Автор Тема: Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм  (Прочетена 23229 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #15 -: 02 Ноември 2012, 14:41:31 »
Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!

http://www.lostbulgaria.com/?p=2560
« Последна редакция: 02 Ноември 2012, 14:44:34 от Сaprycorn »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #16 -: 02 Ноември 2012, 19:48:23 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=4023.msg83276#msg83276 date=1351860091
Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!

http://www.lostbulgaria.com/?p=2560

А този от снимката защо си няма нищо на повдигнатата част от покрива?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #17 -: 03 Ноември 2012, 01:46:20 »
Най-вероятно при преустройството му за санитарен вагон за запушени отворите на надстройката. Кой знае, изминали са 46 години от доставката... малко вагони доживяват такава възраст.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #18 -: 03 Ноември 2012, 13:35:49 »
Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #19 -: 03 Ноември 2012, 18:32:51 »
Разбира се, че на санитарния вагон горните отвори за вентилация са запушени. Вагонът е преустройван от С4 "купеен" на "салонен" - за да може да се оборудва с повече легла и лесен достъп до тях.

Леглата са направени направо в купетата - тогава не трябва да бяга топлото от болничното отделение...

Съответно има общо отопление и тогава не му трябва чак такова вентилиране, каквото е имал за всяко купе - на тази снимка се вижда комина на покрива от отоплителната печка...:

...която се е полвала и за готвене на порционите. Във времена на война, се е пестяло и дървата за огрев - зер интендантите са снабдявали влака където  и когато намерят продукти и дърва по гарите на маршрута...


Талигите на скицата са същите защото това е скица, а не конструктивен чертеж. От нея е видно каква конструкция е тя, но не и детайлни подробности.

 :hi: ;D ;D ;D
« Последна редакция: 04 Ноември 2012, 13:54:04 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #20 -: 05 Ноември 2012, 04:12:39 »
Цитат на: TANO link=topic=4023.msg83287#msg83287 date=1351942549
Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:
Имам един документ, който се отнася до новата номерация на вагоните от април 1940 година. Там е написано, че вагон 555 (вагонът от скицата) е преустроен на санитарен вагон и новият номер е 35 406 (вагонът от снимката)! Талигите наистина са сменени- оригиналните са прyски тип талиги, а на вагонът от снимката се вижда ясно талига тип Пулман. Още един интересен факт - на скицата пише, че вагонът има 70 места 3-та класа, а в брошурата "Подвижният състав на БДЖ 1936 година" за вагони 554 и 555 пише, че местата са 90! От тук следва, че е имало още едно преустройство, така че новите талиги са се появили или при това преустройство, или при някой ремонт по време на войната.
Както и да е, доскоро нямах никаква представа за външния вид на тези два вагона- първите С4 в историята на БДЖ, а сега, благодарение на Борис, тази загадка е разбулена! Благодаря!


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #21 -: 05 Ноември 2012, 08:47:59 »

Този вагон дали може да се направи на българския С4????


Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Нов блог по история на техниката и (жп)моделизъм
« Отговор #22 -: 05 Ноември 2012, 09:31:47 »
Май не брой прозорците!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Днес 08.12.2012 за студентския празник нови публикации. :drinks: :give_heart: :haha:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Съвместна публикация с блога.


Колеги!

С днешните публикации се покриват над 90% от всички правилници, наставления и др. от Епоха І на БДЖ.

С това пътят за възпроизвеждане на тази Епоха, та чак до към 1934 е съвсем реален.

Прибавяме и книгите на големия Деянов и очакваната на отдадания  Стефчо Стоичков, то тогава не би трябвало да има извинение, че няма това, няма онова.

Всичко може да бъде възпроизведено  и проиграно дори и за ФРЕМО (FREMO)!!!  А там изискванията са железни...

Съществуват много публикации как да бъдат направени модели на локомотиви именно от тази епоха, със съответните чертежи и т.н. Въз основа на тях могат да бъдат изготвени и нашенски в НО,ТТ,N. За 0, І,ІІ положението е по-сложно, но не и мисия невъзможна. Поне за немските локомотиви... Как се прави  BR 94 в НО е показвано много пъти...

Разбира се, това не става с чичко Гошо (Google) , поне за сега. Трябва много да ровиш в библиотеки, да си абониран за списания. Да искаш да откриваш. В публикациите преди 1970 година има пространни указания, как да си направим локомотив еди коя си серия...

Търсенето му е майката, не хленченето...

Знанието на немски език е доооста желателно.

Това което ЗА СЕГА най-много липсва са размерите и видовете надписи и оцветяването на подвижния състав.

Доста хора имат по снимка-две с надписи от началните епохи, НОО не желаят да ги споделят...

Камъните са в техните градини!

 

Моя милост ще се постарае в близките месеци да публикува и чертежи на българските знаци от епохи І,ІІ,ІІІ.

Колкото до товарните вагони - ами всички събирачи и карачи ги имаме, само че с чужди надписи...

Няма нищо специално при товарните вагони. За пътническите четете Стефчо.(той и на товарните се кани).

Край Част 1 - Моделиране БДЖ Епохи І и ІІ


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Нещо интересно от блога на Борис Д. Чакъров: http://rocklokomotive.blogspot.com/2013/03/bulgarische-expresszuge-epiv-v.html  За тези които се интересуват от Експресни влакове БДЖ еп.ІV.  :hi:

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техн
« Отговор #26 -: 20 Март 2013, 21:20:32 »
Граждане и селяне!

Изтипосахме най-подир статУя за НЕМ 806 Жп епохи в Немачко. Туй си е чисто тълмачене на оригиналийот. Но тойзи си път  печатните грешки станаа кат  п´чи въшки у гащите на щабсфелдфебелийот подир посещение на арна воля на красните фенери... То беа чунгурбаши от WORDо  у PDFо, после пренареждане таблично у   PDFийот, и най-подир го калесахме у JPEGот, щото бай ти Гошо, сака само нещица от албомут на Пикасо, онзи дет таквизи ги вапцва, че не мой съ познаят де... Нале той, бай ти Гошо де,  му държи акциите...

Е и това си е нещо де...Дет го направихме со статУята...
Сваляте на воля, пействате на копието, дорде е остро и мож съ изправя де...

Тук требе да изкажем големо БЛАГОДАРСКО  на нашийот другар и съзаклетник Зазо Николов, щот ни подреди у таблица. Прегледна е кат  ново чине на гивиндия от Холивудот.

Тойзи си матриял е посветен на СТАЦИЙОННИЙОТ  НАЧАЛНИК СТОЙКО,  и най-паче на срещата у неговата станция на 30 и 31 того.
                                 ДА  ЖИВЕЙ !!!! ; :drinks: :drinks: :drinks:

Пък за разните мааханджии , дет и под волот тражат тиле - да прокрачуват да тражат, дорде се нахакат у Свети Ръсти в Ръка... Щот у волот си е бая парче...

« Последна редакция: 20 Март 2013, 21:22:20 от Boris 2-12-4 »

atanas72

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Колеги!

Ако някой се интересува от новите спални вагони на БДЖ, произведени в Турция , би могъл да хвърли едно око на скромния ми блог. Има снимки и външни и вътрешни.
И военни кораби съм качил от Black See For(ce) 2013.

http://rocklokomotive.blogspot.com/

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Колеги!

По случай рожденний ден на наший Чакал Бургаски, за да не чакалят фотожадните мнооого, на скромния ми блог изтипосах 35 снимки от ремонта на линия 2, междугария Каспичан та чак до Белослав, априлий 2013. Кадрото е и от  и от движещ се трен, тъй че не му придиряйте мнооого... :on_the_quiet:

От този вид, ремонтни и подържащи машини, ще има още четири пъти по-толкова, стига да нямам проблеми с хостването, иии... разбира се да има интерес... Тези другите машини обаче, са от цялата ни страна.

http://rocklokomotive.blogspot.com/

Ха наздраве!!! :drinks: :drinks: :drinks:
« Последна редакция: 26 Април 2013, 12:39:35 от Boris 2-12-4 »