Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Преживяванията Ви С ВЛАК

<< < (11/11)

fpk1999:
Променям заглавието на темата,тъй като следващата история се случва не във влака,а на гарата.Вече може да се пише не само за пътувания във влак,но и за разходки до гари.

Днес посетих гара Пловдив,около обяд.Целта ми беше да проверя цвета,нюансите,и различните разцветки на вагоните,и въобще бояджийската част от вагона.Но не само тази "мисия" изпълнявах,просто исках да "посрещна" няколко БВ,защото истинските влакове също са ми интерес.Та...Докато отивахме видях на един от последните коловози композиция от две второкласни 50 и смесен 43,вероятно за Шумен,Варна.Първо видях на един челен коловоз композиран БВ 1624,потеглящ в 13.00 за София.Съставът му беше: лъскав фургон,нетолкова лъскав надраскан второкласен 43,чист лъскав смесен 1 и 2 класа серия 43,надраскан второкласен 43 серия.Локомотива още не се беше прикачил.Докато оглеждах състава от съседния коловоз потегли ПВ за София.С 5 мин. се зададена първи коловоз БВ 8610 от Бургас за София,който сега се движи през Сливен и Дъбово,заради ремонта около Ямбол.Пристигна с гръм и трясък теглен то банана 44 002.Съставът:второкласен серия 50,две второкласни 74-ки и съставът на МВ Истанбул-Белград-второкласен серия 43 и турски кушет.Именно този влак беше главната ми цел.Двете 74-ки излежда бяха минали ремонт,зщото бяха лъскави и чисти,цифрите за класата на вагона бяха уголемени,чисто бели.Кушетът беше пълен,за моя изненада,два пъти съм го виждал преди това и тогава почти нямаше пътници.Потегли почти веднага,заради закъснението.После пристигна обедният пътник от Панагюрище,от който слязоха доста пътници.Забелязах,че са прикачили локомотива на БВ за София,беше 44 123.Отправихме се към автобусната спирка,седнахме да чакаме,чакаме,чакаме...докато чакахме видях,че на 3-ти коловоз пристигна някакъв влак.Набързо изтичах да го видя.И ето го-БВ 8601 от София за Пловдив,Варна.Изненада ме съставът:второкласен 50,второкласна 74-ка,първокласен 19-40,второкласна 74-ка.Нали преди година-две това беше най-дългият влак-фургон+осем-десет седящи....

Извод: Новодоставените и минали ремонт вагони са чисти,лъскави,с ярки юанси на цветовете,а останалите:бледи,надраскани и състарени."Проучването" беше проведено във връзка с боядисването на бг модели на вагони.Честно казано не харесвам състарени вагони,колкото ѝ състареното да е реалистично много повече ме радват чисто новите,лъскави вагони.Направих две снимки на композицията на БВ за Шумен,Варна и на предната част на БВ 1624.Утре или други ден ще ги пусна тук,заедно с тези от последното ми пътуване да София.

Хайде,Вие нямате ли впечатления от гарите,не пътувате ли с влак,само аз ли ще пиша в темата...И Вашите истории ще са интересни.Особено полезни за ЖП моделистите,харесващи влаковете днес,ще са описанията на съставите.

Обещаните снимки:

Композицията за Варна,през Шумен.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234787.big

Предната част на БВ 1624,преди локомотивът да се прикачи,преди пристигането на БВ 8610.
http://fpk1999.snimka.bg/hobby/kkk.647910.30234828.big

fpk1999:
Фотосите от второто пътуване до София и от посещението на гара Пловдив са добавени.

fpk1999:
Днес пак направих,този път кратко,посещение на гара Пловдив.Бяхме на разходка,минавахме бизо до гарата и си викам защо да не се отбия,беше 12.57 и се сетих за големия си шанс да видя БВ 1624 и БВ 8610.Излязох на първи перон откъм страна гара Тракия,тоест челните коловози,където беше композиран БВ 1624 за София,бяха в другия край.И като погледнах към тях...някакъв бял вагон с червена лента,а задните му светлини ярко светят в алено червено...Сетих се веднага какво се случва и се убедих,когато изтичах до челните коловози-БВ 1624 с прикачен вече локомотив,който не видях,фургон,второкласен 43,смесен 43,второкласен 43 и накрая...три чисто нови спални вагона...Без коментар...невероятна гледка...На 4-ти челен беше композиран КПВ за Панагюрище,съставен от два второкласни серия 43 вагона.Докато БВ 1624 бавно,като охлюв потегляше пристигна БВ 8610 за Варна.Не видях локомотива.Този път вече пътниците бяха много,влакът имаше и блестящ,чист,лъскав фургон+второкласен серия 50,първокласен серия 50 и два второкласни серия 74.Записах номерата на първите три вагона,влака потегли и не успях да запиша последните два.
Фургонът: 51 52 92 57 110-3  Второкласен серия 50:  50 52 21 50 091-9  Първокласен серия 50:  50 52 10 50 068-
                                             

Petko Ivanov:
Миналата седмица пътувах с "TGV Liria" от Женева до Париж. За мой късмет имах уникалния шанс влака да се обслужва от TGV 4402 - най-бързият влак в света, с който на 3.04.2007 г са постигнати зашеметяващите 574,8 км/ч! Прилагам няколко снимки на влака, направени на гара Женева:

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978392-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978395-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978396-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978399-big.jpg?r=0

Снимка за спомен пред влака:
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978394-big.jpg?r=0

На тези снимки се вижда скоростта на влака, засечена с GPS. Рекорда бе 307 км/ч.

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978401-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978402-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978403-big.jpg?r=0

Излишно е да казвам, че във влака по нищо не личеше, че се движим с такава скорост. За съжаление пътувахме по тъмно и не виждахме смяната на пейзажа отвън. Разстоянието от 540 км взехме точно за 3 часа при цена на билета 52 Евро на човек. Просто не усетихме как пристигнахме на гара "Лион" в Париж, където се прехвърлихме на метрото. Никое пътуване със самолет не може да е конкурент на тези влакове и като време и като цена.

В Парижкото метро също видях неща, които силно ме впечатлиха. За пръв път пътувах с влак, който не се управлява от машинист, а движението му е абсолютно автоматизирано. Поне две линии на метрото са с такива влакове. Ето една снимка, на която съм в челото на мотрисата на мястото на машиниста:
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978437-big.jpg?r=0

Интересно е да се види и двуетажен влак в метрото. Такива са парижките RER влакове, които се движат между предградията или летището на Париж през централната част. Те могат да се вземат на почти всички метростанции и изпълняват ролята на бързи влакове, защото не спират на всички станции. Ето снимки на такива влакове в метрото и на гара Версай:

http://media.snimka.bg/s1/2867/031978436-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2867/031978441-big.jpg?r=0

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия