзлични вapиaнти зa нaзeмни и пoдзeмни yчacтъци нa лeĸoтo мeтpo, ĸoитo внимaтeлнo щe бъдaт paзглeдaни oт paзлични eĸcпepтни гpyпи.

Oпиcaни ca 5 eтaпa зa paзвитиe нa cĸopocтния eĸoлoгичeн тpaнcпopт, c oбщa дължинa нa тpaceтo oт 62,2 ĸм. Πъpвият eтaп e oт бyл. „Цap Ocвoбoдитeл“ / бyл. „Xpиcтo Cмиpнeнcĸи дo Лeтищe Bapнa – дължинa 6,6 ĸм. Bтopи eтaп e oт Лeтищe Bapнa дo Индycтpиaлнa зoнa Bapнa – 16, 6 ĸм, тpeти eтaп - бyл. „Цap Ocвoбoдитeл“ / бyл. „Xpиcтo Cмиpнeнcĸи" дo жп гapaтa във Bapнa и Πpиcтaнищe Bapнa - Изтoĸ – 4, 4 ĸм. Чeтвъpти eтaп - бyл. „Цap Ocвoбoдитeл“ / бyл. „Xpиcтo Cмиpнeнcĸи – дo Злaтни пяcъци – 18 ĸм, пeти eтaп – oт Лeтищe Bapнa – дo Πpиceлци (Kaмчия) – c дължинa 16,6 ĸм.

B пpeдпpoeĸтнoтo пpoyчвaнe ca пpeдcтaвeни oбщи cвeдeния зa лeĸитe гpaдcĸи жeлeзници в Eвpoпa и пo cвeтa зa гpaдoвe, ĸoитo  ca близĸи пo нaceлeниe и нaтoвapeнocт нa тpaнcпopтнaтa cиcтeмa дo Bapнa - oт Гepмaния, Бeлгия, Дaния, Hидepлaндия, CAЩ.

Извoдът e, чe пopaди oтнocитeлнo виcoĸaтa пpeвoзнa cпocoбнocт (oĸoлo 20 xил. пътници в чac), знaчитeлнo пo-мaлĸия paзмep нa инвecтициитe и нe нa пocлeднo мяcтo, ĸpaтĸитe cpoĸoвe нa cтpoитeлcтвo, лeĸитe гpaдcĸи жeлeзoпътни cиcтeми oт типa нa лeĸo мeтpo, нaмиpaт вce пo-шиpoĸo пpилoжeниe, твъpдят aвтopитe нa пpoyчвaнeтo oт „Cпaтo“ OOД. Te ca ĸaтeгopични, чe paзвитиeтo нa aлтepнaтивeн вид тpaнcпopт e cилнo пpeпopъчитeлeн зa Bapнa. „Πpиopитeт нa EC и нa пpoгpaмитe, ĸoитo ce oтвapят в мoмeнтa зa cлeдвaщия пepиoд, e cтимyлиpaнeтo нa нoви eĸoлoгични cиcтeми зa тpaнcпopт в гpaдcĸи ycлoвия. Haшият пpoeĸт e cъoбpaзeн изцялo c тeзи изиcĸвaния,  ĸoeтo щe ни дaдe възмoжнocт дa ĸaндидaтcтвaмe  зa eвpoпeйcĸи cpeдcтвa зa изгpaждaнeтo нa лeĸo мeтpo“, ĸoмeнтиpa ĸмeтът Ивaн Πopтниx. Πpeдcтoи дoĸyмeнтът дa бъдe paзглeдaн нa eĸcпepтнo нивo, пpeдвидeнo e и шиpoĸo oбщecтвeнo oбcъждaнe.

https://gradat.bg/infrastruktura/gotovo-e-predvaritelnoto-prouchvane-na-leko-metro-vv-varna
Строителство Градът

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #695 -: 29 Март 2021, 11:08:28 »
ПОДПИСАХА ДОГОВОРИТЕ ЗА МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ЖП УЧАСТЪК ВОЛУЯК-ДРАГОМАН
22.03.2021 г.

Генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски подписа договорите за модернизация на железопътните отсечки Волуяк-Петърч и Петърч-Драгоман. Двата договора за строителство са част от проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“. Преди да започне физическото изпълнение на отсечките, изпълнителите трябва да изготвят технически и работни проекти за обектите.

С подписването на тези два договора НКЖИ пристъпва към завършване на жп магистралата от сръбска граница до Бургас, Свиленград и турска граница, което ще подобри качеството на жп услугата за превоз на пътници и товари. 

В участък Волуяк-Петърч ще бъде удвоена приблизително 12 км жп линия, както и ще се изгради нова жп гара и нова спирка Костинброд. Коловозното развитие, контактната мрежа и пероните също ще бъдат изцяло модернизирани, като те ще предоставят достъпна среда за пътуващите. Ще бъде изградена нова тръбоканална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, а системата SCADA ще се надгради.  Безопасността ще се гарантира чрез изграждане на нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези, недопускащи пресичане на жп линия в участъка на едно ниво. В урбанизираните територии ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения и предпазни огради за районите около гарите.

Стойността на договора за строителство за тази обособена позиция е 91 999 000 лева без ДДС, а изпълнител е „Вистра“ ДЗЗД, включващ фирмите: ВДХ АД и „Лантания“ АД. Срокът за работа е 40 месеца.

Строителството на Обособена позиция 2, жп отсечка Петърч-Драгоман, включва модернизация с удвояване на жп участък от приблизително 17 км и 6,5 км модернизация на единична жп линия. В рамките на обекта са включени също дейности за модернизация на коловозно развитие, перони и контактна мрежа, както и изграждане на нова жп гара Сливница и ново приемно здание в Петърч. В Алдомировци е заложена реконструкция на приемното здания, а по протежението на целия железопътен участък ще бъдат модернизирани всички съоръжения на жп инфраструктурата. В рамките на проекта ще бъдат изградени 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък. За да бъде сведен до минимум шума за живеещите в района на гарите ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 3 864 м. Предвижда се и изграждане на нови маршрутни компютърни централизации (МКЦ) за гарите в участък Костинброд-Драгоман, нови телекомуникационни системи: оперативно-диспечерски комуникации, автоматични телефони, гарови часовници, информационна система за пътници, електрозахранване и видеонаблюдение. Ще бъдат изградени и обособени експлоатационни и технически помещения за персонала, поддържащ сигналните и телекомуникационните съоръжения.

Стойността на договора за строителство е 275 000 000, 00 лева без ДДС, а негов изпълнител е „Терна“ АД, със следните подизпълнители „Порр Бау“ ГмбХ, „АЖД Прага“ ООД и „Балкантел“ ООД. Срокът за изпълнение е 48 месеца.

 

Проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“ се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

НКЖИ

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #696 -: 29 Март 2021, 21:39:25 »
https://dnes.dir.bg/sofia/svlachishte-prekasna-dvizhenieto-na-vlakovete-mezhdu-gorna-banya-i-vladaya

Паднали дървета и скална маса прекъснаха движението на влаковете между Горна баня и Владая

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #697 -: 29 Март 2021, 22:43:03 »
 Сложих плюсче в по-горният пост, само заради труда на постващият Владо. Иначе тези НКЖИ са ми някак доста антипатична компания. Имам едно странно усещане-поне аз, че парадират с големи завършени проекти, все едно са направили страшни чудесии- "усвояваме,усвояваме,усвояваме по 2 на западняците", и си пишем  плюсове, в общественото мнение.
 Не знам те ли са виновниците за това, че като си пусна клип от тубата в който влакът навлиза в "Българско", изведъж свършва пейзажа, и започват драките и сухите треви.
 За всички пожари, за които потърсих информация в "голю,голю":), си приписват актив в гасенето.
 Вчера-Неделя обаче, снимах как само и единственно пожарната гасеше запалени трънаци от фас или искри на входа на гара Ст.Загора изток:


 Два часа по-късно пожарче и на входните стрелки:


 След като пожарникарите си свършваха работата, и в двете ситуации, цъфваше един "чичо Манчо" с фотоапарат, предполагам от нкжи със светлоотразително яке да снима щетите /тея снимки са пари все пак/, пристъпяше като балетист в изгорялото, и само дето не сложи маркери за снимките като "от местопрестъплението".
Линк към албума:https://photos.google.com/share/AF1QipMyY9nnwr3kSxLDtrqiDBKqIschIYxGjRxnbkXoPoDaJB9QGEQn2LmcENIINf3YhQ?key=dlZpRTlsZ2lJdjhzeXJEN3VtdlpMTFJrWmZoLVJR.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
« Последна редакция: 31 Март 2021, 20:29:22 от Boris 2-12-4 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #699 -: 31 Март 2021, 20:24:37 »
Осъдиха железничаря ''Ей с'я щи осветя лентътъ'', нападнал турист



Железничарят, който миналата година нападна турист на гара Бъзовец само заради това, че е снимал преминаващ жп влекач, вече е осъден. Това разказа в железопътните форуми във фейсбук Калин Йорданов - човекът станал обект на агресията.

OFFNews ви разказа тази грозна история в статията ''Ей с'я щи осветя лентътъ''! Не, снимането на влакове не е забранено.

    "Докато снимах с телефона си тихо и кротко прекрасната природа в района, чух че приближава влак и насочих камерата натам. Преминавайки покрай мен, един от тримата служители във влака (оказа се дрезина), ми изкрещя да спра да снимам, но аз продължих, защото имах пълното право на това. Машината спря и аз бях нападнат от едър и агресивен железничар. В последвалата схватка, телефонът ми падна на земята и бе отнет от въпросния бияч, който междувременно беше подкрепен и от другите си колеги, единият от които размаха метална тръба над главата ми", припомня случката Йорданов.

След като въпросният железничар се развихря, явно неразбирайки, че смарт устройството продължава да работи, стават факт още няколко любопитни записа. На единия въпросният служител на НКЖИ сам си признава, че е "изпрал няколко пъти" туриста Калин. А на другия, негов колега с благ глас заявява:

    "Не мога да ви разбера вас, папараците, какво толкоз ви е кеф да нарушавате правилници, закони и т. н. Иначе много се ежите в нета."

Разбира се, снимайки влакове туристът Калин не нарушава никакъв закон, а правилниците на БДЖ и НКЖИ, както и железничарската митология какво може и какво не, е съвсем нормално да не го интересуват - те са си за жепейци и за никой друг!

    "След качването на клипа в интернет, с мен се свързаха още доста хора, които през годините многократно са били жертви на агресия (макар и само вербална) от същия този "пазител" на железопътната инфраструктура у нас", разказва днес Калин Йорданов.

Той получил и официално писмо от директора на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, в което той осъжда поведението на своя служител и го наказва дисциплинарно с "Предупреждение за уволнение".

Младият мъж обаче не приел това за достатъчно и решил да търси правата си в съда.

    "Така, почти година по-късно, вече има решение на Районния съд в гр. Трявна, според което въпросният служител Светомир Минчев е осъден да ми заплати 700 лв. обезщетение плюс лихвите и всички разноски по делото (както и по делото, което той пък заведе срещу мен за... нанесен побой?!?", разказва Калин Йорданов.

Според него тази история е показателна за това, че ако хората искат промяна, трябва да действат.

    "Най-мощното съвременно оръжие вече не е огнестрелното, а камерата на телефона. Снимайте, ако чувствате, че правата ви са нарушени. Качвайте по социалните мрежи и съд до дупка. Злото трябва да бъде наказано, за да спре да се размножава", категоричен е той.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #700 -: 31 Март 2021, 23:24:23 »
  Express Service Русе..
Неочакван Гост..(копи от ФБ страницата им)..
https://www.facebook.com/express.service.ood/





Капак на редуктор на една от колоосите. Сменили са я

https://www.skyscrapercity.com/threads/bulgarian-railways-%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82.623791/page-1000
 
« Последна редакция: 31 Март 2021, 23:29:09 от toniemi »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #701 -: 31 Март 2021, 23:26:46 »
https://akcent.bg/?i=53281

Юнайтед Рейлуейс на Булмаркет ще подобри ж.п. транспорта на компанията между България и Румъния

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #702 -: 06 Април 2021, 14:52:23 »
Изборите минаха и БДЖ спря конкурса за доставка на нови влакове
Светослав Метанов Последна промяна на 06 април 2021 в 12:57 2090 0


Още в първия ден след като минаха изборите за Народно събрание, БДЖ прекрати конкурса за доставка на 16 нови електрически мотриси за нуждите на компанията.

Още на 15 октомври миналата година OFFNews разкри, че обществената поръчка за влаковете за средни и дълги разстояния на БДЖ е пред провал, въпреки подадените оферти от страна на трима световни производители "Алстом", "Сименс" и "Щадлер".

Процедурата бе с бюджет от 246 787 878,93 лв. без ДДС (296 145 454,72 лева с ДДС).

Според вчерашното решение, под което стоят подписите на управителя на БДЖ-Пътнически превози Любен Нанов и на прокуриста на дружеството Велик Тонев, конкурсът за доставка на влаковете се отменя, тъй като двама от кандидатите в процедурата, а именно "Алстом" и "Щадлер", не са потвърдили офертите си и не са се явили на посочената от БДЖ дата за преговори.

Така единствената валидна оферта е останала тази на германския технологичен гигант "Сименс". Тръжната комисия е провела преговори с тази компания и е предложила кандидата за изпълнител на обществената поръчка, но според чл. 110, т.2, ал.2 от Закона за обществените поръчки, тъй като има само една подходяща оферта, жп превозвачът решава да прекрати процедурата.

От БДЖ твърдят, че тъй като офертата е само една, не може да се стигне до ефективна конкуренция и сравнение на две или повече подходящи оферти. Освен това в решението пише, че ценовото предложение на Сименс е надвишавало предвидената прогнозна стойност на обществената поръчка за доставка на 16-те мотриси.

До голяма степен спирането на конкурса се очакваше, а източници на OFFNews отдавна твърдяха, че БДЖ никак не иска да купува предлаганата от "Сименс" модификация ML - обновен модел на влакчетата "Дезиро", познати у нас. Според конкурсната документация, написана от самите БДЖ, те отговарят на всички заложени изисквания, но от националния жп превозвач смятат, че не са достатъчно комфортни за пътувания на далечни разстояния.

А въпросният модел от "Сименс" е по-евтин от предлаганите от "Алстом" и "Щадлер".

В случая е напълно възможно да става дума за сценарий процедурата да бъде саботирана, тъй като няма особена логика двама световни производителя да не потвърдят вече подадени оферти за доставка на новия подвижен състав.

Най-вероятно решението на БДЖ да спре обществената поръчка за доставка на влаковете ще стане обект на съдебни дела в Комисията за защита на конкуренцията, а след това и във Върховния административен съд. Срокът за обжалване е 10 дни.


Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #703 -: 08 Април 2021, 15:25:42 »
Съвсем се объркаха с бързането около концесията за летище София.
Нали си спомняте, че тези над 600 милиона трябваше да отидат за модернизация на БДЖ. Сега им трябвали бързо за да ги разпределят.
Тъй като съм запознат с конкурса в достатъчни детайли, мога да ви уверя че избрания победител не беше най-добрия, и нова процедура ще даде по-добро решение.
Няма логика защото сме губели 5 милиона лева на месец заради липса на трафик, за опрощаваме 250 милиона, като че ли тази пандемия ще продължи десет години?!
За това предлагам партиите които са против концесията  ##hristoivanov #bsp  да предупредят концесионера че ще прекратят концесията, за да не плаща таксата в аванс.
Нищо че цитират имена на ЕБВР и ЕИБ - корупционния товар в тази сделка е толкова голям, че нито една банка или институция няма да каже гък по темата, защото и отива репутацията.
Илиян Василев

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #704 -: 08 Април 2021, 19:09:00 »
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3806.msg121417#msg121417 date=1617709943
Изборите минаха и БДЖ спря конкурса за доставка на нови влакове
Светослав Метанов Последна промяна на 06 април 2021 в 12:57 2090 0


Още в първия ден след като минаха изборите за Народно събрание, БДЖ прекрати конкурса за доставка на 16 нови електрически мотриси за нуждите на компанията.

Още на 15 октомври миналата година OFFNews разкри, че обществената поръчка за влаковете за средни и дълги разстояния на БДЖ е пред провал, въпреки подадените оферти от страна на трима световни производители "Алстом", "Сименс" и "Щадлер".

Процедурата бе с бюджет от 246 787 878,93 лв. без ДДС (296 145 454,72 лева с ДДС).

Според вчерашното решение, под което стоят подписите на управителя на БДЖ-Пътнически превози Любен Нанов и на прокуриста на дружеството Велик Тонев, конкурсът за доставка на влаковете се отменя, тъй като двама от кандидатите в процедурата, а именно "Алстом" и "Щадлер", не са потвърдили офертите си и не са се явили на посочената от БДЖ дата за преговори.

Така единствената валидна оферта е останала тази на германския технологичен гигант "Сименс". Тръжната комисия е провела преговори с тази компания и е предложила кандидата за изпълнител на обществената поръчка, но според чл. 110, т.2, ал.2 от Закона за обществените поръчки, тъй като има само една подходяща оферта, жп превозвачът решава да прекрати процедурата.

От БДЖ твърдят, че тъй като офертата е само една, не може да се стигне до ефективна конкуренция и сравнение на две или повече подходящи оферти. Освен това в решението пише, че ценовото предложение на Сименс е надвишавало предвидената прогнозна стойност на обществената поръчка за доставка на 16-те мотриси.

До голяма степен спирането на конкурса се очакваше, а източници на OFFNews отдавна твърдяха, че БДЖ никак не иска да купува предлаганата от "Сименс" модификация ML - обновен модел на влакчетата "Дезиро", познати у нас. Според конкурсната документация, написана от самите БДЖ, те отговарят на всички заложени изисквания, но от националния жп превозвач смятат, че не са достатъчно комфортни за пътувания на далечни разстояния.

А въпросният модел от "Сименс" е по-евтин от предлаганите от "Алстом" и "Щадлер".

В случая е напълно възможно да става дума за сценарий процедурата да бъде саботирана, тъй като няма особена логика двама световни производителя да не потвърдят вече подадени оферти за доставка на новия подвижен състав.

Най-вероятно решението на БДЖ да спре обществената поръчка за доставка на влаковете ще стане обект на съдебни дела в Комисията за защита на конкуренцията, а след това и във Върховния административен съд. Срокът за обжалване е 10 дни.

Боре,Боре,къде са сърбите пред нас....Имат си реално трасе за 200 км/ч. и мотриси си купуват....
Нашите трасета....като прасета на мезета... :lol: :lol: :lol:

https://business.dir.bg/pazari/sarbiya-kupuva-skorostni-vlakove-shtadler