Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 277254 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #480 -: 01 Август 2018, 12:07:17 »
Това за ПИМК мисля че е ясно. Въпросът е за новото возене на камиони, което правят румънците.
Някой ако знае нещо повече: Със закон ли е въведено (както в Швейцария)? (според мен - не). Частнен превозвач ли го прави или румънското ТП? Румънците имат ли идеи това да се развива - като брой влакове на ден и на седмица? Ще ги изсипват край Русе или ще искат да ги возят до турско?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #481 -: 03 Август 2018, 21:01:22 »
Цитат на: gregary link=topic=3806.msg112364#msg112364 date=1532968318
Влакът пристигна ли? Ще ми е интересно, ако има снимки... :drinks:

Не са точно снимки, ама е същият влак. https://youtu.be/x0mJVy5kYDg?t=26

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #482 -: 05 Август 2018, 19:07:46 »
Новина от
OFFNEWS
БЪЛГАРИЯИКОНОМИКА
Сладък бизнес: Наливат над милиард за модернизация на 50 километра жп релси.
Утре в сградата на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще бъдат отворени офертите за обществената поръчка за модернизация на жп линията Елин Пелин – Костенец.

Тя е разделена на три обособени позиции.

Проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева.

Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч.

В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4774
  • Рейтинг: 625
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #483 -: 06 Август 2018, 18:01:15 »
https://dnes.dir.bg/intsidenti/patnicheski-vlak-deraylira-kray-mezdra

Пътнически двувагонен влак от Мездра за Враца е дерайлирал днес в 14:45 ч. на около 1 км от Мездра. Вторият вагон на влака е излязъл от релсите с последните си 2 колела, предаде bTV.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #484 -: 21 Август 2018, 17:00:09 »
Информация на БНР Бургас:

Компания иска да изгради завод за производство на железопътни колела в Бургас

Компания иска да изгради завод за производство на железопътни колела в Бургас. Теренът се намира в Промишлена зона – Север в Бургас с площ около 62 декара. Основните акционери във фирмата са от Германия и Швейцария, обясни Златина Георгиева, директор "Правно-нормативно обслужване“ към Община Бургас.

„Инвеститорите искат големи мощности на ток – 18 мегавата. Искат да има и ж.п. път до съответното място. През тази година ходихме и на срещи в НКЖИ. В частта на техния имот те ще имат претенции как да изградят ж.п. линията. Направи се идеен проект, който възложихме на проектант, посочен от НКЖИ.“

Инвестицията е за около 124 милиона евро. Планира се да бъдат създадени над 300 нови работни места. В края на месеца общинските съветници трябва да вземат решение дали да бъде продаден теренът, където инвеститорът смята да изгради завода.

Линк: http://bnr.bg/burgas/post/101009640



pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #485 -: 21 Август 2018, 18:19:50 »
Това е добра новина, но ще ми е интересно дали в крайна сметка ще се осъществи този проект.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #486 -: 21 Август 2018, 20:58:51 »
Друго се чудя: да ли този завод няма да е някакъв дъщерен на "Трансвагон", за да им излизат по евтино вагоните................... знам ли!?

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4774
  • Рейтинг: 625
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #487 -: 06 Октомври 2018, 14:52:30 »
https://business.dir.bg/kompanii/po-sluchay-130-godini-bdzh-predlaga-unikalno-patuvane

По повод 130 години от създаването на БДЖ от компанията пускат атракционен влак, който ще се движи между София, Пловдив и Карлово. Любителите на жп транспорта и ретро подвижния състав ще могат да се насладят на пътуването от 7 октомври.

Има си тема във форума за атракционните пътувания. Моля, пишете постовете си на правилното място!
Dispatcher
« Последна редакция: 06 Октомври 2018, 21:28:23 от Dispatcher »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #488 -: 09 Ноември 2018, 15:01:28 »
Ето го доклада на антимафиота Писов, който взе главите на Велко и Владко:


Бившият антимафиот номер 1 в Благоевград Мирослав Писов, който бе един от съдените за убийството на Ангел Димитров-Чората, е подписал скандалния доклад, който извади наяве тежките конфликти в ръководството на БДЖ. Заради тях транспортният министър Росен Желязков поиска оставката на членовете на борда на жп компанията.
В сряда късно вечерта молби за предсрочно прекратяване на договорите си за управление депозираха изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, шефът на на Съвета на директорите Велик Занчев и финансовият директор Филип Алексиев.

Вчера министър Желязков заяви, че въпросният доклад, който разбуни духовете в жп превозвача, не е внесен при него. За да няма съмнения около съществуването на мистичния документ, днес OFFNews реши да го публикува.

Авторството на доклада определено е изненадващо. От подписа се оказва, че Мирослав Писов, който първо бе осъден на 18 години затвор, а после оправдан на последна инстанция за убийството на Чората, е бил трудоустроен в БДЖ след огромния медиен скандал. В момента той се води ръководител на отдел "Вътрешна сигурност и безопасност" в жп компанията. 

Докладът за "проверка при възлагането на задачи и отчитане на изпълнението им" е изготвен в изпълнение на заповед 164/04.10.2018 г. на изпълнителния директор Владимир Владимиров. Документът носи подписите на Писов и Тодор Тодоров, който е подписан в качеството му на "изпълнител по договор №70/16.04.2018 г." Въпросният доклад е входиран в деловодството на БДЖ на 19 октомври т.г.

Написаното е изготвено типично по "ченгеджийски". Има изредени редица нарушения, но фактологическата обосновка е доста семпла. Абсурдът е, че голяма част от скандалните твърдения са цитирани публикации на OFFNews, които бяха отричани от ръководството на жп компанията, тогава когато му беше удобно да си затваря очите.

Най-големите камъни в документа са хвърлени в градинката на управителя на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД Пламен Пешаров.

В доклада е посочено, че той "негласно е овластил" с несвойствени дейности главното действащо лице в сериала със скрита камера, на който OFFNews даде гласност. Става дума за три записа, в които говори Евгени Димитров, инспектор ВСУК в пътническото поделение на холдинга.

В едното от видеата служителят обяснява как железопътният транспорт у нас умишлено се съсипва и че докато ДПС подкрепя управлението на ГЕРБ, нови влакове за БДЖ няма да има, тъй като движението се финансира с пари на автобусните превозвачи.

В друг запис Димитров обяснява и надълго и широко как жалбите на недоволните клиенти на националния жп превозвач се пренасочват директно към "кръглата папка".

    "165 жалби имаме за последното тримесечие на 2017 г. 165 жалби! И никой не ги разглежда тези жалби. Питаме какво се случва по тия жалби: О, ама те пишат само глупости. Пишат глупости, ама като им омръзне да пишат, отиват на автогарата. И така става", казва въпросният инспектор.

В третия запис същият човек обяснява как жп депо София на практика е разграден двор, от който масово се краде и че изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров трепери от страх да не му бъде повдигнато обвинение за безстопанственост.

В доклада е посочено, че близкият до Пешаров словоохотливко уронвал доброто име на групата дружества от Холдинг БДЖ. посочен е и друг аналогичен пример - шефът на "БДЖ-Пътнически превози" възлагал несвойствени задачи и на друг свой човек от същия отдел - Владимир Великов. Паралелно с това са иззети правомощията на служителите, които по правило трябва да отговарят за безопасността. Така се стигнало до спиране на влакове, нарушаване на разписанието и големи закъснения.

В доклада на Писов е отделено внимание и на друг случай, който стана обществено известен благодарение на OFFNews. Става дума за публикацията ни "Нова трагедия се размина по чудо: Локомотив на БДЖ започна да се разпада при скорост 130 км/ч". Документът потвърждава, че изпадането на редуктора и зъбното колело на редуктора на двигателя на локомотива е можело да доведе до трагични последици за пътуващите. Твърди се, че по този инцидент все още има неприключила проверка, но първоначалните обяснения на столичното жп депо звучат повече от абсурдно, а именно, че "при ремонта на локомотива не можело да се провери отдолу ходовата част, тъй като нямали необходимата контролна техника".

В доклада се споменава и че заради липса на резервни части минимум 18 локомотива ще бъдат спрени от движение. Посочено е, че се правят компромиси с мерките за безопасност, тъй като в противен случай БДЖ трябва да спре да вози пътници. Прегледът на локомотивите не се правел качествено. Не се изпълнявали и констатираните нарушения, предписания, ревизионни листове и докладите на отдел "Безопасност".

Ето го и документът, към който има и 7 приложения. OFFNews не разполага с тях. Възможно е те да съдържат друга важна информация по повдигнатите теми:

OFFNEWS.BG

Иди на страницата на offnews.bg. Там го има доклада в лошо качество. Не става за копирай  и постави, или поне аз не мога да го направя...


« Последна редакция: 09 Ноември 2018, 15:06:07 от Boris 2-12-4 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #489 -: 09 Ноември 2018, 16:30:20 »
Боре, нали си уж дружка... :hi:
та ето ги се!








...В приложенията....

...то са екшън планове то е чудооо
ама най-шашкащи са точки 3(!!!) и 4!!!.
 :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 09 Ноември 2018, 16:42:14 от pach »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #490 -: 28 Ноември 2018, 16:21:12 »
Специално за Стефчо и приятелите от Бургазъ Тренъ

https://www.actualno.com/burgas/vlak-ot-1925-g-shte-zavede-burgazlii-na-naj-krasivite-mesta-v-grada-news_708741.html


