Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Vlado:
ПОДПИСАХА ДОГОВОРИТЕ ЗА МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ЖП УЧАСТЪК ВОЛУЯК-ДРАГОМАН
22.03.2021 г.
Генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски подписа договорите за модернизация на железопътните отсечки Волуяк-Петърч и Петърч-Драгоман. Двата договора за строителство са част от проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“. Преди да започне физическото изпълнение на отсечките, изпълнителите трябва да изготвят технически и работни проекти за обектите.
С подписването на тези два договора НКЖИ пристъпва към завършване на жп магистралата от сръбска граница до Бургас, Свиленград и турска граница, което ще подобри качеството на жп услугата за превоз на пътници и товари.
В участък Волуяк-Петърч ще бъде удвоена приблизително 12 км жп линия, както и ще се изгради нова жп гара и нова спирка Костинброд. Коловозното развитие, контактната мрежа и пероните също ще бъдат изцяло модернизирани, като те ще предоставят достъпна среда за пътуващите. Ще бъде изградена нова тръбоканална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, а системата SCADA ще се надгради. Безопасността ще се гарантира чрез изграждане на нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези, недопускащи пресичане на жп линия в участъка на едно ниво. В урбанизираните територии ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения и предпазни огради за районите около гарите.
Стойността на договора за строителство за тази обособена позиция е 91 999 000 лева без ДДС, а изпълнител е „Вистра“ ДЗЗД, включващ фирмите: ВДХ АД и „Лантания“ АД. Срокът за работа е 40 месеца.
Строителството на Обособена позиция 2, жп отсечка Петърч-Драгоман, включва модернизация с удвояване на жп участък от приблизително 17 км и 6,5 км модернизация на единична жп линия. В рамките на обекта са включени също дейности за модернизация на коловозно развитие, перони и контактна мрежа, както и изграждане на нова жп гара Сливница и ново приемно здание в Петърч. В Алдомировци е заложена реконструкция на приемното здания, а по протежението на целия железопътен участък ще бъдат модернизирани всички съоръжения на жп инфраструктурата. В рамките на проекта ще бъдат изградени 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък. За да бъде сведен до минимум шума за живеещите в района на гарите ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 3 864 м. Предвижда се и изграждане на нови маршрутни компютърни централизации (МКЦ) за гарите в участък Костинброд-Драгоман, нови телекомуникационни системи: оперативно-диспечерски комуникации, автоматични телефони, гарови часовници, информационна система за пътници, електрозахранване и видеонаблюдение. Ще бъдат изградени и обособени експлоатационни и технически помещения за персонала, поддържащ сигналните и телекомуникационните съоръжения.
Стойността на договора за строителство е 275 000 000, 00 лева без ДДС, а негов изпълнител е „Терна“ АД, със следните подизпълнители „Порр Бау“ ГмбХ, „АЖД Прага“ ООД и „Балкантел“ ООД. Срокът за изпълнение е 48 месеца.
Проект „Модернизация на жп линия София-Драгоман-Сръбска граница, участък Волуяк-Драгоман“ се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.
НКЖИ
toniemi:
https://dnes.dir.bg/sofia/svlachishte-prekasna-dvizhenieto-na-vlakovete-mezhdu-gorna-banya-i-vladaya
Паднали дървета и скална маса прекъснаха движението на влаковете между Горна баня и Владая
dred77:
Сложих плюсче в по-горният пост, само заради труда на постващият Владо. Иначе тези НКЖИ са ми някак доста антипатична компания. Имам едно странно усещане-поне аз, че парадират с големи завършени проекти, все едно са направили страшни чудесии- "усвояваме,усвояваме,усвояваме по 2 на западняците", и си пишем плюсове, в общественото мнение.
Не знам те ли са виновниците за това, че като си пусна клип от тубата в който влакът навлиза в "Българско", изведъж свършва пейзажа, и започват драките и сухите треви.
За всички пожари, за които потърсих информация в "голю,голю":), си приписват актив в гасенето.
Вчера-Неделя обаче, снимах как само и единственно пожарната гасеше запалени трънаци от фас или искри на входа на гара Ст.Загора изток:
Два часа по-късно пожарче и на входните стрелки:
След като пожарникарите си свършваха работата, и в двете ситуации, цъфваше един "чичо Манчо" с фотоапарат, предполагам от нкжи със светлоотразително яке да снима щетите /тея снимки са пари все пак/, пристъпяше като балетист в изгорялото, и само дето не сложи маркери за снимките като "от местопрестъплението".
Линк към албума:https://photos.google.com/share/AF1QipMyY9nnwr3kSxLDtrqiDBKqIschIYxGjRxnbkXoPoDaJB9QGEQn2LmcENIINf3YhQ?key=dlZpRTlsZ2lJdjhzeXJEN3VtdlpMTFJrWmZoLVJR.
Boris 2-12-4:
https://offnews.bg/obshtestvo/osadiha-zheleznicharia-ej-s-ia-shti-osvetia-lentata-napadnal-turi-748948.html
Виж по-долу...
Boris 2-12-4:
Осъдиха железничаря ''Ей с'я щи осветя лентътъ'', нападнал турист
Железничарят, който миналата година нападна турист на гара Бъзовец само заради това, че е снимал преминаващ жп влекач, вече е осъден. Това разказа в железопътните форуми във фейсбук Калин Йорданов - човекът станал обект на агресията.
OFFNews ви разказа тази грозна история в статията ''Ей с'я щи осветя лентътъ''! Не, снимането на влакове не е забранено.
"Докато снимах с телефона си тихо и кротко прекрасната природа в района, чух че приближава влак и насочих камерата натам. Преминавайки покрай мен, един от тримата служители във влака (оказа се дрезина), ми изкрещя да спра да снимам, но аз продължих, защото имах пълното право на това. Машината спря и аз бях нападнат от едър и агресивен железничар. В последвалата схватка, телефонът ми падна на земята и бе отнет от въпросния бияч, който междувременно беше подкрепен и от другите си колеги, единият от които размаха метална тръба над главата ми", припомня случката Йорданов.
След като въпросният железничар се развихря, явно неразбирайки, че смарт устройството продължава да работи, стават факт още няколко любопитни записа. На единия въпросният служител на НКЖИ сам си признава, че е "изпрал няколко пъти" туриста Калин. А на другия, негов колега с благ глас заявява:
"Не мога да ви разбера вас, папараците, какво толкоз ви е кеф да нарушавате правилници, закони и т. н. Иначе много се ежите в нета."
Разбира се, снимайки влакове туристът Калин не нарушава никакъв закон, а правилниците на БДЖ и НКЖИ, както и железничарската митология какво може и какво не, е съвсем нормално да не го интересуват - те са си за жепейци и за никой друг!
"След качването на клипа в интернет, с мен се свързаха още доста хора, които през годините многократно са били жертви на агресия (макар и само вербална) от същия този "пазител" на железопътната инфраструктура у нас", разказва днес Калин Йорданов.
Той получил и официално писмо от директора на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, в което той осъжда поведението на своя служител и го наказва дисциплинарно с "Предупреждение за уволнение".
Младият мъж обаче не приел това за достатъчно и решил да търси правата си в съда.
"Така, почти година по-късно, вече има решение на Районния съд в гр. Трявна, според което въпросният служител Светомир Минчев е осъден да ми заплати 700 лв. обезщетение плюс лихвите и всички разноски по делото (както и по делото, което той пък заведе срещу мен за... нанесен побой?!?", разказва Калин Йорданов.
Според него тази история е показателна за това, че ако хората искат промяна, трябва да действат.
"Най-мощното съвременно оръжие вече не е огнестрелното, а камерата на телефона. Снимайте, ако чувствате, че правата ви са нарушени. Качвайте по социалните мрежи и съд до дупка. Злото трябва да бъде наказано, за да спре да се размножава", категоричен е той.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия