Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 277340 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #375 -: 26 Юни 2017, 21:09:15 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3806.msg108165#msg108165 date=1498497919
Добре го обясни колега bdz43r . Професионално.Макар,че бях в системата преди демокрацията и тогава 150 км/ч.си беше риск.Имаше няколко изпитателни скоростни участъка.Когато карахме дълги влакове 8 , 10 и повече вагона,ползвахме само вагонните спирачки с кран-машиниста.Но при късите влакове задължително и локомотивната.На Новите Р-ки тогава , реостатните спирачки не даваха дефекти и къси съединения и се ползваха.После имаше запалени двигатели.
Швейцарските механични скоростомери са до 140.Лентата как ще отчете 150 ? И после дело-майстора как ще реже премиалните ? Само СОФИЯ - КАРЛОВО е с тризначна АБ.И АЛС може би ще се ползва там.В ИС е предвидено като сигнализация и ни изпитваха преди да се качим по машините още през 1981 год.И май от тогава си е само на хартия.
При 150 си трябва отлично обучен персонал.В ИС --- спирачно разстояние 1000 м и дават още 100 за всеки случай.Интересно ще е по прелезите , мостовете , тунелите,ако има такива.
Май , май поредния БДЖ - ФИШЕК.
Все пак прахта от рекламата си е нещо.
Скоростомерите по локомотивите са до 150 км/ч, но скорост по-голяма от 150 не може да се отчете на лентата. Иначе са ти е доста остаряла информацията - ИС отдавна го няма - вече спирачните разстояния са 700, 1000, 1200 и 1500 м за нормалните железопътни линии и 400м за теснопътните по наредба 58 (актуална в момента)... А АЛС-а за Карлово както и проходните отдавна ги няма (проходни останаха в 1-2 междугария с тенденция да изчезнат и там).

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #376 -: 26 Юни 2017, 21:35:44 »
ДА.Очевидно и ИС са го напълнили с наредби,постановления и други безсмислени поправки,вместо нов правилник.За автоматичната блокировка-очевидно и нея са премахнали.
Да стара ми е информацията,но и тогава тези скорости бяха трудно постижими,макар 46 и ДЕЗИРО още ги нямаше.
Да за нормалните железни пътища спирачното разстояние беше 1100 м.,сега до 1500.Вероятно и другите разстояния между предупредителни,входни и изходни сигнали,както и отстояния до 1-стрелка са променени.
За теснолинейките - не помня.Вероятно са променени ПТЕ , ИДВ и ИМР.
Нормално е.Напред , а не назад.
На 150 е столчето като обърнеш скоростомера,което дали се отчита вярно от писеца по лентата?
Все едно.
Ще видим , какво ще стане и какво ще споделят колегите тук , минали по трасето със 150.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #377 -: 26 Юни 2017, 21:46:54 »
Някои вече са минавали, макар и само с 140 км/ч, макар и по трасето Пловдив-Свиленград...

https://www.youtube.com/watch?v=xvGLrCKjTok

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #378 -: 26 Юни 2017, 23:47:58 »
Милене изрично помолих да коментират професионалистите.
И да не се хулят те и БДЖ. Смятах, ме съм разбран и ще се спази
тази етика.
До тук от тези които визирам като професионалисти доколкото знам са Тодор и Машиниста, както и Красен...но не и останалите включили се в темата с общи приказки, въпреки човешката ми молба!
Та това е.
 :hi:

Много съжалявам, че BestRipper и Pavlinbg не са удовлетворили молбата ти и също са коментирали по темата, макар да е всеизвестно, че не са професионални машинисти. Но това не ти дава право ти да определяш и квалифицираш кой какъв е, особено след като ти самия се засягаш от всяка подобна квалификация, нито пък можеш да налагаш условия кой да коментира и да изискваш какъвто и да е ценз за написаното. Това е свободен форум и в него всички участници приветстваме хората с професионална квалификация в железниците. Но и не поставяме ограничения пред останалите, освен ако не нарушават правилата.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com
« Последна редакция: 27 Юни 2017, 11:06:53 от Mixy »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #379 -: 27 Юни 2017, 16:28:50 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3806.msg108169#msg108169 date=1498502814
Някои вече са минавали, макар и само с 140 км/ч, макар и по трасето Пловдив-Свиленград...
https://www.youtube.com/watch?v=xvGLrCKjTok
Скоростта тук е 150+. Иначе трасетата са прбовани до 230 км/ч и в това отношение няма сериозни забележки.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #380 -: 27 Юни 2017, 17:51:20 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3806.msg108178#msg108178 date=1498570130
Иначе трасетата са прбовани до 230 км/ч и в това отношение няма сериозни забележки.

С каква машина са правени тестове до 230 km/h?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #381 -: 27 Юни 2017, 18:30:15 »
Таурус на ÖBB.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #382 -: 27 Юни 2017, 19:05:01 »
Вероятно този Таурус е бил със свръх мощен АЛС или?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #383 -: 27 Юни 2017, 19:15:30 »
Таурусът си има няколко вида АЛС, защото без такъв не може да припари и по най-селската линия нито в родната Германия, нито в домашна Австрия, нито в Швейцария или дори в съседна Румъния.
За целите на такива изпитания естествено АЛС не може да се ползва. Затова и се разби изпитателният влак край Страсбург, когато тестваха новата линия с 350 км/ч при редовна скорост 320.

Другото особено е, че АЛС на Таурусите е настроен да се самоизключва, щом прочете на първата бализа, че се намира в България, защото не е съвместим със софтуерна версия 1.1.0, която работеше по 8-а линия и беше до скоро единствената налична у нас. Затова и ÖBB са поискали много голям наем за тестове на ETCS по новите линии, което включва пренастройване на софтуера на самия локомотив. НКЖИ прецениха, че ще им е по-евтино да подарят на БДЖ-ПП един комплект ETCS срещу безплатно ползване на локомотива за проби и така в момента единствено 46 211 може да работи с новия АЛС (който между другото работи перфектно).
В някакъв момент обаче и ÖBB ще си пренастроят Таурусите, те самите проявяват интерес към това.
« Последна редакция: 27 Юни 2017, 19:27:13 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #384 -: 27 Юни 2017, 19:36:52 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3806.msg108183#msg108183 date=1498580130
...
Другото особено е, че АЛС на Таурусите е настроен да се самоизключва, щом прочете на първата бализа, че се намира в България...

Умрях от смях и...настръхнахах...
Все едно влиза в "зоната на здрача" каквито сме си май...
Прощавайте, но не се сдържах...

А БДЖ-46.211 в момента към кое депо е зачислен?
И дали няма него да пуснат със " Слънчев бряг" па макар и частично?
По 8-ма линия системата работи ли още, макар и частично?
Колко струва един комплект АЛС за локомотив ( ориентировъчно само) ?
Ясно е че НКЖИ май рано или късно ще оборудват с тази система може би?
То иначе ясно и защо от ОВВ, ще пренастройка системите си - времето е пари, а там явно ценят това!


ПП. Поне това имах предвид  молбата си по назад в темата.
Ето, че научихме нещо интересно ( и ново за мен)!
Още веднъж - не съм искал да обиждам когото и да е било и благодаря на Милен, че ми направи забележка!
( Не мога да давам оценки в системата, но той има "+"-че за това от мен)

ПП. И "+"-че за Тодор с който винаги е интересно в която и да е тема!!!
« Последна редакция: 27 Юни 2017, 19:39:10 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #385 -: 27 Юни 2017, 19:49:20 »
Цитат
А БДЖ-46.211 в момента към кое депо е зачислен?
София.
Цитат
И дали няма него да пуснат със " Слънчев бряг" па макар и частично?
Това е един от трите локомотива за 150 км/ч. Другите два са 208 и 235.
Цитат
По 8-ма линия системата работи ли още, макар и частично?
Не работи от години, освен каквото е останало от старата система на Ериксон до Стара Загора.
Цитат
Колко струва един комплект АЛС за локомотив ( ориентировъчно само) ?
Около 200 000 евро.
Цитат
Ясно е че НКЖИ май рано или късно ще оборудват с тази система може би?
НКЖИ ще си оборудват линиите, но трябва и да принудят превозвачите да си оборудват локомотивите. Иначе никаква полза от система, която няма кой да ползва.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #386 -: 28 Юни 2017, 00:18:38 »
Сега остават значи точка 2 и 3

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #387 -: 02 Юли 2017, 18:22:41 »
А ето и съвсем пресни кадри на въпросния експрес
https://m.youtube.com/watch?v=LddZF98Vqbg

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #388 -: 02 Юли 2017, 23:57:20 »
Само за инфо от кухнята. Още първия ден влакът се е издънил в разписанието и е закъснял...  :hi:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265