Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Сигнализация и означения в БДЖ

<< < (17/17)

bdz43r:
Не съм решил, че не е нужно, но старата версия беше негодна по ред причини, затова пуснах новата, макар и не напълно завършена. Старата е достъпна все още тук: http://bgrail.info/old-site/

Семафорите са били точно такива, но жълти с бял кант. Действащи такива има в съседна Сърбия, в участъка Ниш - Димитровград.

lubomir:
Значи е бил точно като този



Преди повече от 35г точно на нашия прелез по линията Филипово-Пловдив имаше все още монтиран, но отдавна неработещ такъв, обаче спомена ми е, че беше черен с бели кантове. Явно греша! По надолу към центр гара имаше двукрилен входен CKD.  През осемдесетте при ремонта на линията и смяната на пътя с безнаставов ги отрязаха и двата и изчезнаха. Двукрилен все още има на линията за КЦМ, но не открих предупредителен там.

pach:
 :)
Правилник от 1903 г.

Предохранителен семафор(предупредителен)

Наричан „предохранителен“, първият предупредителен семафор се появил през 1910 г., тъй като наклонът
пред единия външен семафор на гара Горна баня бил голям и влаковете трудно спирали пред него.
 Той се състоял от стълб, висок около 4 метра, боядисан на ивици в бяло и зелено, и четвъртита табела,
 боядисана в зелено, с бяла ивица по края, която се въртяла около хоризонтална ос. Имал две показания:

„Раздалечният семафор е затворен“ – табелата е перпендикулярна на земята и на железния път.
Нощем се осветява с една зелена светлина;
„Раздалечният семафор е отворен“ – табелата е успоредна на земята, но перпендикулярна на железния път
 и се вижда само хоризонталния ѝ ръб. Нощем се осветява с една бяла светлина. Чак при този семафор за
първи път се появява бялата светлина за „път свободен“ при семафорите.

През 1916 г. се появяват и първите предсемафорни указатели за тези семафори, които не се виждат.
Те представлявали четвъртити бели табели с черни андреевски кръстове, които нощем се осветявали
от една бяла светлина. Поставяли се 400 метра пред семафора. Тези указатели не се утвърдили и скоро
били подменени с предохранителни семафори.

Следващият тип предупредителни семафори (с жълти табели) се появяват през 1932 г. при оборудването
на гарите по линията София – Мездра с механически централизации.
Те обаче са включени в правилника от 1947 г.

С всичките си изменения и допълнения, правилникът от 1903 г. действа в продължение на 44 години.


Когато раздалечният семафор е затворен                              Когато раздалечният семафор е отворен
Дневно показание          Нощно показание              Дневно показание            Нощно показание
              

Видове семафори след 1947 г.

Предупредителен семафор
Поради високите скорости и големия спирачен път се наложило по-ранно известяване на машинистите,
 че трябва да намалят или спрат. Ето защо се появили предупредителните семафори. Те показват
положението на входния семафор и са разположени на спирачно разстояние пред него. Предупредителните
семафори се състоят от метална, правоъгълна, емайлирана табела с размери 1000х800 мм, боядисана в жълто,
 с бяла линия по краищата, за да се отличава от заобикалящата я среда. Табелата била поставена на стълб
 с височина 6 – 8 метра, боядисан през 800 – 1000 мм в бяло и жълто. Пред предупредителния семафор,
 през 100 метра се поставят между 3 и 5 предсемафорни указателя.
Предупредителният семафор давал две показания:

„Входният семафор е затворен. Готовност за спиране!“ – табелата е перпендикулярна
 на земята и на железния път. Нощем се осветява с една жълта светлина;
„Входният семафор е отворен. Повишено внимание за намаление!“ – табелата е успоредна на земята,
 но перпендикулярна на железния път и се вижда само хоризонталния ѝ ръб.
Нощем се осветява с една зелена светлина.

Когато:
Входният семафор е затворен                     Входният семафор е отворен
Дневно показание              Нощно показание             Дневно показание   Нощно показание
                             

Любо...от линка дето сам си ни дал, по-горе в темата! ;D
 :hi:

Семафорите в България
Впрочем много готин линк, в страхотна помощ на мераклиите от БДЖ в  I  до III/IV епохи!!!!
В графичен и исторически план, може още...но е страхотно все пак!!!


Източници
↑ Inginerul John Trevor Barkley. // Посетен на 21 юни 2012. стр. 18 (на румънски)
Информацията в статията е съобразена със следните учебници и наредби:
Правилник за знаците, 1902 г., обн. 15 май 1903 г.;
Влайков, Веселин Т. – „Железопътно дело“, том 4 – „Сигнализация и осигурителни инсталации“, 1950 г., изд. Сталин;
Наредба II-8145 за движението на влаковете, за сигнализацията и маневрите в гарите с осигурителни инсталации, от 12.08.1932 г.;
Наредба II-2115 за гарите с осигурителни инсталации, от 15.03.1942 г.;
„Инструкция по сигнализацията“, 1958 г.;
Наредба 58, 2002 г.


Взето от „https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=Семафор&oldid=10498410“.

 &bgflag

mitko0888:
Уж и на двете места са посочени правилниците, от които е написана уикипедията и другия сайт, ама в тези правилници - 1988, 1902 - другите не ми се търсят сега -  доста от нещата не са така ... И от там - не ми се вярва много и на другите "факти", които естествено не са в превилниците.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия