Автор Тема: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг  (Прочетена 5775 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Представям ви едно тунинговане, което аз си го оценявам като "успешно" и ще бъде размножено и на останалите ми екземпляри от типа.
Вагончетата са добре известни от старото производство на Пико. Оригиналът е Саксонски, 1895 година, след това известен брой модернизирани преправени с удължена база през 1932. Въобразявам си че вида им е към петдесетте години на миналия век и мога да си ги гледам с други неща от трета епоха, както и с наличната техника от края на втора (ако не се втелясвам).

Тунинговането започвам от интериора. Изработване на вътрешното обзавеждане, малко пътници (около 30% заети места, някои готови да слизат:



Човечетата ми се видяха малко безцветни, трябваше да се обработят:



Добавяне на краката и всичко си е на място:



Нови прозоци. Леко загатнати рамки на отваряемите части. Също и тониране на външните вентилационни решетки, както и на ръкохватките.



И от другата страна:



Докато съхне боята - малко промени в корубата.

Кинематиката на куплунзите му идва каправо като по поръчка. Вижда се и на предишните снимки. Ново закрепване и на коша към шасито - с един винт в центъра.



Май ще трябва да помисля за колоосите. Вече имам едни боядисани, ще пробвам още няколко разцветки.
Остава да си избера и локомотив.

Вариант 1:


Вариант 2: (май ще е без Pwg-то)


в краен случай - вариант 3, нищо че локът е малко големичък:


Малко общи изгледи (обкръжен от все още нетунингованите си събратя):


« Последна редакция: 16 Октомври 2012, 11:30:23 от mitko0888 »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:B Sa 95/32 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #1 -: 16 Октомври 2012, 00:18:49 »
Страхотна работа както винаги. Човечетата са много симпатични. Отностно локомотива аз категорично казвам 89-ката само може да и теглиш една зелена боя.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:B Sa 95/32 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #2 -: 16 Октомври 2012, 11:09:34 »
Справяш се чудесно. Старите грозни патета ще се превърнат в лебеди. И аз залагам на 89-ката, 80-ката е по скоро маневрен локомотив.  :good:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #3 -: 16 Октомври 2012, 13:01:26 »
Браво! Съвсем се променя и е много готино. Години наред го замислях този тунинг на моите каручки, но ми е ясно, че така и няма да им дойде ред. Изпаднаха от програмата, даже ги извадих и от витрината. Така поне мога да видя какво щеше да стане ако ги бях захванал. Само за фургон ти препоръчвам да си намериш отнякъде това:

П.С. Едва ли седалките са били тапицирани(зелени), дори и каручките да са оцелели до 50-те години на миналия век. Били са дървени пейки. На моите освен това им бях сменил търкалетата със спицови(поръчка от Конрад - на Пико са)
« Последна редакция: 16 Октомври 2012, 13:06:31 от TANO »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #4 -: 16 Октомври 2012, 17:33:09 »
Седалките непременно ще са без тапицерия. Още като ги правих се чудех, ама реших да пробвам с нещо по шаренко.
За колелцата със спици отдавна се каня да пробвам поне на един вагон. Определено ще има известно съзерцаване с чист и с премрежен поглед, преди да оборудвам всички със спици.
За фургона обаче май ще съм пас. Като оригинал изглежда добре, въпреки прозорците на тавана. Ама като изпълнение - ако си намеря такава поща ще трябва да сменя вагоните, моите няма да и отиват на дрес кода.   

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #5 -: 26 Октомври 2012, 10:54:06 »
През изминалите две седмици тунингът достигна до крайната си точка. Седалките са в леко по-тъмен дървесен цвят (кафяво с жълто), вместо кожени зелени. Колелата са със спици (въпреки че трябва да се заничам за да ги забележа). На една гара се качиха още 11 пътника (двама са служители на железницата). Най-голямата ми гордост е скъсен "стандартен" пиковски куплунг. Тъй като евентуалните ми локомотивчета са със стария пиковски куплунг, а и няма място за ККК, ерших да направя нещо по въпроса. Стандартното Роко без кулиса държи вагоните доста далече от локомотива. Май се вижда на снимката с BR80. Затова си изработих "къс стандартен Пико куплунг", по-точно главата му за монтаж в NEM шахта, а за кинеметиката вече писах че е перфектна:



Куплунгът се тества при R1 - 380мм, дори и при S крива и за сега не създава дава никакъв проблем. Това е разбира се благодарение на късата база на вагона и на локомотива.



Визуално стои доста добре и ще остане в това състояние! Даже ще бъде мултиплициран и на един - два товарни вагона, за водещи на товарните влакове при ККК на останалите вагони.



Общ изглед на началото на композицията:



Същата сника с по-висока резолюция тук


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #6 -: 26 Октомври 2012, 11:18:07 »
Не знам колко заничаш за спицовите колооси, ама направо си "отварят" вагончетата с перфектна визия!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:
..а и 89-ката с тези "патинирани" щанги, си е станал "като истински"!!!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #7 -: 26 Октомври 2012, 18:35:48 »
Забравих да поясня. Външният вид на 89-ката е дело на един Голям Майстор - Ясен, за което отново най-сърдечно му благодаря. Това са шлайфани колооси, щанги, шайбички, цялостно пръскане, ел. инсталация ит.н. и т.н. Мое дело е само моторизацията (мотор Мабучи с червяк), истинска втора колоос, както и десният кръстоглав, който претърпя злополука ...
« Последна редакция: 26 Октомври 2012, 19:04:01 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #8 -: 16 Февруари 2018, 14:44:29 »
Да попитам: този фургон дали става за моите вагончета Sa95? Води се че е Pwg Sa 07. И да му меня ли колелата за да е със спици като другите?


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #9 -: 16 Февруари 2018, 17:28:49 »
И на двата въпроса ДА!

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #10 -: 16 Февруари 2018, 17:45:02 »
Обозначение и номерация на Pwg Sa 07

Кралски Саксонски Държавни Железници /Епоха І/ K.Sächs.Sts.B. - Pg 23487/ 35496, 36536
DRG /Епоха ІІ/                                                                                Pwg sa 87,92/07
DB   /Епоха ІІІ/                                                                               Pwg sa 87,92/07
DR   /Епоха ІІІ/*                                                                             Pwg 88

DRG  след  1923*                                                                             95 001 -  99 000
        след  1930*                                                                            123 591 - 131 300
DB*                                                                                                123 591 - 131 300
DR*                                                                                                 88-11-01......
* и други серии вагони

Експлоатация:
Строеж:                                                                                          1889 - 1902 / 1907 - 1921
Построени:                                                                                                120  /  220
Наличност:   1.4.1920                                                                                 110 /  130
                  27.3.1930                                                                                 105 /  205
                 31.12.1958                                                                                    > 50
Последна година на експлоатация:                                                              1958

K.Sächs.Sts.B. са поръчали тези вагони още от 1889 година. Фургони за пътнически и товарни вагони.
Разликата между тях е била само в дължината. Другите части са били взаимнозаменяеми.

Някои модификации са имали тоалетни.
Серията 07 е била с вентилационни отвори над вътрешната врата.
В ескплоатация до епоха ІІІа и първите 2 години от епоха ІІІб, основно DR след войната.  До средата на 70-те като служебни вагони.

Със спици - епоха І,ІІa. После и с другите колела, без обаче да се изключват спиците напълно.

Моля да се премери в модела :
Разстояние между буферите 1:1 - 9600 ;  1:87 - 110,3
Дължина на коша                 1:1 - 8300 ;  1:87 -  95,4

Разбира се, че си ходят с другите саксонки. 
При DR чак до 1962 са възможни всякакви конфигурации, защото първо са работили да доставят жп материал на СССР.

П.П. Докато пишех това, Яско е дал точен и ясетн отговор. :yes:
« Последна редакция: 16 Февруари 2018, 18:00:17 от Boris 2-12-4 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #11 -: 16 Февруари 2018, 18:22:17 »
Благодаря и на двамата. И на всички останали ...
Дължината му я дават 111 мм. Кошът - ще го меря като го взема.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #12 -: 18 Февруари 2018, 22:43:11 »
Визуално добре ми се връзва. Зеленото е една идея по-различно, но покривите са учудващо еднакви. Има повече надписи, в сравнение с 55 годишните вагончета и локомотива, дългите стъпала са пластмасови, а не от желязо, но ще го преживея и така.


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: B Sa 95 Abteilwagen - Piko 19xx година - малко тунинг
« Отговор #13 -: 20 Февруари 2018, 10:35:18 »
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=4025.msg110732#msg110732 date=1518795902
...

Моля да се премери в модела :
Разстояние между буферите 1:1 - 9600 ;  1:87 - 110,3
Дължина на коша                 1:1 - 8300 ;  1:87 -  95,4
...

Оказа се че моделът на Тилиг, който е на повече от 20 - 25 години, е удивително точен по размери.
Дължината с буферите излезе 110.7 мм, отговаря на 9600 мм, обаче според на надписите е 9.5 м (109.2 мм). Май са имали за оригинал Pg sachs, а не Pwg 07.
дължина на рамата 95.4, на коша - 95.8.
Не разбрах колелата с какъв диаметър да са. На тилиг се оказаха точно 11.0, Пико със спиците излязоха 11.4.
Тъй като тези десети от мм хич не ме бъркат, за размерите давам оценка 10.

Подразни ме дългото пластмасово стъпало от двете страни. Всяко стъпало има по 7 стойки и е залепено към коша на тях. По една крайна (и на двете стъпала) беше разлепена още с ваденето от кутията. Тъй като в краищата тези стъпенки ми се видяха леко увиснали от другата страна, още едно от залепванията се отлепи с поглед. Четвъртият ъгъл изискваше съвсем лека намеса. Стълбичката в края на вагона не ще да стои сама в дупките си, трябва и там да се лепи. Добре че това не ме притеснява, така че си оставам доволен от вагончето.

Влакът стана доста добре. Ако се налага може да му се добави един зелен товарен G вагон, а при повече пътници тези с прозорците могат да станат до 4, като всичките се събират чудесно в коловозите ми. Не съм решил и дали да го взя с куминчето напред или назад. И в двете посоки изглежда много добре.

« Последна редакция: 20 Февруари 2018, 10:37:24 от mitko0888 »