Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 274584 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #795 -: 06 Септември 2021, 21:55:32 »
Белово - Септември:
https://youtu.be/pfuWJzjVT9g

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #796 -: 08 Септември 2021, 16:51:16 »
https://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/budeshtite-inovativni-bulgarski-vagoni-shte-izlitat-ot-drianovo

Бъдещите иновативни български вагони ще „излитат“ от Дряново

От преди месец....


toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #797 -: 21 Септември 2021, 22:07:15 »
Това не е новина,а нормалното състояние на България-БДЖ-за съжаление  :( :( :(

https://www.mediapool.bg/kogato-trus-udari-kak-garata-izchezva-news326534.html

Когато трус удари, как гарата изчезва

Една скучна история от Перник за влак, пътници и навеси

И още:
https://bnr.bg/plovdiv/post/101529081/po-visokata-sorost-na-vlakovete-nalaga-prelezite-da-se-zamenat-s-nadlezi?fbclid=IwAR2mAsrnjkh9Hi54vnBFW49qEFlzNKyQbYtlJ3uAnRMQKDbVuxxp7zS67vk


39 надлези ще заменят опасните жп прелези в страната
« Последна редакция: 21 Септември 2021, 22:09:38 от toniemi »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #798 -: 22 Септември 2021, 14:22:10 »

Стига вися в инет , купи си книга и я прочети, може и моята !

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #799 -: 24 Септември 2021, 19:59:26 »
https://www.youtube.com/watch?v=9og4Tk8pxmE&t=77s

Как се развива строежа на ж.п.-моста до Калотина.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #800 -: 11 Октомври 2021, 15:59:47 »
Приключи електрификацията на 83-та жп линия Нова Загора - Симеоновград

Поради увеличаването на обема на товарите по направление Русе - Свиленград, нуждата от намаляване на времепътуването и обема на вредните емисии, през 2019 г. е започнала електрификацията линията Нова Загора - Симеоновград, с обща дължина 63 км по проект "Електрификация на 83-та жп линия Симеоновград - Нова Загора", уточняват от компанията.

До момента само трасето между Симеоновград и Нова Загора не беше електрифицирано и при подмяната на локомотивите се губеше много време. Стойността на договора е 23 737 619,64 лева без ДДС, а на част "Контактна мрежа" - 22 100 350,54 лева, без ДДС. Финансирането е осигурено от държавния бюджет.

От НКЖИ информират още, че в рамките на проекта са били изправени 1357 броя железобетонови и железорешетъчни стълба. Изградена е контактна мрежа с дължина 77 км, eлектрифицирани са по 4 броя железопътни коловози на гара Раднево и гара Любеново-предавателна, изграден е и секционен пост на гара Любеново-предавателна. Преустроени са 28 броя железопътни прелеза за електрифицирана жп линия. Преустроени са 7 броя въздушни електропроводни линии, пресичащи трасето на жп линията. Монтирани са 3000 броя устройства за предпазване на птици при кацане на детайли от контактната мрежа.

Днешната 83-та железопътна линия Симеоновград - Нова Загора е част от транспортното направление Русе - разпределителна - Синдел - Нова Загора - Симеоновград- Свиленград, част от 7-ми международен товарен коридор "Ориент - източно средиземноморски".

След електрификацията ѝ се осигурява конкурентноспособен превоз на товари с железопътен транспорт между Западна Европа, Турция и Близкия Изток, като се предоставя възможност за привличане на товарите от автомобилния и морския транспорт, посочват от НКЖИ.

Източник: Novini.bg

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #801 -: 12 Октомври 2021, 12:34:36 »
БДЖ да прекарва нещо различно от спирт
или петрол, което си е новина!!!
https://youtu.be/DMGf_Vin6qY
Комбайни "new holland"...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #802 -: 12 Октомври 2021, 16:07:49 »
50-години от пускането на жп линията Свиленград - Капъкуле
10.10.2021 г.

На 4 октомври 1971 г. бяха свързани жп линиите на България и Турция чрез новоизградената отсечка Свиленград – Капъкуле.

До тази дата движението на влаковете се извършваше по старата барон-Хиршова железница /1873 г./: Свиленград – Гърция – Одрин – отново в Гърция до Питион – и оттам – Узункьопрю в Турция.

Дотогава Гърция не може да превози задаващите се свръхтовари от Западна Европа за Турция, Сирия, Иран, Ирак; създаваше големи затруднения, налагаше високи транзитни такси. С откриването на новата линия превозът се улесни и поевтиня.

Този ден си го спомням като днес. Бях на 23 години. Давах последното си дежурство като ревизор вагони в гара Свиленград. Посрещах и изпращах влак след влак към границата. Там, в една от крайните турски ниви, предстоеше тържественото откриване. А пръв път щяха да бъдат допуснати цивилни граждани, ученици от Одрин и Свиленград.

За целта гара Свиленград беше украсена. Българско и турско знаме се вееха от двата й края. Не знам съзнателно или не, турският флаг бе спуснат над гръцкото жп представителство- Това предизвика остър протест от гръцка страна.

Ден преди откриването беше свикан персоналът, на който му предстоеше да бъде командирован в гара Капъкуле. Бях един от тях. Сформирани бяха смените. Съставен бе графикът. Напомниха ни основните задачи, а именно: график, сигурност, дисциплина, да не забравяме, че сме български граждани и с всичките си действия да показваме предимствата на социализма /трябва да призная, че, показвайки ги, изпадахме в трагикомични ситуации/.

Вълнувахме се от предстоящото отиване, притеснявахме се. Думата „турчин“ навяваше лоши мисли в главите ни.



Понеже днес сме останали много малко живи от онези – първите, които стъпиха в Капъкуле, искам да спомена имената на всички: Стоян Сталев – представител на БДЖ; Васил Мавродиев – ръководител движение; Георги Караатанасов – ръководител движение; Манол Мангъфов – ръководител движение; Васил Периндев – ръководител движение; Димитър Коларов, Анастас Скерлев, Димо Добчев – описвачи; Иван Пощаджиев – началник ревизори; Кольо Ангелов – ревизор вагони; Никола Георгиев, Ангел Кръстев, Михаил Добчев, Петър Чанлиев, Атанас Стойков, Атанас Патев, Атанас Кочев – ревизори вагони; Милко Делев, Иван Иванов, Георги Карагьозов, Живко Колев – шлосери.

При откриването строителството на гара Капъкуле не беше окончателно завършено. Но тогава се гонеха сроковете. В гарата нямаше нито битова, нито питейна вода. Вода се доставяше с цистерна от Свиленград. Нямаше и отопление. Коловозите бяха малко на брой, необезопасени, с малка пропускателна способност. А на денонощие трябваше да се разменят по четири чифта товарни влакове и по два чифта международни бързи влакове Истанбул – Мюнхен и обратно.

Друга трудност беше езиковата бариера. Двама души от наша страна и толкова от турска, разбираха турски и съответно български.

С течение на времето понаучихме основната терминология. Работата потръгна. Ръководствата на двете администрации я отчитаха за задоволителна, сравнявайки я с работата на другите гранични гари Русе – Гюргево и Драгоман – Димитровград /Югославия/.

Опознахме се с турските колеги. Съвместно отбелязвахме годишнини от откриването на гарата. Стараехме се да не коментираме вътрешнополитическите и външнополитическите събития, с една дума – да стоим настрана от политиката. Правеха го и турските колеги. И те бяха хора като нас. Но бяха много по-зле от нас.

Турция през онези години беше толкова много изостанала от България, колкото сега България е изостанала от Турция. Това се отразяваше и върху бита на колегите ни.

Но колкото и да се стараехме да игнорираме политиката, някои от събитията се отразяваха на работата ни. Така беше с т. нар. Възродителен процес и последвалата го „Голяма екскурзия“. По шосе и с влак предаването ставаше в Капъкуле. Новините по света започваха от тази гара. Докато траеше този „панаир“, огромно турско знаме беше спуснато пред стаята на нашия жп представител. Там се държаха речи. Там се заклеймяваше България. Пред вратата ни стояха войници. Пускаха ни само за влаковете – да си свършим работата.

По високоговорителя въртяха едни и същи песни – за Белене, за Живков. По екраните на телевизорите – вечно отворени – нестихващи митинги и възгласи „ Армията в София!“. Кръстиха влаковете с изселниците „Влаковете на срама“.

Още по-трудно стана, когато тръгнаха помощи от Турция за Босна през 1995 – 1996 г., включително и военни. По силата на натовско споразумение през България трябваше да преминат няколко военни ешалона /танкове, БТР-и и влекачи върху вагони/ - товари,несъгласувани и несъобразени с габарита на подвижния състав. А предстоеше да минат през тунели...

Върху българския персонал беше упражнен невиждан дотогава натиск.

През всичките тези 50 години по „вина“ на българския персонал не беше допусната нито една катастрофа, авария или брак. Той изпълни и изпълнява дълга си и днес.

И сега, след 50 години, времето доказа колко правилно е било решението да се свържат жп линии на две държави с коренно различни обществено-политически системи, когато интересът го налага. И до днес тази 19-километрова отсечка Свиленград – Капъкуле щедро се отплаща, носейки приходи от транзитни такси на преминаващи чужди влакове.

На снимката:

Български и турски служители си направиха обща снимка по случай 10-годишнината от откриването на жп линията.

Авторът на статията Кольо Ангелов е клекнал, шестият отляво на дясно.

Кольо АНГЕЛОВ, бивш служител в Капъкуле

Източник: Вестник "Старият мост"

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #803 -: 26 Октомври 2021, 16:37:42 »
Режат за скрап бракуваните влакове на гарата в Добрич

От вчера започнаха дейностите по нарязването и демонтирането на излезлите от употреба стари влакове на ЖП гарата в Добрич. Фирмата спечелила търга е „Пром агро трейд 68“ със седалище в Панагюрище. За четирите влака ще са ни необходими между 40 и 50 дни, обясни нейният пълномощник Павлин Пашов за медийна група „Добруджа“. Той увери всички граждани, че са взети всички мерки за безопасност и дейностите не крият никакви рискове.

Четирите влака бяха бракувани през 2017 г.

Репортаж на Димитър Узунов и Стефан Калев

Източник: Информационна агенция "Добруджа"

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #804 -: 26 Октомври 2021, 23:06:24 »
Цитат на: pach link=topic=3806.msg122430#msg122430 date=1634031276
БДЖ да прекарва нещо различно от спирт
или петрол, което си е новина!!!
https://youtu.be/DMGf_Vin6qY
Комбайни "new holland"...
Тия комбайни пътуват постоянно поне от 15 години. Имам чувството, че обикалят земята и минават отново и отново едни и същи.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #805 -: 27 Октомври 2021, 16:40:36 »
Моментно състояние на отсечката Казичене  - Елин Пелин:

https://youtu.be/jyOPHrDAB0M

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #806 -: 12 Ноември 2021, 12:51:49 »
Строителните дейности около гара Оризово:

https://youtu.be/2a8NPNcTCuw

ПП: Довечера и видео около Чирпан...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #807 -: 12 Ноември 2021, 19:11:43 »
И това видео се опече:

https://youtu.be/0cM1LvCH4L8

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #808 -: 20 Ноември 2021, 11:39:46 »
На 19 ноември в Русе се състоя срещата между Софтроник Крайова и Булмаркет, на която беше подписан договорът, който предвижда доставка на два локомотива Трансмонтана през 2022 г. Това е първата поръчка на Софтроник за българска компания, двата локомотива за работи в румънския клон на компанията Обединени железници. Двата локомотива, които ще бъдат доставени, ще бъдат кръстени Русе и Гюргево, по имената на двата гранични града между Румъния и България.

https://mobilitate.eu/softronic-craiova-bulmarket-transmontana/




toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #809 -: 26 Ноември 2021, 17:40:54 »
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/simeon-sakskoburggotski-razgleda-nay-noviya-lokomotiv-na-bdzh-boris-iii-snimki

В тази връзка пускането в движение на новите два локомотива се осъществи на официална церемония в локомотивното депо в Подуяне в присъствието на специално поканения от БДЖ наследник на царското семейство Н.В. Симеон Сакскобургготски, пишат от БДЖ.