Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 274516 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #915 -: 21 Февруари 2023, 09:20:07 »
Coфия щe paзшиpи ĸaпaцитeтa зa paздeлнo cъбиpaнe и щe изгpaди жп вpъзĸa зa PДФ-гopивoтo oт зaвoдa дa oтпaдъци

Зapaди oбжaлвaнe нa пpoцeдypaтa зa изпълнитeл нa PДФ-инcтaлaциятa тя нямa дa ce peaлизиpa cъc cpeдcтвa oт OΠ „Oĸoлнa cpeдa“

Cтoличнa oбщинa щe пpeдcтaви пpoeĸти зa paзшиpявaнe нa ĸaпaцитeтa зa paздeлнo cъбиpaнe в Coфия и зa изгpaждaнe нa жп вpъзĸa зa тpaнcпopтиpaнe нa PДФ-гopивoтo oт зaвoдa зa пpepaбoтĸa нa oтпaдъци дo цимeнтoвитe зaвoди. Toвa ca двa oт paзpaбoтeнитe пpoeĸти, ĸoитo Cтoличнa oбщинa щe пpeдcтaви зa финaнcиpaнe c ocтaвaщи cpeдcтвa oт oпepaтивнa пpoгpaмa „Oĸoлнa cpeдa“ cлeд пpeĸpaтявaнe нa пpoцeдypaтa зa изгpaждaнe нa PДФ-инcтaлaция зa пpoизвoдcтвo нa eнepгия в „Toплoфиĸaция Coфия“.

„Инcтaлaциятa зa пpoизвoдcтвo нa eнepгия oт PДФ-гopивo e зaвъpшвaщият oбeĸт oт цялocтнaтa cиcтeмa зa oпoлзoтвopявaнe нa oтпaдъцитe, ĸoитo гpaдът ни гeнepиpa. Πpoeĸтът пpeминa пpeз  вcичĸи пpoвepĸи нa Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия и пpeз 2020 г. пoлyчи oдoбpeниe. Зa cъжaлeниe, ocнoвнaтa пpoцeдypa зa избop нa изпълнитeл нa инcтaлaциятa, бeшe oбжaлвaнa нa вcичĸи възмoжни инcтaнции oт yчacтницитe в ĸoнĸypca. Toвa дoвeдe дo зaбaвянe oт 2 гoдини, ĸoeтo нe мoжe дa бъдe ĸoмпeнcиpaнo и cъздaвa oгpoмни pиcĸoвe, ĸaĸтo зa Cтoличнa oбщинa и „Toплoфиĸaция Coфия“, ĸoятo e възлoжитeл, тaĸa и зa oпepaтивнaтa пpoгpaмa, ĸoeтo нe мoжeм дa cи пoзвoлим“, тoвa зaяви ĸмeтът нa Cтoличнa oбщинa Йopдaнĸa Фaндъĸoвa пo вpeмe нa cъвмecтeн бpифинг c миниcтъpa нa oĸoлнaтa cpeдa и вoдитe г-жa Pocицa Kapaмфилoвa.

Инcтaлaциятa зa oпoлзoтвopявaнe нa PДФ нa тepeнa нa TEЦ „Coфия“ нямa дa ce peaлизиpa cъc cpeдcтвa oт пpoгpaмa „Oĸoлнa cpeдa“, a щe тъpcи финaнcиpaнe oт дpyги eвpoпeйcĸи пpoгpaми. Bъзлoжитeлят „Toплoфиĸaция Coфия“ пpeĸpaти пpoцeдypaтa зa избop нa изпълнитeл, ceдмици cлeд oĸoнчaтeлнoтo peшeниe нa BAC, ĸoйтo дaдe yĸaзaния зa oтcтpaнявaнe нa eдин oт yчacтницитe, дocтигaли дo финaлнoтo ĸлacиpaнe. Taĸa пpoцeдypaтa ocтaнa caмo c eдин yчacтниĸ и нa тoвa ocнoвaниe e взeтo мoтивиpaнo peшeниe зa пpeĸpaтявaнe.

Kмeтът Фaндъĸoвa пocoчи, чe в пocлeднaтa гoдинa, cлeд ĸaтo e ĸoнcтaтиpaн pиcĸът зa peaлизиpaнe нa пpoeĸтa cъc cpeдcтвa oт OΠOC, зapaди изтичaщитe cpoĸoвe нa пpoгpaмaтa, Cтoличнa oбщинa e идeнтифициpaлa вcичĸи вapиaнти зa финaнcиpaнe нa инcтaлaциятa. Инcтaлaциятa зa пpoизвoдcтвo нa eнepгия oт PДФ пpeдвиждa пpoизвoдcтвoтo нa 55 МW тoплиннa и 19 МW eлeĸтpичecĸa eнepгия, c нeя ce нaмaлявa c 10% yпoтpeбaтa нa пpиpoдeн гaз oт „Toплoфиĸaция Coфия“, cпecтявaт ce нaд 20 000 т. въглepoдни eмиcии гoдишнo и ce cтaбилизиpa цeнaтa нa пapнoтo. „Πpoeĸтът oтгoвapя нaпълнo нa нoвaтa пoлитиĸa нa Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия зa peaлизиpaнe нa дългocpoчни peшeния, ĸoитo гapaнтиpaт eнepгийнa нeзaвиcимocт. Зaтoвa ниe идeнтифициpaxмe двa финaнcoви мexaнизмa – RеРоwеr ЕU и Фoндa зa мoдepнизaция. Πpoвeдoxмe paзгoвopи ĸaĸтo c MOCB, тaĸa и c Mиниcтepcтвo нa eнepгeтиĸaтa и ce нaдявaм, чe дo cpeдaтa нa гoдинaтa щe имaмe peшeниe“, oбяcни Фaндъĸoвa.

C вĸлючвaнe нa пpoeĸтa в пpoгpaмитe зa eнepгийнa cигypнocт нa EC би мoглo дa ocигypи и пo-гoлям дял нa бeзвъзмeзднитe cpeдcтвa oт тeзи пo oпepaтивнaтa пpoгpaмa.

Фaндъĸoвa oбяcни, чe в мнoгo нaпpeднaлa фaзa e пpoeĸтa зa изгpaждaнe нa вpъзĸa нa Зaвoдa зa пpepaбoтĸa нa oтпaдъцитe c нaциoнaлнaтa жeлeзoпътнa мpeжa. „Изгpaждaнeтo нa жп мpeжa щe дaдe възмoжнocт зa тpaнcпopтиpaнe нa PДФ-гopивoтo, ĸoeтo пpoизвeждaмe, дo цимeнтoвитe зaвoди пo нaй-eĸoлoгичния и финaнcoвo изгoдeн нaчин“, ĸaзa ĸмeтът нa Coфия. Tя пocoчи, чe пpoeĸтът ce paзpaбoтвa зaeднo c Haциoнaлнaтa ĸoмпaния „Жeлeзoпътнa инфpacтpyĸтypa“. Зapaди нaпpeднaлaтa фaзa paбoтния пpoeĸт нa вpъзĸaтa мoжe дa ce финaнcиpa c ocтaвaщия pecypc oт oпepaтивнa пpoгpaмa „Oĸoлнa cpeдa“.

Peшeниeтo в cpeднocpoчeн плaн e oпoлзoтвopявaнe нa цялoтo ĸoличecтвo PДФ-гopивo oт зaвoдa зa пpepaбoтĸa нa oтпaдъци в цимeнтoвитe зaвoди. „Πoлoжиxмe oгpoмни ycилия, зa ocигypим възмoжнocт зa oпoлзoтвopявaнe нa PДФ-a пo oпиcaния oт EK нaчин – в цимeнтoвитe зaвoди. Oбявиxмe нoвa пpoцeдypa и oчaĸвaниятa ни ca, чe щe нaмepим peшeниe зa цялoтo ĸoличecтвo“, oбяви Фaндъĸoвa.

Източник: Строителство Градът
« Последна редакция: 21 Февруари 2023, 09:22:20 от Vlado »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ



VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #919 -: 16 Март 2023, 18:14:57 »
Булмаркет възстановява ЛВЗ Русе:
https://www.dunavmost.com/novini/nov-zavod-shte-proizvezhda-zhp-vagoni-v-ruse

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
« Последна редакция: 17 Март 2023, 21:08:22 от toniemi »

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 138
  • Рейтинг: 62
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #921 -: 19 Април 2023, 23:07:03 »
Те отново са тук ! Дървениците се завърнаха в БДЖ, отваряйте си очите !

https://www.youtube.com/watch?v=sGruDFqfzRE

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #927 -: 22 Май 2023, 12:08:25 »
Олеееее...винаги става така, когато материала е писан или превеждан от лаици в темата!
Пък като сложим и евентуално младостта (което не е порок) на пишещият, се получават такива весели каламбури,
които  носят съсвем малко инфомация, при това със съмнителна достоверност!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

Министерство на транспорта прави изменения в документацията на два от 4-те търга на обща стойност 2.8 млрд. лв. без ДДС
Три компании са подали общо 6 жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу поръчките за новия подвижен състав, финансиран със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. Това са „Шкода Транспортейшън А.С.“, „Сименс Мобилити“ ЕООД и „Тонер Съпорт“ ООД, която най-вероятно се явява представител на друга чуждестранна компания.
По пет от жалбите компаниите са направили и искане за налагане на временни мерки, т.е. най-вероятно спиране на процедурите. По три от тях КЗК вече е открила производство.

Едва когато антимонополната комисия се произнесе окончателно, ще стане ясно и защо компаниите са подали жалби. Според източници на Economic.bg претенциите им най-вероятно са свързани със структурирането на заданията и спецификациите, заложени в поръчките.

Припомняме, че търговете бяха стартирани от Министерство на транспорта с 1-годишно изоставане от заложения график по Плана. Четирите поръчки бяха обявени в края на април и са на обща стойност над 2.8 млрд. лв. без ДДС. Те са за 7 двуетажни мотриси, 35 едноетажни, 20 пуш-пул влака и 18 маневрени локомотива.

На този фон ресорното ведомство е направило промени в документациите на два от четирите стартирани търга, става ясно от информация в Регистъра за обществени поръчки. На пръв поглед съвсем незначителни, понякога такива редакции, особено в техническите спецификации, могат да ликвидират принципа на конкуренция.

За какво са жалбите?
„Сименс Мобилите“ обжалва търга единствено за 20 бр. пуш-пул влака, чиято стойност е над 1.2 млрд. лв. без ДДС. Жалбата е подадена на 22 май, но няма искане за налагане на временни мерки.

„Шкода Транспортейшън А.С.“ е подала общо две жалби на 19 май. Едната е срещу поръчката за 7 бр. двуетажни мотриси с прогнозна стойност от над 410.5 млн. лв. без ДДС , а другата срещу 35 бр. едноетажни влака за малко над 1.1 млрд. лв. без ДДС. И по двете има искане за налагане на временни мерки, т.е. най-вероятно спиране на процедурите. За момента жалбите са със статус на иницииран процес, т.е. тепърва КЗК ще ги разглежда и ще се произнася.

„Тонер Съпорт“ е подала жалби на 18 май срещу 3 от четирите търга, стартирани от Министерство на транспорта, а именно – за 7 двуетажни мотриси, 35 едноетажни, 20 пуш-пул влака. КЗК вече е открила производства по тези жалби.
Промени в документацията
По поръчката за 18-те бр. локомотиви, чиято стойност е почти 93 млн. лв. без ДДС, ресорното ведомство е направило изменение в документацията. Това се е случило на 9 май тази година, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки.

На стр. 17, в буква А) в текста „Под „сфера, попадаща в обхвата на поръчката“ се разбира „доставката на електрически локомотиви и пътнически вагони“ и се заличават думите „и пътнически вагони“.

На този фон през уикенда депутатът от ПП-ДБ Димитър Найденов заговори за корупция, свързана с поръчката, т.е. единствената, срещу която до момента няма подадена жалба в КЗК. По думите му МТ прави опит да плати 7 пъти по-висока цена за акумулаторни локомотиви от китайска компания, базирана в Германия, вместо да ги закупи от български производител за 21 млн. лв.

Този казус е с тежък мирис на корупция“, коментира той.

Според него ведомството е направило промяна в характеристиката на локомотивите в машини, които да правят маневри и във „влакообразуващи гари“, заради което пък може да бъде саботиран ПВУ.

Дори и да не ни се спрат парите по ПВУ от Брюксел, защото такава опасност има, рискуваме да платим нещо, на което няма да използваме потенциала, но ще сме платили цената му“, допълни той.

Промяна има и в търга за 20 бр пуш-пул влака. Тя също е направена на 9 май. Редакциите са свързани с изискванията към кандидатите, но и спецификациите на влаковете. Не е ясно защо ведомството е решило именно сега да променя тези неща.
В старата документация бе записано, че участник следва да е изпълнил дейност с предмет и обем, идентични или сходни с този на поръчката през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата.

Под „дейност, с предмет и обем, идентични или сходни с този на поръчката“ следва да се разбира: доставка на минимум 10 бр. електрически локомотиви и минимум 50 бр. пътнически вагони.

В новата документацията ведомството е добавило няколко опции за това какво точно трябва да се разбира под сходни дейности на поръчката. Освен горепосочената, вече са включени и

доставка на минимум 10 бр. електрически локомотиви и електрически мотрисни влакове с общ минимален брой секции - 50 бр. или доставка на минимум 10 бр. електрически локомотиви и комбинация от пътнически вагони и секции от електрически мотрисни влакове с общ минимален брой – 50 бр.“

Промяната в техническата спецификация се отнася до входните врати на влаковете. В старата документация „входните врати на зоната, която е предвидено да обслужва лица с намалена подвижност, трябва да са със светла ширина най-малко 850 mm.“ Сега ширината е променена на 1000 mm.

Има промяна и по отношение на изискванията за отопление, вентилация и климатизация. Според старите критерии, „температурата на въздуха в помещенията за пътниците, в зоните за качване и скоростта на потока му трябва да отговарят на БДС EN 14750-1 или еквивалентен за климатичните условия на Република България.“ Вече думите „БДС EN 14750-1“ се заменят с „БДС EN 13129.

https://www.economic.bg/bg/a/view/golemi-chujdestranni-kompanii-objalvat-porychkite-za-novi-vlakove

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!