Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
toniemi:
https://transportal.bg/%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%81-%D1%81-%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%8A/
Екип специалисти по пътнически информационни системи е готов да подаде напълно безвъзмездно ръка на БДЖ-Пътнически превози за подобряване на информацията в 50-те мотриси „Сименс“, които националния ЖП оператор експлоатира.
toniemi:
https://dnes.dir.bg/ruse/bivshiyat-vagonen-zavod-v-ruse-stava-moderen-industrialen-park
Бившият локомотивен и вагонен завод в Русе ще се превърне в модерен индустриален парк
toniemi:
https://dnes.dir.bg/intsidenti/vandali-spryaha-vlak-kray-nova-zagora-s-kamara-ot-kamani
Бързия влак № 8602 от Бургас за София е пътувал с 15 минути закъснение.
Бързият влак от Бургас за София е обслужван от най-новите локомотиви на БДЖ Смартрон, които са доставени през тази година.
Boris 2-12-4:
Проектът Сокол: БДЖ плаща по 2 милиона лева за ремонт на 50-годишни вагони
Супер скандалната процедура е извършена по схемата Автомагистрали
Светослав Метанов Последна промяна на 20 май 2021 в 19:23 1832 0
НАЙ-НОВИ ОТ РАЗСЛЕДВАНЕ
Министерството на икономиката и ВМЗ оставят милиони задължения, които следващият кабинет ще плаща17/05/2021
Изключително скандален проект е сключило ръководството на БДЖ в дните след парламентарните избори, научи OFFNews. Компанията е възложила без процедура по Закона за обществените поръчки ремонт на 15 вагона на частния жп завод в Дряново.
Договорът е на стойност 27 милиона лева без ДДС, което прави по 1,8 милиона лева за всеки от 15-те вагона. Още по-любопитното в случая е, че превозните средства са произведени през 1974 г. и 1984 г. - по-старите вече гонят 50-годишен юбилей.
Почти за същите пари би могъл да се купи чисто нов вагон с всички екстри от водещ световен производител - климатици, плазмени екрани и т. н.
В коридорите на централното управление на БДЖ скандалният договор е наречен "проекта Сокол".
Според източниците на OFFNews идеята за ремонта на старите вагони е форсирана веднага след излизането на резултатите от парламентарните избори на 4 април т. г. когато стана ясно, че правителството на Бойко Борисов и ГЕРБ вече няма да управлява.
Смешното в случая е, че точно по това време БДЖ се отказа да купи чисто нови мотриси Дезиро ML от германския технологичен гигант Сименс.
За да бъдат заобиколени процедурите по ЗОП и в този случай е използвана вратичката "ин хаус възлагане", чрез която 4,5 милиарда лева за строителство на пътища минаха пред държавната фирма "Автомагистрали" и бяха прибрани от частни компании, близки до властта.
За да бъде директно възложен контрактът, заводът в Дряново е представил документи, че има авторските права за прототипа. Не е ясно как точно е станало това чисто юридически, защото през 1974 г., когато е създаден моделът, предприятието е било собственост на самата БДЖ.
Според източници на OFFNews държавните железници вече са направили авансово плащане по сделката в размер на 6 милиона лева, а изобщо не е ясно дали изпълнителят на договорът има капацитет да се справи с проекта.
toniemi:
https://gradat.bg/infrastruktura/zapochva-stroitelstvoto-na-zhp-proekti-za-nad-930-mln-leva
Започва строителството на жп проекти за над 930 млн. лева
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия