Абе не е важно за къде е пътувал влака, важното е било почина, важното е било с цената на изнасилването на една или друга машина която трябва да тегли примерно 200-300 тона, тя да дърпа 3000-4000. Советските дрогари да не са по-добри от нас, пък и партията иска да има отлични новини по вестници, радио. Много важно, че една или друга фашистка машина се е скапала( пък те издържаха мамицата им!).Знаем за другаря Стаханов, който изпълнил не знам колко си норми за един ден, а в края на краищата се оказа, че около него е имало една камара народ за спомагателните операции, и всъщност произведеното количество въглища разпределено на всички участвали в операцията е пак такова, но пък какъв пропаганден трик само, да накараш хората да работят още повече за същите пари, за да са и те стахановци
Миро, не си съвсем прав. Това тежкотоварно движение няма нищо общо с оная дивотия през 50-те. В края на краищата всички материали използвани в машиностроенето имат гранични стойности на скъсване и умора. Като се смята една конструкция винаги се слага коефициент на сигурност, обикновенно от 2 до 5, като за подемно-траснпортни съоръжения(асансьри примерно) превозващи хора стига до 12. От тази гледна точка смятай какво става с една машинна конструкция напъната на границата на конструктивните и възможности или пък отгоре. Де факто живота на тази конструкция заминава за нула време, тъй като настъпват необратими промени в структура на материла. Това ти го казвам като машинен инженер, попивал старателно учебния матрял в института
. Всъщност много пъти съм ремонтирал машини ползвани най-вече от строители, които направо таковат мамата на строителната техника, само и само да не се поизмъчат те самите с даденат работа. Усукани стоманени валове, блокирани скорстни кутии, гръмнали лагери( някой може да не знае, но лагерите при "правилна" експлоатация гърмят като бомби
).
За буксуването и излишното износване при такова претоварване на локомитивите да не говорим. И всичко това става по време, когато въведоха емулсиите вместо да използват чисти масла, пак за икономии на смазочно масло.
То е същото като да имаш примерно фолксваген туарег с 200кс примерно(щото не знам колко са точно) и да му закачиш прицепно ремарке с 20т товар. Че ще го дръпне ще го дръпне, че ще го закара, ще го закара, обаче на 3-тия курс ще се разпадне на съставни чаркове, по простата причина че двигателя му е алуминиев с чугунени ризи, отгоре на всичко изнасилен от към триене скорст на буталата и площ на триене(нали гоним минимален обем(заради акцизите) с максимална мощност), скоростна и раздатъчна кутия пак алумининеви и всичко това предназначено да вози 4-5 задника и то по-финни разбира се
. Сега нека го сравним с един 10-15литров дизелов чугунен двигател със същата мощност но с 2 до 4 пъти по-големи бутала, мотовилки, лагерувания и прочие с голям карданен въл и чугунена скоростна кутия която тежи колокото половината туарег. И забележи мощността е пак същата!Това е камион! Верно че камионът ускорява бавно, спира трудно гори доста, но пък върши тази работа с десетилетия.
Ей това е разликата между нормално и тежкотоварно движение за мене.