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #491 -: 02 Декември 2018, 19:26:50 »
Пуснете си след малко бТВ -репортерите .
БДЖ и неговите машинисти и локомотиви!
 ;D
Почна вече!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #492 -: 10 Декември 2018, 08:44:47 »
Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" организира откриване на градската железница на София. То ще се състои днес, 9 декември, от 13:15 часа на гара Банкя. Това е часът, в който ще пристигне първият обеден влак на градската железница, тръгващ от гара Казичене в 12:05 часа, уточнява БГНЕС. X Това ще е един неочакван подарък за жителите на столицата преди Коледа, твърдят организаторите. От 9 декември тръгват първите по рода си влакове на БДЖ, които ще пресичат града, без да се налага пътниците да се прекачват на Централна гара, за да стигнат - например, от Божурище до Подуене и обратно. На пръв поглед промяната не буди някакви специални очаквания – жп линията и до този момент е съществувала, а с оглед на хроничните проблеми на БДЖ по осигуряването на подвижен състав мнозинството пътуващи обикновено просто се радват, ако успеят да се качат на някакъв влак и той не ги изостави някъде. Началото на тази инициатива е поставено от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като продължение на завършения международен проект Rail4SEE. В него Столична община и "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД поемат ангажименти за интегриране на железниците в градския транспорт още през 2014 г. Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век, но той така и не бива възприет за успешен, съответно е преустановен малко след започването му. Нарастващото търсене на превози в града през последните години, води най-вече до ръст на моторизацията и задръстванията, като най-често изтъкваната мярка за борба с тях е строителството на метрото. Изграждането му в гъсто населените части на София е обосновано икономически, но в отдалечените квартали, както и при междуселищни превози то става неефективно. Точно тук изградената железопътна мрежа се оказва най-удачна, като предвидените връзки между нея и метрото са от основополагащо значение за успешното допълване на двете системи. Липсата на капиталови разходи (както строителни, така и времеви) обуславят възможността за провеждането на чисто организационни мерки, които да подобрят това допълване между градския транспорт и влаковете. Подобно е и реализираното между Банкя и Казичене. При него съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столична община. В конкретния случай, удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив. Общо 5 чифта влакове ще се движат от новото разписание между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни.

Прочети още : https://www.actualno.com/sofia/pyrva-stypka-kym-istinskata-integracija-na-jeleznicata-v-gradskija-transport-na-sofija-news_710663.html
© Actualno.com

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #493 -: 10 Декември 2018, 08:52:16 »
Мъка, мъкаааа…

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #494 -: 10 Декември 2018, 09:04:57 »
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3806.msg113763#msg113763 date=1544424287
Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" организира откриване на градската железница на София. То ще се състои днес, 9 декември, от 13:15 часа на гара Банкя. Това е часът, в който ще пристигне първият обеден влак на градската железница, тръгващ от гара Казичене в 12:05 часа, уточнява БГНЕС. X Това ще е един неочакван подарък за жителите на столицата преди Коледа, твърдят организаторите. От 9 декември тръгват първите по рода си влакове на БДЖ, които ще пресичат града, без да се налага пътниците да се прекачват на Централна гара, за да стигнат - например, от Божурище до Подуене и обратно. На пръв поглед промяната не буди някакви специални очаквания – жп линията и до този момент е съществувала, а с оглед на хроничните проблеми на БДЖ по осигуряването на подвижен състав мнозинството пътуващи обикновено просто се радват, ако успеят да се качат на някакъв влак и той не ги изостави някъде. Началото на тази инициатива е поставено от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", като продължение на завършения международен проект Rail4SEE. В него Столична община и "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД поемат ангажименти за интегриране на железниците в градския транспорт още през 2014 г. Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век, но той така и не бива възприет за успешен, съответно е преустановен малко след започването му. Нарастващото търсене на превози в града през последните години, води най-вече до ръст на моторизацията и задръстванията, като най-често изтъкваната мярка за борба с тях е строителството на метрото. Изграждането му в гъсто населените части на София е обосновано икономически, но в отдалечените квартали, както и при междуселищни превози то става неефективно. Точно тук изградената железопътна мрежа се оказва най-удачна, като предвидените връзки между нея и метрото са от основополагащо значение за успешното допълване на двете системи. Липсата на капиталови разходи (както строителни, така и времеви) обуславят възможността за провеждането на чисто организационни мерки, които да подобрят това допълване между градския транспорт и влаковете. Подобно е и реализираното между Банкя и Казичене. При него съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столична община. В конкретния случай, удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив. Общо 5 чифта влакове ще се движат от новото разписание между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни.

Прочети още : https://www.actualno.com/sofia/pyrva-stypka-kym-istinskata-integracija-na-jeleznicata-v-gradskija-transport-na-sofija-news_710663.html
© Actualno.com


Боже, Боже.... преди месец БДЖ ми натвориха 4 часови закъснения на международния влак за Истанбул и в двете посоки, защото нямаха локомотив да ни дръпнат, сега още влакове пускат.. и как ще ги обезпечат с подвижен състав идея си нямам... Иначе хубава идея, ще видим реализацията на какво ще прилича...

На мен ми е интересно тези влакове с каква номерация ще са, че ще пътуват по няколко линии...?