Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Слагане на декодер на BR55 в N(1:160)

(1/1)

emilchaushev:
Локомотив:        Flieschmann BR 55 (7154)
Декодер:           Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)- FLM-685402/ 80 mm дължина на кабела
Digital формат:   DCC
Интерфейс:       Не
Фрезоване:       Малко, ръчно





Отваряме... не припадайте от ужас.



Прекъсваме пистата към крушката, където запояваме белия проводник от декодера за светлини напред.
Разпоявам двата проводника между тендера и машината. През тези отвори прекарвам оранжевия и сивия проводник за двигателя, а на местото на разпоените две жички запоявам черната и червената. Единствен недостатък е, че се лишаваме от токоснемането на тендера.

Декодера пак ще е в теснотията. Налага се да се пили (скалпелосва) най- вътрешната част на кухината под кабината, която е цилиндрична...

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО погледнете дали на двигателя няма пластинка прехвърляща напрежение между едната четка и корпуса на двигателя- гори се декодера ако не скъсате пластинката


В тендера- повдигаме двете платсини, контактуващи с колелата- горе/дясно и долу/ляво




И на тръстиката..


pach:
Не го виждам на снимките добре, но бих ти предложил
да въстановиш първоначалното токоснемане и от тендера.
За още две жички - от дешифратора към двигателя има място в отворите,
тоест оранжевия и сивия, запои на място при самия двигател.
Точно там откачи пластините за  токоснемането в тендера към двигателя
 и ги изкриви обратно да си токоснемат от колоосите.
След откачането или ги скъси или ги изолирай и готово - ще си имаш пълноценно
токоснемане по цялята дължина на лока. Което в този малък размер си е от значение за плавен ход,
без да "губиш" текущото управление на дешифратора, при евентуално влошаване на токоснемането.
Понякога така "пада" захранването, че без допълнителен кондензатор (за който в N...няма място)
дешифратора - съответно лока трябва да се "рестартира" отново.

На другия локомотив (дизелака) не се вижда къде си заврял дешифратора?
Предполагам в кабината зад джамлъка, ама няма ясна снимка!
Поздравления за "миниатюризацията" на нерви и мерак за цифровицазия на модели в N!!!

emilchaushev:
Много го мислих, как и какво да направя

Възстановяването на захранването няма да е проблем, въпреки, че е от само по едно колело, което беше главната цел да не го направя, освен това от това действие произхождат една камара допълнителни главоболия:
1. За проводниците в отворите място има, но за затварянето на кожуха на лока място няма, защото леглото е много плитко,а не искам да преправям видими части на моделите, защото нямам опита и най- вече куража за това действие.
2. Контактната пластина на четката от горната страна, която не се вижда, е обща със захранващата контактна пластина от колелото. Разделянето е невъзможно, защото и без това се държи от пластмасови държачи (червените), които освен че са близо, ако останат двете части на ламарината разделени,  не би осигурило добър контакт с четката. А да поя директно върху четката е нещо, което не съм си позволявал и няма да допусна никога!
3. самите проводници в случая и на оригинала много успешно имитират маркучи. Ако натапаня още два ще ми дойде въз множко реалИзЪм :), а и не знам как ще изглежда, и ще се наложи да се вапца...


Паце, декодера, ако погледнеш снимки 3,4 и 5 има една кухина, в която след разширение се събира.. малко са ми кофти снимките верно, ама нямах време, а пък щом не се и вижда декодера къде е заврян, значи съм се справил отлично :) (на дизелака е точно в кабината, но остава ниско и не се вижда).

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия