Вагоните са различни от останалите платформени вагони на Роко, които имам. Вярно, платформените вагони на Роко, които имам, нямат канати, но имат шпригли, чието закрепване е различно спрямо тези, които получих сега.
Канатите имат интересно закрепване, което не съм срещал досега. Трудно ще ми е да го обясня, затова няма да го правя.
Закрепването работи много добре, но е и сравнително лесно канатите да паднат, което беше станало по време на транспорта на два от вагоните, които получих (от общо 3 поръчани и получени). Повреди нямаше, може би именно благодарение на този вид закрепване на канатите, което позволява те да изпаднат, вместо нещо да се счупи.
Канатите пристигат вече монтирани на вагоните... освен ако не са изпаднали по време на транспорта.
Шприглите и колелата на ръчната спирачка пристигат запечатани в кесийка и трябва да се монтират, което става много лесно и без лепило.
Шприглите също имат интересно закрепване, което се вижда на снимките по-долу. Щприглите завършват с щипка на края на цилиндричните оси за монтиране към вагона. Това позволява шприглите да бъдат изправени и прибрани чрез завъртане и без да изпадат от отворите. Накоро получих други платформи на Роко, при които закрепването на шприглите е с квадрат и няма щипки. Квадратните "оси" влизат плътно и това ги държи на място. Махането им, за да се постави вагона обратно в оригиналната опаковка, може да доведе до лесното им счупване, а ако не се счупят, след няколкократно сваляне и поставяне е твърде вероятно да се разхлабят и да започнат да падат. За тези вагони се наложи да направя изрези за шприглите в опаковката, което си е играчка и трябва да внимавам много при ваденето и поставянето на вагона в опаковката.
Всеки вагон пристига с един контейнер, но може да събере до 3. На вагона няма издатини за фиксиране на контейнера, т.е. контейнерът се плъзга свободно по дължината на вагона.
Вагоните пристигнаха без монтирани тегличи - новост за мен от Роко. В отделна кесийка в кутията на вагона има 2 броя NEM тегличи. Аз не ги използвах, а монтирах тегличи на Роко за къса връзка между вагоните, каквито имам на (почти) всички други вагони и локомотиви. Това ми харесва, защото ми спестява свалянето на вече монтирани тегличи, освен ако вече не са от "късите" на Роко. Колко бих искал всички вагони и локомотиви на Роко да идват с "късите" тегличи, като пътническите вагони.... е-е-е-х, кога ли (дали) ще стане?
Регистрацията на вагона е наистина българска - 33 52 3922 005-6, RIV
BG-RP, тип Regs.
Гарата на домуване е странна: Crailoo, написано на латиница и на двата реда ("HEIMAT BAHNHOF:" и "ГАРА НА ДОМУВАНЕ:"). Има парк с това име в Hilversum в Холандия, до който парк има коловозно развитие и прилича на товарна гара.
Иван