Автор Тема: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ  (Прочетена 81332 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #105 -: 14 Декември 2014, 10:32:48 »
По това време списанието е изцяло черно-бяло. Темата остава да бъде все по-интересна следя с интерес. За жалост не мога да се включа в дискусията.  :)

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #106 -: 14 Декември 2014, 12:38:19 »
Стояне на по-горната снимка на 07-10 талигите не са ли от "ТАЙГА"?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #107 -: 14 Декември 2014, 13:20:09 »
Талигите са типично съветски за това време... монтирани на хиляди локомотиви включително и Машките. В случая както се каза се ползват за транспортни.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #108 -: 15 Декември 2014, 10:31:55 »
Вярно табелките са горе от 07-07 нататък. Аз щото първите 10 машини са от 1971 и си мислех, че всичките са така. Без да си направя труда да огледам снимките. Благодаря на всички, които се включват в темата и продължавам нататък.
От това някога трябва да стане 07-054.


На ръка – с черно само гумите на челните прозорци и чистачките. Страничните джамове на кабината и машинното си остават с цвета на коша. С жълто – отвътре и челния ръб на фара, стойките за сигналните дискове, кутията за отоплението и кутията на талигата, капачката и нивомера за горивото (тук ги няма), с червено – ръкохватките на капаците и марките на бандажите.
Със сребристо само дръжките на бравите. Почернени с туш решетки, ивици на буферите и престилката.


Отделно – ивиците на престилките. Скъсаха ми нервите. След два неуспешни опита с облепване, и стикери, най-накрая извадих четката и се направих на художник. Личи си, ама кво да направя. При това като по тарикат качвам снимка на престилката, която стана по малко зле. Като наслагам спряга и ръкавите частично ще покрия проблема.








Малко карантии:







Двата заедно. Някой друг път ще се опитам да направя по свестни снимки.




Така мисля с боята да съм свършил. Това е 36-тия километър от дистанцията. Остават още 6 км., и 195 м.  Дотук тичах по трасето сам. До края ще ми трябва помощ за стъпките, които остава да се свършат. За едната от тях помощта е оказана и в момента я работя. Следващата публикация ще е, когато съм готов с нея.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #109 -: 16 Декември 2014, 08:57:24 »

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #110 -: 16 Декември 2014, 09:01:54 »
Табелата е по светла от червеното което изглежда черно но е и по светла от сивото на челото което значи,  че в различен светъл цвят може би светло синьо!

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #111 -: 16 Декември 2014, 09:40:15 »
Цитат на: tritehiksa83 link=topic=4075.msg97657#msg97657 date=1418713044
(Image removed from quote.)

...интересно е, за какво е кабела дето виси от кабината и продължава назад по цялата дължина на локомотива ... като гирлянд...

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #112 -: 16 Декември 2014, 11:17:50 »
По повод откриването на линията до Силистра-1974г.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #113 -: 16 Декември 2014, 11:18:27 »
Цитат на: schatsi link=topic=4075.msg97659#msg97659 date=1418715615
...интересно е, за какво е кабела дето виси от кабината и продължава назад по цялата дължина на локомотива ... като гирлянд...
За да може машиниста да си зарежда ГСМ-а от акумулатора на първия вагон ;D
Апропо за снимката пише, че е от 1974 г. от откриването на гарата в Силистра. Което значи, че тук 07-54 е съвсем новородена.

П.С. Докато съм писал и Трите хикса също е отговорил - сори за повтарянето
« Последна редакция: 16 Декември 2014, 11:20:20 от TANO »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #114 -: 16 Декември 2014, 12:21:32 »
За плуга трябва да измислиш шаблонче и да го пръснеш, с четка не става. За съжаление, боядисването му не кореспондира с високото качество на модела, което си постигнал.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #115 -: 29 Декември 2014, 11:08:26 »
Покрай тия празници трудно се намира време и мерак за работа, но най-после съм готов и със следващата стъпка. Спокойно можех да мина и без нея, но я изпълних ей така за спорта, и най вече щото и аз самият имам малки деца в къщи. Реших да ги зарадвам, като направя фаровете на 07-11 да светят. За целта прибегнах до първия жокер „помощ от публиката”. Свързах се с Митко 0888, който ме светна кои изводи на конектора за цифрово са за осветлението, както и някои пинизи по платката на модела. Митко ми измисли схема с много екстри, която ако иска може да качи тук, просто да я има. Аз обаче не съм фен на фаровете, затова окастрих схемата до ниво „колкото да светят”. За по лесно съм я нарисувал на ръка. Долу са изводите на конектора за цифрово на модела. От тях се влиза на модул „стабилизатори”, на изводи 1, 2 и 3. Но всъщност тези изводи ги взех от фасунгите на лампите. Основната ми идея е схемата да може да работи и на аналогово и на цифрово управление. Затова модул „стабилизатори”, който работи при аналогово може да се сменя с модул „заглушка при цифрово”. Най важни за мен са ключетата Кл. 1, 2, 3 и 4 при модули „светодиоди”, с чиято помощ мога да изключвам допълнително които светлини искам. Схемата е достатъчно ясна, няма да я обяснявам. Ако някой го интересува нещо по нея да пита на лична.


Пренасянето на схемата върху печатни платки е дело на фирмата ПАЧ ЕООД. За мен остава само да си запоя елементите и да напасна платките към модела. Тук са от страна „ези” – горе са модулите „светодиоди”, долу „стабилизатори” и „заглушка при цифрово”


Страна „тура”. Обаче тази правоъгълна форма на модулите „светодиоди” предизвиква множество ядове и поводи за псуване. За да легне заедно със световода на стената на кабината трябва много да се пили и платката и стената на кабината.


С монтирани чаркове. В средата е един от модулите „светодиоди”. Тук модула е още без съединителни щифтове и джъмпер за втората червена.


Така седи модул „стабилизатори” върху платката на локомотива. Кабела, който държа в ръка ще отива към двете платки „светодиоди” и ще бъде монтиран към коша. Долу на земята е модул „заглушка при цифрово”. Той ще се слага на мястото на модул „стабилизатори”, ако в момент на умопомрачение реша да мина на цифрово.


Почти окончателен вид на модулите „светодиоди”. Между двете ключета вече си имаме джъмпер за две червени (по желание) и съединителни щифтове. Вижда се и колко е изпилена платката, за да легне на стената.  Окончателният вид е с боя по светодиодите и уплътнения от ПВЦ лента и парчета от СИМ карта. Щото иначе свети отвсякъде. Още един важен момент – за да може платката да легне върху световода, светодиодите са запоени от задната страна на платката и светят през предварително предвидени отвори в нея.


Налага се да срежа челните прозорци на кабината и да ги отделя от световода на фаровете, щото светят леко при три бели светлини. Не е проблем – челните прозорци се държат от страничните. Така обаче трябва да залепя световода за стената на кабината. Модула се хваща за световода със щифт.


Монтирана кабелна инсталация и светодиоди към коша.


Крайният резултат от всичките мъки. Снимките малко лъжат . В действителност светлината на фаровете е малко по квадратна (по формата на светодиодите).



По желание и с две червени.


Две още по лъжливи снимки. Светлината изобщо не е толкова разлята.



Тази снимка е за тези, които мислят да се заиграват със световоди от диодите към фаровете, за по кръгла светлина. Това е взаимното разположение на кабина, платка и талига. Общо взето място за световоди няма, особено на горния фар. Но човек като има мерак може и да измисли нещо. Аз съм доволен и от квадратните светлини. И без това при мен фаровете ще бъдат изключени веднага щом модела бъде готов и му бъдат направени свестни снимки. Изключването е възможно и при сглобен локомотив, но джъмпера за две червени е достъпен само при свален кош.


 Последните две снимки са просто ей така – за пълнеж



Така минавам 38-мия километър. Остават още 4 км. и 195 м. Иначе казано остават надписите и табелите. За сега нямам готовност да продължа по тях, но има надежда скоро да се придвижа още напред. Затова избутвам течния азот настрани и мятам проекта в хладилника. Или не съвсем – докато чакам ще взема да смъкна боята от престилките на 07-054. Ще има четвърти опит за жълти ивици, този път с боядисани ваденки. Ще видим какво ще се получи, но резултата при всички случаи ще е чак догодина. Дотогава от мен – весели празници и успешна и щастлива 2015 г.
« Последна редакция: 30 Декември 2014, 14:49:53 от TANO »

ogiegp

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #116 -: 29 Декември 2014, 22:48:56 »
Красота от всякъде....дори и без табели  :haha: :lol:
Весели и приятни празници  :hi: :hi: :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #117 -: 10 Януари 2015, 12:42:11 »
Четвърти опит за ивици. Ваденките се провалиха още в началото. Не знам на стари ли попаднах, но се разпадаха още при отлепянето. Затова минах на първия вариант с пръскане. Този път обаче с друга лепенка. Е, не е идеално, но е по добре отпреди. Дано този път не ми направите рекламация, щото пети опит ще ми дойде в повече.




mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #118 -: 10 Януари 2015, 13:25:44 »
ЧНГ и честито за жълтите плугове. Също като пчеличка. Или като търтейче - жълто, черно, жълто, черно. Има плугове с по-широко жълто, има и с еднакво широки жълто и черно. За мащаба си мисля че е станало.

Ама все пак да попитам, че сигурно съм спал на тази лекция: този 054 с БДЖ ли ще бъде отстрани? Иначе май въобще не му трябва жълто по плуговете ...

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #119 -: 10 Януари 2015, 16:04:21 »
В отговор на това питане:
Цитат на: mitko0888 link=topic=4075.msg97991#msg97991 date=1420889144
Ама все пак да попитам, че сигурно съм спал на тази лекция: този 054 с БДЖ ли ще бъде отстрани?
Да се самоцитирам отпреди 2 години:

Другата машина трябва да е от втората група до 07-55. Тя ще е стационарен модел и ще се вижда и отвътре. За разнообразие искам да е в съвременна разцветка, въпреки, че това голямо БДЖ отстрани ми боде очите, никога не съм го харесвал.

Иначе за жълтите ивици - май почти няма 2 еднакви машини. Това жълто явно се прави без шаблон, на ръка.