Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 274491 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #495 -: 10 Декември 2018, 10:11:18 »
Поредният пример колко лесно се промиват мозъци. И как под влияние на "граждански организации" се действа в грешна (или парвилна за някои хора) посока. И как с това се загробват, закопават и забравят наистина необходими действия за подобряване на транспортното обслужване.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #496 -: 10 Декември 2018, 11:08:07 »
Споко! И това ще го бъде 2 -3 месеца, и ще го спрат тихомълком. Сефте комендантски!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #498 -: 20 Декември 2018, 13:48:43 »
Пътнически влак дерайлира заради паднала скала
Инцидентът се случил по линията Якоруда – Белица

https://www.vesti.bg/bulgaria/pytnicheski-vlak-derajlira-zaradi-padnala-skala-6090162

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #499 -: 24 Декември 2018, 12:54:55 »
Локомотив на влака София - Бургас се разпадна в движение при скорост от 130 километра в час

https://www.senzacia-bg.com/2018/09/130.html?fbclid=IwAR18aUDkj8nAkwRl_xijGeD0K0OdU98QAJf0Yyh3K6CvacJZuDdjvv0QMmw   

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #500 -: 24 Декември 2018, 13:31:54 »
Цитат на: TheJackal link=topic=3806.msg113934#msg113934 date=1545648895
Локомотив на влака София - Бургас се разпадна в движение при скорост от 130 километра в час

https://www.senzacia-bg.com/2018/09/130.html?fbclid=IwAR18aUDkj8nAkwRl_xijGeD0K0OdU98QAJf0Yyh3K6CvacJZuDdjvv0QMmw   

Това не е ли стара новина от лятото?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #501 -: 24 Декември 2018, 13:38:48 »
Нямам идея. Приятел ми е подаде преди малко като инфо.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #502 -: 17 Януари 2019, 16:47:19 »
Петър Бунев: Идеята БДЖ да наема локомотиви е неосъществима
Според председателя на синдиката на железничарите това е прекалено скъпо


07:40 17.01.2019
 
Идеята на новото ръководство на БДЖ да наема подвижен състав – локомотиви и вагони – е добра, но не може да се осъществи. Това мнение изрази пред БНТ председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Според него парите на компанията трудно ще стигнат за наемането само на локомотиви, а за вагони изобщо не може да се говори. Причината е, че парите, които БДЖ е събрала от дарения, са 2 млн. лв., а цената за наем на един локомотив е 1000 евро без ДДС на денонощие. Така, ако бъдат наети 20 локомотива само за месец, ще трябва да се платят 120 хил. лв., изчислява Бунев. Същевременно цените и употребата на услугите на БДЖ не са достатъчно високи, за да се набавят средства за тези месечни разходи за наем.

„Освен това тази идея не е нова, тя е стара и вече са правени опити по нея. На практика няма откъде да се намерят 20 локомотива –други държави трудно биха ни дали локомотиви, защото това е скъпа техника, а у нас железопътните трасета са в лошо състояние и разбиват локомотивите“, заяви председателят на синдиката на железничарите.

Той даде за пример последната сключена такава сделка, при която Румъния е отдала локомотиви на Австрия. Първоначално исканата цена за наем е била 1500 евро на денонощие, но впоследствие двете страни са се договорили за 1000 евро на денонощие. Имало обаче има и други изисквания, най-вече за застраховки, и така разходите съвсем нараснали.

https://www.economic.bg/bg/news/10/petar-bunev-ideyata-bdzh-da-naema-lokomotivi-e-neosashtestvima.html

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #503 -: 12 Февруари 2019, 11:31:32 »
от една друга тема за перачницата...най-новото...

БДЖ продължава най-скандалния си търг - работи държавното жп, милионите прибира частна фирма
СВЕТОСЛАВ МЕТАНОВ | 08 януари 2019 в 07:23 |

Вероятно най-скандалната обществена поръчка на БДЖ-Пътнически превози, обявена през февруари миналата година, продължава и в момента, въпреки че уж бе спряна, установи OFFNews.

Става дума за процедурата с предмет: №01605-2018-0003 „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”.

След разследване на OFFNews, което установи, че в случая се касае за класическа далавера - държавната жп фирма върши 80% от работата по заданието, а фактурите заминават към точно определена частна фирма, и последвалата проверка по случая на инспектората на транспортното министерство, въпросният търг бе прекратен от довчерашния управител на БДЖ-Пътнически превози Пламен Пешаров.


Само че обосновката на решението за спиране на обществената поръчка е толкова абсурдно, че всеки заинтересован да вземе парите (б. ред. - въпросната поръчка е с бюджет от малко над 4 милиона лева) трябва да е луд, за да не обжалва решението за спиране, чийто основен аргумент е, че "ще се отрази негативно на медийния образ на БДЖ".

Така Пешаров е вдигнал висока топка за забивка на частната компания "Жп Тракция", за която още от момента на обявяване на търга се знаеше, че е единственият възможен изпълнител според заложените в документацията условия.

Чисто процедурно от състезанието бе изхвърлена русенската компания "Експрес Сервиз", която не само че ремонтира локомотиви, но и сама произвежда маневрени машини, които изнася по цял свят. Пак с регулаторни хватки - отказ на лиценз, от надпреварата изхвърча и българо-хърватският джойнт венчър "БДЖ-Кончар", в който отгоре на всичко половината от собствеността е на самия възложител. В същото време във въпросната компания "Жп Тракция" управляващ и собственик е бивш колега на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев Николай Кръстев. А точно тази структура на транспортното министерство коли и беси в жп транспорта у нас. Тя е тази, която му е издала лиценза да извършва жп ремонти.

Веселин Василев изобщо не отрича, че със собственика на "ЖП Тракция" Николай Кръстев наистина преди време са били колеги във фирма, свързвана с бизнесмена Васил Божков. Обаче Кръстев не му бил личен шофьор, както се говори в жп бранша.


Некадърното прекратяване на скандалната обществена поръчка веднага е довело до обжалване пред Върховния административен съд на решението на управителя на БДЖ-Пътнически превози за спиране на процедурата. Така на 13 ноември м. г. магистратите излизат с решение, че държавната жп компания неаргументирано е спряла обществената поръчка и че тя трябва да продължи при старите условия.

Сега в БДЖ-Пътнически превози са пред дилема - дали да реализират първоначалния сценарий на вече бившото ръководство или да намерят истинските мотиви за спиране на процедурата, а именно, че тя не е изгодна на БДЖ и на българските данъкоплатци.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #504 -: 19 Март 2019, 10:19:42 »
Публикувано във факти.бг: Във Видин загасиха горящ локомотив на влак, превозващ цистерни.

https://fakti.bg/bulgaria/368052-vav-vidin-zagasiha-gorasht-lokomotiv-na-vlak-prevozvasht-cisterni?fbclid=IwAR1XzTymGdWzUllugmfHZd0-u3qX8j5z40xIBeXXt-TfEnI91OfrBmJYWIQ

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #505 -: 16 Април 2019, 09:53:40 »
Интересна статия в списание "Геополитика":

Сбърканата железопътна политика на София от Симеон Евтимов и Веселин Кирев

Стряскащата истина...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #507 -: 07 Юни 2019, 12:05:06 »
От прогрес до разруха: историята на ЖП завода в София

Обърнете специално внимание на приложените снимки - съвременни и архивни.

Източник dir.bg
« Последна редакция: 07 Юни 2019, 12:09:27 от Vlado »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #508 -: 23 Юни 2019, 10:13:53 »
Уточняват трасетата по бъдещата ж.п. линия Бургас - Слънчев
 


Прединвестиционното проучване за ж.п. линия Бургас - Слънчев бряг е изготвено, проектът не е забравен. Това коментира пред БНР - Бургас кметът на Поморие Иван Алексиев. Линията трябва да свързва областния град, летището, Поморие и Слънчев бряг, добави Алексиев:

"Трасетата се уточняват. Всичко се движи от Национална компания „Железопътна инфраструктура“, но мога да уверя, че се работи по този проект много сериозно и нещата може би ще отидат вече към работно проектиране и вече на база работното проектиране и отчуждаване. Тежък проект, дълъг проект, но предполагам, че до края на годината работното проектиране може би ще бъде завършено и ще се пристъпи към отчуждаване на земеделски земи, за да бъде реализиран", каза кметът на Поморие.

Проектът ще се реализира от държавата, посочи още Иван Алексиев.

http://bnr.bg/burgas/post/101135711/utochnavat-trasetata-po-badeshtata-jp-linia-burgas-slanchev?fbclid=IwAR31YJlgytwBt3EPNzXxISXCoFKD_6uNdwg37dzmRaLDsHDCz_exhflD4O4


Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #509 -: 23 Юни 2019, 15:23:23 »
Как жп проекти за над 1 милиард лева от ЕС увиснаха заради КЗК...

България е напът да загуби еврофинансиране за над 1 милиард лева по проекти за модернизацията на жп инфраструктурата у нас.

В ролята на саботьора този път не са зловреди интереси на опозицията, която всячески се опитва да подрони авторитета и да събори властта, а Комисията за защита на конкуренцията. Антимонополният орган напоследък е взел присърце най-важните и многомилионни обществени поръчки на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

За какво иде реч.

Необходимо е да започнем от малко по-далеч, а именно общото състояние на жп транспорта в България. То е отчайващо и допълнително влошаващо се. Новият мениджмънт на БДЖ, назначен след като бившият министър Московски бе командирован на сладка служба в Солун, откровено "не е в час". Не знаят какво да направят и как да го направят, а тарикатите от старите схеми са ги натиснали с чатал на врата. 

По почти всички железопътни дестинации в страната влакът отдавна е загубил битката с автомобилния транспорт, а единственото направление, по което жп услугата би могла да е конкурентна на автобусите, е линията София - Пловдив - Бургас. За нея вече три петилетки БДЖ ни обяснява, че в един хубав ден влакът от столицата до морето ще стига за някакви си три часа.

За да стане това, не че пак е сигурно, че ще стане, обаче трябва да се завършат няколко важни жп проекта с осигурено еврофинансиране, бавещи се вече много години заради серия от съдебни обжалвания.

На първо място това е тежкият високопланински участък Елин Пелин - Костенец.

Проектът за жп трасето с дължина от 51 километра е с бюджет от над 1 милиард лева. Щедрото еврофинансиране привлече интереса на 19 сериозни строителни компании, сред които и много чужди компании.

Заради сложността на проекта трасето е разделено на три лота. В рамките на проекта трябва да бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците.

Паралелно вървят и дружи важни проекти - строителството на жп линията София - Волуяк, проект за още почти 200 милиона лева и за сигнализацията на жп линията Пловдив - Бургас - още 200 милиона лева.

Милиарди на трупчета

След серия от съдебни перипетии, които са забавили процедурите след обжалвания от страна на фризьорски салон и етажната собственост на блок в столичния квартал "Люлин", в началото на тази година най-накрая и петте изключително важни проекта се отпушват и НКЖИ извършва класиране на подадените оферти.

Изборът на печелившите от страна на инфраструктурната компания може да се определи като "шарен". Има по нещо и за добре известни нашенски компании, които на конвейр печелят многомилионните обществени поръчки, но също така и за трите лота от технологично сложния участък Елин Пелин - Костенец са избрани консорциуми с преобладаващо международно участие.

След серия от обжалвания в КЗК обаче картината става съвсем различна. Ето какво се случва:

НКЖИ класира полско-испанския консорциум „Комса – Тракция“, с участници в обединението „Комса“ ЕАД и „Тракция ПРК и И“ С.А., на първо място в откритата процедура за модернизация на жп участъка София – Волуяк, финансиран от Механизма за свързана Европа.

В антимонополното ведомство обаче се получава жалба от сръбската ЗГОП (местния аналог на родното ТСВ), която изобщо не е включена в класирането. А причината за отстраняването на дружеството е, че основно изискване на тръжната процедура е изпълнителят да има поне 88 милиона лева оборот за последните 3 години. Сръбската компания първо изобщо не представя данни за приходи, а след това внася документи, с които успява да докаже постъпления от едва 35 милиона лева.

КЗК обаче отменя решението и разпорежда включване в класирането на ЗГОП, зад която източници от НКЖИ подозират, че реално стои пернишки бизнесмен със солидни позиции както в антимонополния орган, така и във ВАС.

Съвсем сходен е сценарият с лот 1 от участъка Елин Пелин - Костенец. Тук НКЖИ класира на първо място обединението “Джен-Дуй ЖП Елин Пелин”. В него са големите турските компании “Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети” и “Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет ве Санайи Лимитед Ширкети”. Офертата им бе за 498,8 млн. лв.

След обжалване обаче КЗК отменя решението и по този начин класира родната ГБС.

За лот № 2 - от Вакарел до Ихтиман, с прогнозна стойност 116,154 млн. лв., регулаторът се произнася по техническата част на офертите, което е меко казано странно за орган, съставен от партийно излъчени юристи. Така антимонополистите отменят избора на италианско-българския консорциум “Салчеф - Гигастрой”, в който са италианските “Салчеф” и “Салчеф Конструциони Едили е Феровиарие” и “Гигастрой”, чиято оферта е за 126,395 млн. лв. След решението на КЗК тук победител би трябвало да е фирмата на Велико Желев ВДК (бившата "Водстрой 98"), която е отстранена от класирането на НКЖИ заради технически грешки на офертата.

Няма изненада и при третия лот от участъка. Там жалба на “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017”, които са класирани на второ място, отменя старта на строителството от Ихтиман до Костенец.

Инфраструктурната жп компания е класирала на първо място консорциум “Булрейл 2018 г.” с цена от 283,8 млн. лв.
В него са китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс - София”. С произнасяне отново по техническата част на офертите КЗК отменя избора. Така прекласирането на антимонополния орган вади на първо място офертата на консорциума "Щрабаг-Джи Пи Рейл 2017", която е с над 110 милиона лева по-висока от китайската. Стойността ѝ е 394 525 074,05 без ДДС.

По проекта за сигнализацията на жп линията Пловдив - Бургас КЗК проявява различен подход, въпреки че има жалби от страна на две световно известни компании като "Талес" и "Алстом". Те не са уважени и КЗК потвърждава избора на консорциума "Плобур", в който влизат "Бомбардие" и актуалният победител в редица други обществени поръчки Джи Пи Груп.

Резултатът

След намесата на КЗК е очевидно, че изборът на сериозни строителни компании от чужбина е заменен от органа от познати нашенски изпълнители на проекти с много евромилиони.

Сега финалното действие се мести във Върховния административен съд, а до края на настоящия период на оперативна програма Транспорт остава още година, което означава много висок риск България да загуби повече от 1 милиард лева. А според източници на OFFNews този път няма да ни бъде разрешено да прехвърляме средства към метрото на София.

offnews.bg