Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 278231 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #345 -: 09 Декември 2016, 22:06:18 »
Супер, много се радвам! :)
Цитат на: mitko0888 link=topic=3806.msg105666#msg105666 date=1481311606
Проектът за Елин Пелин - Костенец

Има ли информация, кога ще започне самото изграждане?
Имах инфо, че това лято ще започнат отчуждаването на земята по трасето, но все още нищо не се случва. Иначе, ще заприлича на модерна железница, като се случи. :yes:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #346 -: 09 Декември 2016, 22:21:23 »
Май сега започнаха София - Елин Пелин. Една година проектиране и две години строеж. Или нещо такова.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #347 -: 09 Декември 2016, 23:07:47 »
Това звучи добре:

След 2020 г. жп оператори от всички европейски страни ще могат да работят в България. Това предвижда т.н. четвърти законодателен пакет на ЕС, който бе приет на първо четене в комитета по транспорт и туризъм в ЕП. До дни текстовете ще бъдат внесени за гласуване в пленарна зала.
"Новите правила в жп транспорта предвиждат четири основни промени – въвеждане на общи стандарти за този вид транспорт за целия ЕС, подкрепа на притежателите на жп инфраструктура, отваряне на вътрешните пазари и поддържане на висококвалифицирани кадри", коментира Костис Йерарис, докладчик към ЕП по транспортните въпроси.
"Време е да започнем да реагираме не след като нещо се случи в жп сектора, а превантивно. Железопътният транспорт е в пъти по-малко замърсяващ от авиотранспорта, освен това е в пъти по-екологичен от авиацията, например", допълни Майкъл Крамър, член на комитета по транспорт и туризъм към Европейския парламент.
ЖП мрежата в Европейския съюз е над 215 00 километра, а компаниите, които оперират в сектора са 804. Над половин милион души са заети в сектора. В момента в България само 1 оператор превозва пътници.
От ЕП очакват, че след 2020 г. ситуацията значително ще се промени в по-добра посока. Колкото повече играчи навлязат на пазара, толкова по-голяма ще бъде конкуренцията и по-висококачествени предоставените услуги.

http://www.pariteni.bg/index.phtml?tid=40&oid=203003

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #348 -: 09 Декември 2016, 23:36:32 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3806.msg105666#msg105666 date=1481311606
Проектът за Елин Пелин - Костенец

И друго ми е интересно тук.  Какво ще стане със съществуващото трасе? Предполагам, ще го запазят за аварийно, един вид "байпас". Но пък и поддръжката му...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #349 -: 09 Декември 2016, 23:49:20 »
Старото трасе отпада.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #350 -: 09 Януари 2017, 14:15:05 »

Строителството на жп възел Пловдив за 349 млн. лв. остава за 2018 г.
За проекта разговаряме с инж. Иво Янакиев, ръководител на отдел "Подготовка на проекти", дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ.


Пробивът север – юг следва продължението на ул. "Васил Априлов", като минава под жп гара Пловдив
Фотограф: НКЖИ

Идейният проектът на жп възел Пловдив е приет на експертен съвет през декември 2015 г. Той е част от жп проекта Пловдив – Бургас, фаза 2. Съставен е от жп участъците Пловдив – Филипово, Пловдив – Крумово, Пловдив – Скутаре, Скутаре – Филипово, пътен пробив под жп гара Пловдив. Общата индикативна стойност на обекта е 349 млн. лева. Най-добрият начин за финансирането му е комбинация между оперативните програми "Транспорт и транспортна инфраструктура" и "Региони в растеж", смята инж. Иво Янакиев от НКЖИ.
 
"Проектантите от ДЗЗД "Тракия консулт" предлагат интересни решения за развитието на жп възел Пловдив. В него попадат участъците Пловдив – Филипово, Пловдив – Крумово, Пловдив – Тракия – Скутаре, Скутаре – Филипово и пътният пробив по жп гара Пловдив, каза за "Градът" инж. Иво Янакиев, ръководител на отдел "Подготовка на проекти", дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ. Той допълни още, че "около гара Пловдив има запазен пръстен от жп линии, които позволяват на влаковете да влизат и излизат от гара Пловдив. Нашата задача е да подобрим състоянието на жп връзките. Жп трасетата в Пловдив могат да играят ролята на градска железница. Трябва просто да се намери оператор, който да извършва превозите. Това може да е БДЖ или Община Пловдив" каза инж. Янакиев.
От направленията с най-голям ефект и ползи за Пловдив е

трасето Пловдив – Филипово.
Участъкът е с дължина 6 км и преминава изцяло в градска част. В зоната има три жп прелеза на големи транспортни артерии в рамките на града, поради което преминаването на автомобилния поток среща затруднения. С решението по проекта тези трудности ще бъдат преодолени, защото движението ще мине по естакада с дължина 700 м. Линията ще се удвои, което е свързано с бурното развитие на севорозападната индустриална зона на Пловдив, където според проектантите площите бързо се застрояват поради голям инвеститорски интерес. Двойната жп линия от гара Пловдив до Филипово и естакадата ще дадат възможности за удобен градски и крайградски превоз, като се започне още от Асеневград, мине се през Пловдив и се стигне до Филипово. Така голяма част от работещите ще могат да ползват железница до и на връщане от работа.
Направлението включва естакада с дължина 700 м, която започва на 1.5 км след гарата, после слиза на нивото на пътната мрежа и се включва в гара Филипово – оттам започва връзката за гара Скутаре, Карлово, Панагюрище.

В направлението Пловдив - Филипово ще се направи нов мост на р. Марица,
който стъпва на бул. "Копривщица", комбинира се с пътен възел близо до стадиона и Гребната база. Гара Филипово няма да претърпи големи промени, защото е ограничена от градоустройството и застрояването. Тя е предвидена за градски пътничеси трафик и в по-малки случаи – за товарен трафик. Гара Пловдив разполага с голяма гара Разпределителна, през която минава целият трафик от тежки или дълги влакови композиции и се оброботва там.
По трасето на железницата от Гара Пловдив до гара Филипово ще бъдат изградени 2 нови пешеходни надлеза, а съществуващият ще бъде ремонтиран. По това трасе влаковете ще се движат с 60-80 км в час.

Направлението от гара Пловдив до Крумово
е с дължина 9 км. Минава през надлез и подлез, през гара Разпределителна и достига до гара Крумово, където се предвижда да се направи корекция така, че да се увеличи скоростта на движение. Гара Крумово, от която започва международната линия до турската граница, ще бъде реконструирана, за да се подобри връзката с Асеновград. 70% от дължината на направлението Пловдив – Крумово, или около 6 км, е на територията на Пловдив. Допълнително проучване ще покаже дали са необходимо шумазаглушителни стени, които ще играят роля и на ограждения за безопасност. Скоростта по трасето ще бъде 120-130 км в час.

 Пробивът север – юг следва продължението на ул. "Васил Априлов", като минава под жп гара Пловдив
Тунелното преминаване е под коловозите, а не под сградата на жп гара Пловдив, предвидено е в Общия устройствен план на града и ще излезе при хипермаркет "Билла" на ул. "Димитър Талев". Габаритът на тунела ще е над 30 м, като са предвидени по 2 ленти по 7 м в посока, както и тротоари по 2 м.
Целият участък за реконструиране е с дължина около 1.5 км (ширината на гарата с коловозите е 200 м). Пробивът започва от кръговото кръстовище пред Централна жп гара. Следва снижаване на нивото така, че да се мине под гара Пловдив. Рампите ще използват максимално допустимия наклон от 5%. С тунелното преминаване ще се направи връзка с автобусния транспорт. В зоната на мисленото пресичане под коловозите ще бъдат изградени автобусни спирки, от които пътниците ще се качват на перона на гарата.
След изграждането на пробива ще има възможност да се премахне бетоновия мост, който е в гърловината на гарата, и който създава проблеми на железопътното движение.

От трасето с дължина 16 км от гара Пловдив през "Тракия" за гара Скутаре
90% са на градска територия. Запазва се пътническата спирка "Тракия", която обслужва големия комплекс "Тракия", преминава през гара Скупаре и стига до 8-ма главна жп линия за Бургас. Скоростта на движение е 120 км в част. По-голяма не е допистима заради надлеза на бул. "Скобелева майка". Ще се направи обновяване на горното строене. Отсечката се ползва за товарно движение или за резервно трасе при извънредни ситуации. За да се превърне и в градска железница, е необходим синхрон с графика на градския транспорт.

Направление Филипово – Скутаре
представлява обход, от който 50% преминават на градска територия, останалите 50% - на извънградска. Трасето следва да бъде ремонтирано основно в горното му строене. Проектната скоростна участъка е 60-80 км в час.

Финансиране
Индикативна стойност на жп възел Пловдив – 349 млн. лв., в нея се включват четирите направления както и пътният пробив.
"По ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 няма да може да финансираме възела, защото общата сума на еврофондовете за железниците е 673 млн. евро, каза инж. Янакиев. Тези средства са за трасетата Пловдив – Бургас (290 км), Елин Пелин - Септември ( без един участък). Но ако бъдат спестени пари от тези проекти, те ще бъдат предоставени за части от двата възела, включени в проекта Пловдив – Бургас, фаза 2 - жп възел Пловдив и жп възел Бургас", каза инж. Янакиев. По негово мнение е добре да има сътрудничество между оБщините и държавните железници и комбинация между финансирането – по ОПТТИ и по ОПРР.
 
Проект: Развитие на жп възел Пловдив
Статус: идеен проект
Възложител: НКЖИ
Финансиране на идейния проект: ОП"Транспорт" 2007-2013
Индикативна стойност на целия инвестиционния проект: 349 млн. лв. от тях за жп проекти – 225 млн. лв.
    -Индикативна стойност на жп трасето Пловдив – Филипово – с естакадата, без жп моста над р. Марица: 69 млн. лв.
    -Индикативна стойност на жп трасетата Пловдив – Крумово и Пловдив – Тракия – Скутаре: 126 млн. лв.
    -Индикативна стойност на жп трасето Филипово – Скутаре: 30 млн. лв.
    -Индикативна стойност на пътен пробив север- юг под жп гара Пловдив: 124 млн. лв.

 
Етикети: жп възел Пловдив, жп гара, ж

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #351 -: 12 Януари 2017, 16:45:03 »


Останалото тук:
http://www.plovdivmedia.com/107718.html

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #352 -: 07 Февруари 2017, 20:52:20 »
http://banks.dir.bg/2017/02/07/news25201631.html
Айде четворките и шестиците от Готарда  към Вакарел :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #353 -: 09 Февруари 2017, 12:42:00 »
Някъде около три часа сутринта е дерайлирал товарен влак в междугарието Комунари - Дългопол .( Или нещо такова)
Релсите в продължение на около  4 км. и три входни стрелки са повредени.
( Не разбрах на коя гърловина са).
По първоначални данни е бил в състав 11 товарни вагона + десет цистерни с газ. Няма други сведения( тоест няма взрив...)
Ще има още новини.
« Последна редакция: 09 Февруари 2017, 12:44:50 от pach »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #354 -: 09 Февруари 2017, 12:57:06 »
Това не знам дали не е за другата тема, но статията във в-к СЕГА за същия инцидент направо кърти :)

Прокуратурата разследва странен жп инцидент с товарна композиция

Цистерна е дерайлирала за кратко и е повредила 200 метра жп път край варненско село

Районната прокуратура в Провадия ръководи досъдебно производство за инцидент в жп транспорта с настъпили значителни вреди на релсовия път, съобщава апелативната прокуратура във Варна.
Днес, 9 февруари 2017 г., около 1 часа след полунощ част от товарна влакова композиция от девет вагона и една цистерна, пътуваща от Русе към Долно Езерово, дерайлирала на 200 метра преди спирката на варненското село Боряна, разказва държавното обвинение. От релсовия път за кратко излязла цистерната. Двамата машинисти успели да я върнат върху релсите и да възстановят движението на композицията.
Отсечката от релсовия път - 200 метра преди село Боряна до 4 км преди село Комунари, е повредена от дерайлиралата цистерна. В Карнобат тя е отделена от композицията. В момента се извършва оглед на релсовия път, както и на цистерната. Останалите 9 вагона са продължили към Долно Езерово, за където е предназначен товарът им, а локомотивът е прикачен на друга композиция и е отпътувал за Пирдоп.
Извършват се процесуално-следствени действия по неотложност. Работата по жп инцидента продължава, добавят от прокуратурата.
Преди месец и половина при жп инцидент край Хитрино загинаха 7 и бяха ранени десетки хора.

---

Моля някой по-информиран и по-компетентен да разясни, какво се е случило?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #355 -: 09 Февруари 2017, 13:12:27 »
По ТВ Европа май прочетоха току що тази статия  :lol:

ПП.горе няма да поправям поста (то май и не може вече) щото сега е по-ясно какво е станало...
А машинистите явно са от Криптон ...Или пак е станало " сиромах човек- жив дявол"  &bgflag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #356 -: 09 Февруари 2017, 19:16:32 »
Значи все пак наистина са влачили дерайлирала цистерна около 4км.! И не машинистите, ами входните стрелки са я качили отново на релсите. Интересно защо е скочила по траверсите,
тъй като на мястото релсите добре измерени са точно ~1435мм?
Добре, че нищо по-голяма не и станало....Все пак доста цистерни са  били.
Този път са на БЖК...

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #358 -: 14 Февруари 2017, 16:36:35 »
Бивш директор на БДЖ е осъден ефективно
14.02.2017 16:14


Софийският градски съд е осъдил на четири години лишаване от свобода Олег Петков, бивш изпълнителен директор на БДЖ, съобщи БТА, като се позова на Градската прокуратура.

Петков е лишен от право да заема длъжност, свързана с управление на държавно и общинско имущество за пет години.
По същия обвинителен акт друг бивш изпълнителен директор на БДЖ, Христо Монов, е получил условна присъда от три години с пет години изпитателен срок. Той също е лишен от право четири години да заема длъжност, свързана с управление на държавно и общинско имущество.

Олег Петков е бил обвинен в това, че за периода 4 октомври 2006 г. до 11 февруари 2008 г. в качеството си на изпълнителен директор на БДЖ умишлено е нанесъл вреди на дружеството в размер на 1,3 млн. лв.

Обвинението за Христо Монов, който беше изпълнителен директор на БДЖ след Петков, е за нанесени щети в размер на близо 200 хил. лв.

Нанесените на БДЖ вреди са свързани с извършване на транспортни разходи за доставка на вагони по два договора за обществена поръчка.

http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/bivsh-direktor-na-bdj-e-osyden-efektivno-234002/


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #359 -: 10 Март 2017, 08:40:11 »
Китайска корпорация поиска БДЖ.
Китайската корпорация за подвижен състав CHINA RAILWAY ROLLING STOCK CORPORATION (CRRC) е връчила вчера официално писмо за инвестиционни намерения на служебния министър по транспорта Христо Алексиев.

Най-големият производител на влакове в света предлага рефинансиране по старите задължения в холдинг БДЖ в размер на 130 млн. Евро и нови инвестиции с размер на 170 млн.евро които да бъдат вложени в закупуването на нови дизелови и електрически мотрисни гарнитури.

Китайците предлагат да инвестират в нов завод за сглобяване на дизеловиови и електрически мотриси у нас.

Започва се формирането на работна група по предложението
в състав - представители от министерство по транспорта,
БДЖ, CRRC, както и китайски финансови институции.

 ;D