Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
pach:
Аъъъъ...за кафето. Малко детайли от реализацията на
проект за реновирани вагони - "Сокол:
https://youtu.be/1Gmh9CR0uQc
Vlado:
Промяна в плана: Искаме 900 милиона за нови влакове на БДЖ от ЕС
Ще купуваме двуетажни мотриси и пуш-пул влакове за дълги разстояния
Светослав Метанов
24 януари 2022
Генерална промяна в Плана за възстановяване и устойчивост подготвя работна група към Министерството на транспорта и съобщенията. Идеята е да поискаме 900 милиона лева за нови пътнически влакове, научи OFFNews от свои източници.
Според обсъждания в момента вариант, средствата ще са предназначени по две големи инвестиционни пера - 500 милиона лева за закупуване на подвижен състав за крайградски превози и 400 милиона лева за композиции на далечни разстояния като София-Варна и София-Бургас.
Крайградските превози са изключително важни за БДЖ, защото там е големият скрит резерв на БДЖ да привлече допълнителни пътници. При повече влакове, които да са на по-често и които осигуряват повече удобства, то пътуващите с железницата от по-малките населени места около София, Пловдив и Варна биха се увеличили значително. Това го показват и прогнозите за трафика на жп превозвача.
В черновата на преработения план е заложено да бъдат купени 35 нови крайградски мотриси със сходни характеристики като ползваните и в момента Сименс Дезиро. Освен тях обаче пак за превози на кратко разстояние е предвидено да се купят и 7 двуетажни мотриси. Вероятно замисълът им е те да обират трафика в час пик по натоварени дестинации като София-Перник или София-Своге. Такъв подвижен състав до момента не се е движил у нас. През 70-те години на миналия век БДЖ използваше и двуетажни вагони за влаковете по Искърското дефиле, но впоследствие се отказа от тях. Двуетажни мотриси обаче до момента в България не е имало.
400-те милиона за влакове на далечни разстояния са предвидени за закупуване на 20 пуш-пул влака, което също е новост за страната ни. Пуш-пул влаковете наподобяват мотрисните, но за разлика от тях могат да се разчленяват и съответно да се скъсяват или удължават в зависимост от пътникопотока.
Рисковете
На практика новите идеи за закупуване на влакове по Плана за възстановяване и устойчивост означават хвърляне в коша на досегашните намерения. Еврокомисията вече одобри закупуването на 20 мотриси за далечни разстояния с бюджет от 313 милиона лева. Сега България на практика сама се отказва от тях.
Според жп специалисти друг проблем е, че пуш-пул влаковете, които сега се обсъждат са само с по 5 вагона, а локомотивите им изключително мощни (над 6 киловата) и биха могли да обслужват двойно по-дълги композиции. Това щяло да направи обслужването им твърде скъпо и инвестицията да няма възвращаемост.
Друг немаловажен въпрос е поддръжката на влакове, които са новост за българските железници. Нито за пуш-пул композициите, нито за двуетажните мотриси има квалифицирани кадри, които да ги обслужват сервизно. Няма и специализирани ремонтни депа.
Окончателните предложения за финансиране в Плана в сектор транспорт трябва да са съгласувани окончателно до края на месеца.
Източник: OffNews
toniemi:
https://dnes.dir.bg/politika/iskame-ot-es-zhp-liniyata-sofiya-skopie-da-vleze-v-transportniya-koridor-zapadni-balkani
Министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев е поел инициатива да организира среща с колегите си от Република Северна Македония /РСМ/ и Албания. Целта е те да настояват пред Европейската комисия жп връзката София-Скопие да бъде включена в направлението на транспортния коридор "Западни Балкани", съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
toniemi:
Мислиха, мислиха и го измислиха: Сливат БДЖ-ПП и БДЖ-ТП в обща национална компания!
https://offnews.bg/ikonomika/misliha-misliha-i-go-izmisliha-slivat-bdzh-pp-i-bdzh-tp-v-obshta-nat-769614.html
Vlado:
Новата цел в жп транспорта - с влак от София до Варна и Букурещ за 3 часа
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия