Автор Тема: Идея за макет GT1  (Прочетена 19113 пъти)

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Идея за макет GT1
« -: 07 Октомври 2012, 21:39:26 »
Здравейте!

 Идеята ми е макета ми да е между 3 и 4 епоха, немска администрация.
Основната тема ще е етo този мост :http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1204.1243/atid.130/ecm.at/Deck-arch-bridge.html
 Ето и схемата, която си представям:

Не ми се иска да усложнявам гарата, че нямам много място и тази работа с входящите и изходящите светофори много ме притеснява. Даже ако има вариант без да ползвам такива и да е относително достоверен макета ще е най добре.

Не съм решил и въпроса с управлението на стрелките. Надявам се да има вариант на ръчно такова?
 
Представям си макета да е с аналогово управление и два кръга.
Вече експериментирам с различни материали за планините и скалите.

Надявам се да ми помогнете с градивна критика.

Поздрави!
Георги


GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #1 -: 07 Октомври 2012, 21:44:01 »
Ето и как излеждат нещата върху основата към момента:


emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #2 -: 07 Октомври 2012, 21:52:58 »
Страхотна идея за моста! За първи път някой се осмелява да изкара гарата отзад и да наблегне на структура за мотив на макета си. Браво- точно като по дебелите книги!


Аз съм карал с такова коловозно развитие преди време. Предполагам вече си установил неудобството когато трябва да вкаарваш влак от първи към трети коловоз или обратно- просто ти е необходима още една врътка на влака, като средния коловоз трябва да е свободен, което рефлектира в това, че трябва да караш само две композиции или ако са три и трите да са в движение и да станеш леко наелектризиран от адреналин :)

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #3 -: 07 Октомври 2012, 22:52:55 »
Благодаря за добрите думи!
Искам да мога да вкарвам по- дълги композиции в гарата и това май е единствения начин.
Ще караме по един влак аз и малкия :) и готово !

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #4 -: 08 Октомври 2012, 08:57:14 »
По-дълги коловози можеш да постигнеш ако стрелките почват още от завоя.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #5 -: 08 Октомври 2012, 09:18:53 »
Не ти е необходимо чак пък "още една врътка" за да вкараш влак там.
Всяка гара предполага и маневрена дейност, каквато и ти имаш възможност да развиваш.
Врътките по овала са за "разстоянията", когато се кефиш от движението на дадена композиция,
но не бива да подценяваш очарованието от маневрирането.
Поздравления за изчистената схема - доказано е че сеплото е и по приятно за хобиста.
Доколкото разбирам, всъщност макета няма задна част, а е с достъп от всички страни?
Ето и снимката на този чудесен мост:

Успех и не забравяй за качваш снимки от развитието!!!
 ;D ;D ;D

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #6 -: 08 Октомври 2012, 14:54:34 »

Здравейте!
Благодаря за окуражителните думи!

Засега мисля да няма задна част макета, но може да поставя фон  след приключване на работата.
Не съм решил и кои пътническа и товарна гари да ползвам. Ширината на пътническата трябва да е максимум 16 см.
Мислих да удължа коловозите, но ще трябва да инвестирам в още стрелки, а толкова много други неща ми трябват... Засега всички композиции които смятам да карам се побират в гарата и съм се отказал от идеята за удължаване.

Продължавам да приемам идеи!

Поздрави!
Георги

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #7 -: 08 Октомври 2012, 15:06:04 »
Един фон от към страната на гарата, на някакъв малък град, ще те облекчи много от към закупуване и лепене на сгради.
ПРосто гарата ще е пред "града" от панорамата. Но ще трябва да си намериш подходяща панорамна снимка,
да си я намалиш или увеличиш спрямо моделите в непосредствена близост, като
например вратите на сградите от снимката ще е добре да са с размера за 1/87. (Н0!?)
 щото фототапета на Манхатън, едва ли ще е подходящ за европейска триколовозна гара.
Така ще имаш повече зеленина и скали по макета,
и тук там някоя горска къщичка (освен замъка) както и малка дъскорезница или алпийска хижа.
Въобще пространство за творчество - колкото щеш.
От към моста можеше да сложиш фон, ако той беше повдигнат над гарата,
но така както е "вдлъбнат" спрямо основната плоскост, ако гледаш от към гарата
фона трябва да е по-ниско и не би се виждал добре.

Както казах - творчеството е първи братовчед, на добре оформения макет!
 ;D ;D ;D

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #8 -: 09 Октомври 2012, 08:49:43 »
Благодаря за идеите!

Ще се възползвам най брутално :)!

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #9 -: 17 Октомври 2012, 22:40:29 »
Здравейте!

Направих някои промени:

Повлиях се от прочетеното във форума, че не е хубаво локомотива постоянно да гледа опашката си и добавих тунели в завоите, още един мост и малко удължих трасето.

Искам да мога да карам oтносително комфортно и по- дълги композиции :good:

Моля да коментирате!

ПП: Има ли някой от Ст.Загора?
Да изпием по една бира....

Поздрави!
Георги
« Последна редакция: 17 Октомври 2012, 23:23:36 от GT »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #10 -: 18 Октомври 2012, 09:03:07 »
Има поне трима...в различни мащаби от Стара Загора. Но четат по рядко тук, а сега отиват и на конференцията,
та предполагам, че бирата ще я пийнете след това. Макета почва да става интересен...но щом
още можеш и искаш да го променяш - не бързай, винаги ще можеш да сложиш релсите.
Впрочем шкафовете (или масите) които си отделил са много добри и удобни. Явно достъпа ще ти е от
всякъде което е много удобно за работа.
Ако развиеш второ (минусово) ниво ще имаш място за още една (скрита) гара която да "разменя"
композиции с видимата и така ще стане по интересно и атрактивно движението в нея.
Така няма "заминаващия" влак да е същия като "пристигащия" именно защото ще се разменят
с друга композиция в скритата гара. Помисли, аз само предлагам, щото направата на наклони в трасето
не е от най-лесните операции. Ако искаш може да ти нахвърлям това-онова в едно планче?

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #11 -: 19 Октомври 2012, 14:46:45 »
Аз вече съм изплашен от размера и мащаба на тази работа дето съм я захванал...
Не знам ако се усложнят още нещата дали ще имам сили и нерви да ги завърша...

Иначе всяка помощ е добре дошла!!!

С благодарности!
Георги

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #12 -: 19 Октомври 2012, 15:06:00 »
Сега се плашиш, ама ако го оставиш "недоразвит", бързо ще ти омръзне и ще съжаляваш, че си бързал!
Дай точни размери на площа и ще видя тия дни нещо семпло и скромно, но по-интересно и приятно да ти предложа!
 ;D ;D ;D

GT

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #13 -: 21 Октомври 2012, 18:26:23 »
110 x 385 cm са големи масите и това е максималното място с което разполагам.
« Последна редакция: 22 Октомври 2012, 09:35:41 от GT »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Идея за макет GT1
« Отговор #14 -: 22 Октомври 2012, 15:37:58 »
Цитат на: GT link=topic=4011.msg82930#msg82930 date=1350833183
110 x 385 cm са големи масите и това е максималното място с което разполагам.

Ето един възможен вариант - за малка подземна гара.
Тя е на ниво (-77мм), съгласно препоръките на стандартите за височина на светлия
отвор в тунел при електротяга. Тоест по-високи локомотиви от електрическите с вдигнат
пантограф няма да имаш на макета. Използвал съм библиотеката за PIKO-A релси, във WinTrack-a
каквито видях, че ти ползваш явно в плана  си.

1. Общ план. На пръв поглед изменението е минимално, но пък каква възможност ти дава!!!
Въведени са два допълнителни коловоза, които се спускат/издигат към/от подземния етаж. Визията на
целия макет значително се подобрява. Наклоните са далеч от максимално разрешения пак от стандрарта(4/1000 см).
Единият наклон е 3,65/1000, а другия е 3,35/1000. Тоест няма да имаш никакъв проблем нито с височините,
нито с изкачването на наклоните от влакове със средно-нормална дължина.


2. Тук съм направил видимо подземното ниво, както и двата подхода към него. Моста не е задължително
да е толкова голям и непременно над такава водна площ. Въпрос на размери (за моста) и желание (за водата).
Практически двата подхода към долния етаж (видими кат отделни отрязъци) са именно двата наклона.
Всичко останало (+ моста) е на ниво +/- 0. Тоест за пдземния етаж практически слизащ под опорите на моста.
Оставил съм достатъчно разстояние между двата наклона, там където минава коловоза от видимия овал,
за да имаш място за подпорни стени (нещо много красиво и атрактивно), скали или стръмни тревни скатове - по избор.


3. Тук пък съм оставил видим основния овал (който го имаш и сега), като моста "липсва" за
прегледност. виждат се двете входно/изходни разклонения към наклоните за долното ниво.


4. Цялостен 3D-вид на макета. Има бъг на разклонението към глухите коловози (скри го някаква трева),
но то е там - просто не ми се губеше време да го изчистя от визуалния поглед на макета...


5.Същият 3D-вид но вече през полупрозрачна мрежа, за по-лесна обемна представа кое, къде е !?.


6.Детайлен прозрачен поглед на ляво от моста.


7.Детайлен прозрачен поглед на дясно от моста.
Всъщност на ляво от видимата гара по твоя проект.


8. Поглед от към моста и височина за видимост на целия макет.
Разбира се без сгради, гори и т.н.


9.Обемна визия на дясно от видимата гара.


10.Обемна визия на ляво от видимата гара.


В заключение ще кажа, че "да" - макета се оскъпява с доста още релси и разклонения,
но в замяна на това ти позволява доста по различно движение при това на повече от две композиции.
Практически максималния капацитет е п ри условие че имаш четири композиции, спрели на двете гари,
да изчакват движението на още две - една в подземното ниво, която обаче се вижда достатъчно дълго
при наклоните и движението си на горния овал, и още една  (в движение) която се движи по горния овал,
включващ преминаване по моста.
При добро желание и подходяща автоматизация, може и още една две композиции да се включат, в
движението, като всички е пожелатилно (за това е втората подземна гара) постоянно да се "разменят"
на коловозите. Тоест в някоя от гарите влиза влак и спира, съответно спрял там влак - потегля.
Схемата е сравнително проста, но дава много богати възможности за движението на различни влакове.
Ако те интересува - ето и файла с нужното (плана от горе) за начално проектиране.
Цитат
Файлът е качен успешно.
Линковете за достъп до файла ще бъдат активни до : Понеделник 05.11.12.
Файл : GT1-01.tra
Линк за сваляне  :  http://dox.bg/files/dw?a=93324149b2

Тоест над него можеш да надграждаш,
вече различните сгради, шосета, ландшафт и т.н. включително и промяна в коловозното развитие при желание.
Разработен е на българския вариатн (преведени работни менюта) на WinTrack V8.0.
Тоест отваря се с тази версия и всичмки следващи от тази проектанска програма за макети.
Успех!
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 22 Октомври 2012, 15:40:21 от pach »