Полкрепям те почти на 100%...но не виждам смисъл да се открива топлата вода всеки път отново, когато някой пореден от тук стигне ... до бойлера!!!

Нямам нищо против всичко в живота да е електроника, но така и не разбирам странния стремеж да се усложняват излишно нещата. Ако се пипне съвсем малко и грамотно, още от началните модули в обикновенната електроника (дори аналогови) , могат да се направят елементарни датчици които ще работят при всякакви условия и
независимо дали влаковете имат АС, DC или DCC управление. Това много добре е показано в канадския сайт още преди десетина години в началото му э(например 5-та точка) -
http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/CircuitIndex.html Даже си спомня, че тук някой колега беше направил първоначални тестове с такива датчици, но не знам до къде точно стигна с тях. А те никога не са били проблем както за монтиране на макети, така и по модули. Връзката им с управляващите програми, било то в компютри или модерни цифрови централи, също се реализира по лесен начин, като това не влияе по никакъв отрицателен начин на техниката ползваща информацията им за заетост на коловозите. Пълна универсалност с прости средства.
Те просто работят абсолютно независимо от вида и състоянието на подвижния състав, като на 101% гарантирано подават точната информация за неговото наличие на коловоз, без никакви допълнителни и финни настройки за всяка конкретна линия и всеки конкретен влаков състав.
Както казах - реализацията им е проста и може да се реализира дори от сравнително начинаещи електрончици, а това, че не се нарушава ориганалната кострукция на подвижния състав е едно огромно предимство!
На края ще спомена само положителната им страна, пред всякакви резистивни и тем подобни намеси в конструкцията на подвижният състав, защото не всички моделисти искат и правят конструктивни промени най-малкото защото допълнителната настройка винаги е с двузначен резултат. Тази положителна страна
е липсата на каквато и да е намеса в подвижният състав (било тя грозна или не) и тази положителност бие "по точки" слагането на резистори (подминавам "електронната" специфика на въпроса) което е абсолютно еднакво с лепенето на станиолови ленти отдолу по подвижният състав или монтирането на малки магнитчета по шаситата му. И трите метода са намеса в конструкцията на возилата, която мнозина желаят да правят и която се избягва с тези прости лекетронни датчици за заетост.
