Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Мишо Табаков - В ПАМЕТ НА martzaro !!!

<< < (2/19) > >>

tabakoff:
Благодаря ви за поддръжката.

Владо, предполагам говориш за долното ухо с/у вратата? Да, преди малко четох от цитатите от книгата на Юри Ботев и този факт малко ме притеснява.

Дължината на спускането е около 320 см. Девиация при мен ще дойде към 20 см, което е 60 промила!

Имам мегдан да дръпна ухото на макета още 10 см към вратата, което ми дава още 20 см в дължина, но няма да ми помогне много, сваляйки наклона на 58 промила.

Нямам място и за серпантина.

Може би ще пусна тунела под гарата диагонално нагоре, но обслужването на макета в долния му ляв край вече ще стане трудно.

Така че сега размишлявам ... доколкото мисловната дейност ми е присъща.  ;D

..................................

Като стана дума за обслужване, максималната дълбочина на макета ще бъде 120 см. А както пише в книгата на същия автор, 110-120 см са достатъчни за човек със среден ръст. Е, аз не съм дребен в никакъв случай, спадам към групата на средния ръст ... но пък Лъчо ще го викам на помощ!!!  ;D

Отзад макетът ще бъде достъпен отдолу в случай, че някой влак дрейлира, както и за почистването на скритите коловози. И това го мислех, затова съм си оставил 25-30см разстояние да бръкна свободно с ръка.

pach:
Браво и поздравления!Пожелавам ти много успех и наслада при направата на макета.
Без да правиш точни сметки (те се правят по-късно), аз имам едно лесно правило което ти гарантира в последствие плавните преходи в началото и края на изкачванията (както съветва Ботев) и то е за НО без електромрежа , по 4 сантиметра на 1 метър  релсов път .По това правило се гарантира бързо и без грешно обмисляне на макета .При теб както имаш до 3,2 м релсов път за изкачване ,се получава 3,2 м х 0,04м = 12,8 см за трасе без контактна мрежа . Ако искаш да не забравяш електровозите и ICE, трябва да смяташ и него във височината - тоест при 12,8 см просвет за 3,2 м си е на ръба над контактната мрежа-Дори и да успеш да пуснеш "пода" на втория етаж , трябва да избягваш директното пресичане на горна релса в близост над тунелен портал защото е тънък пода и не е реалистично. ;)  . Това е  височината на която "можеш" да качиш влаковете , без притеснение за тунелите от долу , както и за плавността на изкачването ,просто не трябва да надминаваш 4 см.Пример :
За 3,2 м релсов път трябва да слезеш от 18,5 см на втория етаж.
18,5/3,2=5,78 см което надвишава 4-те см от правилото, значи не става!
Или по - друг начин казано , ако искаш да слезнеш(качиш) от 18,5 см ще ти трябва дължина на трасе - 18,5 см / 4 см = 4.625 м.
и още един пример 15 см / 4 см = 3,75 м
Така става лесно и бързо само при първоначално скициране , после при точното разчертаване и пресмятане това правило доказва своята практичност.
 Така че мисли още... :)

Adrian:


Гара в крива е моето веруЮ ! Мно'о гъзарско !!! Всичките ми макети досег са имали такава :) - подкрепям Лъчо ! Макар че ме пренебрегва  :o

Voodoo:
Помисли по въпроса да има колелца самата платформа на макета, за да може да се мести и почиства лесно !

Vlado:
Относно изкачването: имам наклон от 40 промила на макета и добре че е в мазето, защото наистина изглежда мно-о-ого неестествено. Просто помисли добре и ако решиш - преправи, но знай, че дори и 50 промила е адски голям наклон.
п.п. Другият ми наклон (в лявата част на макета) е 30 промила. Погледни го и си направи сметка. Според мен всичко повече от 30 промила е издевателство към подвижния състав и най-вече към окото на наблюдаващия движението на моделите по един макет.
:)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия