Автор Тема: Сигнализация и означения в БДЖ  (Прочетена 60536 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #15 -: 25 Май 2011, 12:13:34 »
То малко перспективата лъже, щото фотографа е на земята,
 но важното е, че вече знаем действителната височина - около контактния проводник...
който размер значи може да се вземе и от другаде...и това се изясни благодарение на Тодор!
:hi: :hi: :hi:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #16 -: 26 Май 2011, 17:59:36 »
Само дето контактният проводник е на различна височина.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #17 -: 19 Октомври 2011, 11:12:30 »


Първата проба от фотоец на български сфетофори в ТТ, е достатъчно успешна!




Следва проверка дали правилно се сглобява и
светодиодите дали стават. ПРедстои разработка на основа за
електроконтактно монтиране в макет, както и на дребна серия за производство.
Ако всичко е наред на финала, може и материала бъде сменен с по-добър.
Както и разработка на същата серия в Н0.
Работата продължава.
 ;D ;D ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #18 -: 19 Октомври 2011, 11:57:00 »
Интересно ми е да го видя сглобен. А също така и в H0.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #19 -: 19 Октомври 2011, 12:03:59 »
Какво си ползвал за мостра?!
В България светофори с такива огромни табели нямаме. Тези по всичко личи са руски модел, но не и от използваните у нас.
Много ми е интересно в сглобен вид как ще изглежда.

Едит: Видях от къде. Но нашите са с с по-малки табели.
Едит2: Какви са размерите на модела? Височина, ширина на табелите, на стълбата и т. н.
« Последна редакция: 19 Октомври 2011, 12:29:07 от bdz43r »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #20 -: 19 Октомври 2011, 13:36:48 »
Аз друго искам да питам. Със Спас и Недялко веднъж се пробвахме да правим, но така и не измислихме начин да огънем козирките над светодиодите като хората. Мислил ли си по този въпрос как  да стане?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #21 -: 19 Октомври 2011, 13:43:42 »
В тази тема на предната страница.
От тук:

и размерите са същите, но 120 пъти намалени.
На трифаровия основната табела е с размери ~12,2 мм (H) и ~7,1 мм(L) при изчислени 12,25х7,16мм.
Фи на отвора ~1,4мм при изчислени 1,75 мм
Тук стана раздвояване - трябва да се ползват светодиоди с фи=1,6 мм но не стана.
Козирките са с дължина ~6,0 мм при изчислени 6,6 мм (тоест за 800мм в 1/1).
Огъването не е проблем за всеки собственик на пълноценен бондер.
Има и по скромен вариант ---> калъпче, метално сърце  и чукче.
Всяка козирка е като част от тръба - тоест има цилиндрична форма след огъването.
То и светодиодите нещо не ги доставят, та се сменят с по-масови (1,8мм).
Кутията отзад е правоъгълна обща от съображенията на технологията.
Основата на мачтата е също в няколко модела (зависи как се сглоби).
Може да я сменя с отливана от смола. Шук още е отворено развитието.
Нашите светофори са с  "оптика" от 240 мм, на мачтовите светофори и 170 мм на маневрените (приземните).
Тоест, направен е компромис от ецване+един вид+втори вид светофори, за да се получават комбинации.
Така при приземните само се намалява носещата табела за да се закрепят снамалените козирки.
Набляга се на възможността от комбинация за маневрени и мачтови сфетофори,
като вторите да могат да се комбинират 2, 3, 4 и 5 фарови такива.

Както и допълнителна (бяла?) светлина на самостоятелен фар при мачтовите.
Не е късно да променям нещата.(А в Н0 няма още)
Предстои и проби на ажурни мачти.
Ако ми дадете истинските размери,
защото тези съм ги свалял от горния чертеж и
каквото можах  да измеря на гара Захарна Фабрика.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #22 -: 19 Октомври 2011, 13:49:48 »
Браво! Другата седмица ще покажа аз моите, самоче ще са в HO ! Тия са руските, иначе моите са от българския тип.   

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #23 -: 19 Октомври 2011, 13:56:59 »
Питайте Тано приблизително колко съветски са ползвани (и се ползват) още у нас?
Както и в бившата ГДР (чертежа е от там), Полша и Чехословакия.
И кои точно са българските?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #24 -: 19 Октомври 2011, 14:24:08 »
Този от последната снимка е български, а зад него е съветски. Мисля, че разликата е съвсем явна.
Бъларски:
http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_5517.jpg
http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_5519.jpg
Съветски: http://bgrail.info/site/bg_signalling/signal_pic/IMG_4664.jpg
« Последна редакция: 19 Октомври 2011, 14:26:07 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #25 -: 19 Октомври 2011, 14:47:18 »
Да разбирам ли, че разликата е в целостта на носещата основа за фаровете?
Аз само това различавам... :blush2:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #26 -: 19 Октомври 2011, 15:04:43 »
Отпред - български, отзад - съветски:
Българският е с малки отделни фарове, които се крепят на обща ламаринена табела (1-5 фарова), подсилена с винкели и закрепена на решетъчен стълб, който свършва в долния край на табелата. Козирките са цилиндрични и заострени към върха. Има малка площадка за стъпване при обслужване. Допълнителният бял поканителен или маневрен фар се монтира отделно.
Съветският е със стандартни едно, дву и три фарови табели, фаровете са в общ отлят корпус, закрепен за кръгъл стълб (метален или ЖБ) с конзоли, които позволяват настройка на положението. Ламарината е закрепена към фаровете, а козирките са по-дълги, в края са право отрязани и сплескани отгоре. Козирките и ламаринената табела имат допълнителни тънки опори отстрани. Към ктълба има допълнителна стълба за качване.

Все едно, да видим какво ще излезе като готов светофор. Затруднявам се да определя всички части от фотоеца за къде са.
« Последна редакция: 19 Октомври 2011, 15:12:36 от bdz43r »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #27 -: 19 Октомври 2011, 15:42:43 »
Мисълта ми беше, че у нас масово се ползват и съветските.
А същевременно от техния модел след минимална преработка, стават и нашите.
                       български                                                                        съветски
1.Отделни фарове от зад - отпадат заради обема на светодиодите.---> остава компромисната кутия от съветските.
2.Винкели може допълнително да се монтират на табелата и сега. ---> трябва да се добавят в чертежа за фотоеца.
3.За сега мачтата е само от тръбичка.                                            ---> прави се и железнорешетъчен стълб (чети по-горе)
4.Козирките са съветски, след "обрязване" са с български вид.     ---> от голямо към по-малко.(обратното не става)
5.Площадката е въпрос на допълнителна пластинка (има я)            --->може да стане на гофрирана ламаринка във фотоеца.
6.Поканителния фар е отделен детайл. (и на двата е така)               ---> от зад формата е от светодиодния корпус.
7.Допълнителните опори ---> са въпрос на монтаж или не.             ---> има ги и сега
8.Обща табела за над 4-ри фаровите.                                             ---> може да я включа при железнорешетъчната мачта.
9. Няма стълба.                                                                            ---> в момента стълбата може да се монтира по два начина (нашия и от останалия соц.лагер)

В зелено е това коет оне може (за сега :spiteful:) да се промени.(1 точка)
В червено е разликата.(2 точки)
В синьо е универсалността.(6 точки)
Става ли така?
Чертежите могат да се променят (особено ако намерим оригинални на българските).

 :scratch_ones_head:
А имах гадже което работеше в Завода за Алтави и Тъпи - тоест ЗАТ.  :pleasantry:
Беше до ЖП-завода на Централна гара.(ЗАТ - Завод за Телемеханика и Автоматика към БДЖ май...)
Ама тогава други мисли ми се разхождаха около главата... :haha: :give_heart:
 или както казва един именит наш съфорумник - бате Емо --->"Направихме, каквото можахме...!"  ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 19 Октомври 2011, 15:45:50 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #28 -: 19 Октомври 2011, 16:04:41 »
Разбира се, че се ползват и съветските, даже на много места - София, Подуяне, Подуяне разпределителна, Захарна фабрика, София север, цялата линия от Кремиковци и Мусачево до Карлово включително, без Макоцево и Долно камарци, Димитровград, Карнобат (заедно с разпределителния район), Разделна, Повеляново, Горна оряховица разпределителна...
Екстра са си.

Български може да се получи, но с решетъчен стълб, корекция на размерите на ламаринената табела (така или иначе ще трябва да се корегира, защото е много голяма) и без кутията отзад с нейните конзоли (стълбът свършва в долния край на табелата).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Сигнализация и означения в БДЖ
« Отговор #29 -: 19 Октомври 2011, 16:09:28 »
Довечера ще обмисля промените! :hi: :hi: :hi:
Май в крайна сметка ще правя два различни комплекта. :scratch_ones_head:
Но за сега тези ще се опитам да сглобя - трябва да проверя дали всичко става както е предвидено.
Тоест докато не кача снимки от сглобените и боядисани, ще си стискам палците на краката,
щото тези от ръцете ще ми трябват за сглобяването! :spiteful:
 ;D ;D ;D