Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
Vlado:
До 2030 година ще бъде изграден вторият граничен жп преход с Турция
Vlado:
Наливат над 1 млн. лв. в завод за вагони в Лудогорието
pach:
--- Цитат ---Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) оставя без уважение жалбата на френската Alstom SA по процедурата за покупка на 35 електрически мотрисни влака, стартирана от Министерство на транспорта. Търгът бе временно спрян преди 2 седмици, но най-вероятно ще бъде пуснат отново, ако френският производител не обжалва решението пред Върховния административен съд.
Припомняме, че Alstom входира жалба в КЗК на 22 февруари, а ресорното ведомство стопира търга 5 дни по-късно. Тогава не бяха ясни мотивите, с които френската компания обжалваше поръчката.
Мотивите на Alstom
Антимонополният орган проведе заседание на 7 март, но документацията от него става видима едва днес. Alstom счита, че в правилата за участие в процедурата се съдържат изисквания, които не отговарят на регламентите на Европейския съюз (ЕС) за оперативната съвместимост и създават сериозен риск за липса на конкуренция в процедурата.
Компанията възразява срещу включена техническа спецификация относно зоните за преход между вагоните, с която ведомството е заложило минимална широчина на преходно пространство от минимум 700 мм, а височина – най-малко 1900 мм. Според компанията тези критерии се отклоняват от изискванията, заложени в регламенти на ЕС, свързани с жп системата, според които преходното пространство следва да бъде най-малко 550 мм.
Alstom обаче обжалва решение на министерството, с което в началото на февруари то прави промени в техническите спецификации, припомня economic.bg. Те не са свързани с критериите за преход между вагоните. Ведомството е изчистило допълнителни изисквания, свързани със седалките и дисплеи, които трябва да подават пътническа информация. Намалена е и точността на измерване на пътникопотока от 98% на 95%.
Какво казва министерството?
Транспортно министерство твърди, че жалбата е недопустима, тъй като възражението касае условие от техническата спецификация, одобрена с решението за откриване на процедурата, което изискване не е променено с обжалваното решение за промени. В тази връзка, възражението е наведено извън преклузивния срок.
Изразява пространно становище по същество, в което застъпва тезата, че условието е съобразено с потребностите на "БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и с приложимото национално и европейско законодателство“, се посочва в документацията на КЗК.
Освен това ресорното ведомство прави искане КЗК да не налага временни мерки срещу процедурата, тъй като е финансирана със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. От там допълват, че срокът за изпълнение на инвестицията е 31.08.2026 г., в рамките на който влаковете следва да са доставени и въведени в експлоатация.
Решението на КЗК
КЗК приема становището на министерството и констатира, че жалбата на Alstom е неоснователна. Антимонополният орган я оставя без уважение, като възлага на компанията да плати разноските на ведомството в размер на 240 лв.
От изложеното е видно, че възраженията на "Алстом транспорт С.А.“ касаят условие, което е одобрено с решението за откриване на процедурата, а не такова, което е променено с обжалваното Решение № F482205 от 08.02.2024 г.“, се посочва в решението.
Решението подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Процедурата още не е стартирана наново от министерството, като най-вероятно се изчаква да мине именно срокът за обжалване. Проверка сочи, че в системата на съда до момента няма подадена жалба от "Алстом“.
--- Край на цитат ---
От plovdiv24
pach:
--- Цитат ---.
09:15 02.04.2024
Глория Христова
Мегатъргове за влакове по ПВУ
Само една компания прояви интерес към процедурата за доставка на 7 двуетажни влакове, финансирани по линия на Плана за възстановяване и устойчивост. До крайния срок, който бе удължен веднъж, единствено „Щадлер Полска“ подаде оферта, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки. Предложението ѝ е с около 100 млн. лв. по-ниско от прогнозната стойност.
Припомняме, че търгът е на стойност над 410.5 млн. лв. без ДДС. Първоначалният срок за подаване на оферти бе 14 март, но впоследствие бе удължен от Министерство на транспорта до 28 март.
Всъщност полската компания бе тази, която обжалва разяснения, получени от министерството, в предишния търг за двуетажните влакове. Той впоследствие бе прекратен, тъй като тогава единствено китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO прояви интерес, но даде прекалено дълъг срок за доставка.
Офертата на „Щадлер“ е подадена от адвокатско дружество „Арсов, Начев, Ганева“ точно в последния възможен ден – на 28 март, в 14:25 ч.
Компанията предлага цена в размер на малко над 300.5 млн. лв. без ДДС ( над 360.6 млн. лв. с ДДС) за 7-те влака. Предложението е с около 100 млн. лв. по-малко от предварителната прогнозна стойност на търга. Тук влизат и 15-годишна поддръжка и обучение на персонала.
Цената на един двуетажен влак е над 42.9 млн. лв. без ДДС. Плановата поддръжка е в размер на 7.90 лв/километър на влак. Извънплановата поддръжка е 5% от общата стойност без ДДС, а за извънреден ремонт – 10%.
Срокът за доставка на последната бройка от подвижния състав е 26 месеца. С това компанията напълно отговаря на изискването на възложителя.
Другите поръчки
Другите две поръчки – за доставката на 35 мотрисни влака и 20 „push pull” влака – тъпчат на едно място и все още няма развитие по тях. Припомняме, че процедурата за „push pull” влаковете се проверява от Европейската комисия заради участието на китайската компанията, която според европейските институции, получава чуждестранна субсидия, която изкривява вътрешния пазар.
Ресорният министър Георги Гвоздейков заяви в пост, че ще насрочи преговори с другия участник – испанската Patentes Talgo SL. Това трябваше да стане миналата седмица, но до момента няма такава покана в ЦАИС.
Поръчката за 35-те мотрисни влака бе спряна заради жалба на френската Alstom. КЗК пусна поръчката, но не и министерството, въпреки заявката на министъра, че търгът скоро ще продължи.
--- Край на цитат ---
Източник:
https://www.economic.bg/bg/a/view/edinstveno-shtadler-iska-da-dostyavi-dvuetajnite-vlakove-po-pvu#google_vignette
Vlado:
Над 100 млн. лв. ще струва жп връзката на гарата и летището в Бургас
Има и приложено интересно видео за проекта.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия