Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Слагане на декодер на BR55 в N(1:160)
(1/1)
emilchaushev:
Локомотив: Flieschmann BR 55 (7154)
Декодер: Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)- FLM-685402/ 80 mm дължина на кабела
Digital формат: DCC
Интерфейс: Не
Фрезоване: Малко, ръчно
Отваряме... не припадайте от ужас.
Прекъсваме пистата към крушката, където запояваме белия проводник от декодера за светлини напред.
Разпоявам двата проводника между тендера и машината. През тези отвори прекарвам оранжевия и сивия проводник за двигателя, а на местото на разпоените две жички запоявам черната и червената. Единствен недостатък е, че се лишаваме от токоснемането на тендера.
Декодера пак ще е в теснотията. Налага се да се пили (скалпелосва) най- вътрешната част на кухината под кабината, която е цилиндрична...
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО погледнете дали на двигателя няма пластинка прехвърляща напрежение между едната четка и корпуса на двигателя- гори се декодера ако не скъсате пластинката
В тендера- повдигаме двете платсини, контактуващи с колелата- горе/дясно и долу/ляво
И на тръстиката..
pach:
Не го виждам на снимките добре, но бих ти предложил
да въстановиш първоначалното токоснемане и от тендера.
За още две жички - от дешифратора към двигателя има място в отворите,
тоест оранжевия и сивия, запои на място при самия двигател.
Точно там откачи пластините за токоснемането в тендера към двигателя
и ги изкриви обратно да си токоснемат от колоосите.
След откачането или ги скъси или ги изолирай и готово - ще си имаш пълноценно
токоснемане по цялята дължина на лока. Което в този малък размер си е от значение за плавен ход,
без да "губиш" текущото управление на дешифратора, при евентуално влошаване на токоснемането.
Понякога така "пада" захранването, че без допълнителен кондензатор (за който в N...няма място)
дешифратора - съответно лока трябва да се "рестартира" отново.
На другия локомотив (дизелака) не се вижда къде си заврял дешифратора?
Предполагам в кабината зад джамлъка, ама няма ясна снимка!
Поздравления за "миниатюризацията" на нерви и мерак за цифровицазия на модели в N!!!
emilchaushev:
Много го мислих, как и какво да направя
Възстановяването на захранването няма да е проблем, въпреки, че е от само по едно колело, което беше главната цел да не го направя, освен това от това действие произхождат една камара допълнителни главоболия:
1. За проводниците в отворите място има, но за затварянето на кожуха на лока място няма, защото леглото е много плитко,а не искам да преправям видими части на моделите, защото нямам опита и най- вече куража за това действие.
2. Контактната пластина на четката от горната страна, която не се вижда, е обща със захранващата контактна пластина от колелото. Разделянето е невъзможно, защото и без това се държи от пластмасови държачи (червените), които освен че са близо, ако останат двете части на ламарината разделени, не би осигурило добър контакт с четката. А да поя директно върху четката е нещо, което не съм си позволявал и няма да допусна никога!
3. самите проводници в случая и на оригинала много успешно имитират маркучи. Ако натапаня още два ще ми дойде въз множко реалИзЪм :), а и не знам как ще изглежда, и ще се наложи да се вапца...
Паце, декодера, ако погледнеш снимки 3,4 и 5 има една кухина, в която след разширение се събира.. малко са ми кофти снимките верно, ама нямах време, а пък щом не се и вижда декодера къде е заврян, значи съм се справил отлично :) (на дизелака е точно в кабината, но остава ниско и не се вижда).
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия