Автор Тема: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ  (Прочетена 80777 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #30 -: 29 Ноември 2012, 11:57:49 »
Пясъчниците на 07 до 75 са във коридорите между кабините и машинното. Не, че съм ги виждал, де. Пише го в книгите на Деянов.
Цитат на: Vlado link=topic=4075.msg84200#msg84200 date=1354179060
Стояне, ако прецениш, веднага ще ти дам моя модел на седмак, за да правиш каквито са ти нужни сравнения!  :yes:
 
В началото на темата писах, че това ще е просто един фоторазказ на моя опит за модел на 07. Затова взех една Брава на заем за да видя кой модел ще е най подходящ за донор на ходова част. Качвам сравненията тук защото мисля, че темата така е по интересна. Естествено ще ги сравним и с твоята, но аз съм още много далеч от края. До тук съм някъде на 15-тия километър от дистанцията. Остават ми още 27 км. и 195 м. Чак тогава трябва да купим една цистерна бира и ще сравняваме. :drinks:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #31 -: 29 Ноември 2012, 17:58:52 »
Във връзка със седмаците отдавна ме мъчи един въпрос: наистина ли всичките наши машини са от "късите"? Защо питам:

- Срещал съм (в интернет) не много книги, за нашите локомотиви 07. На всякъде е даден чертеж, който е взет наготово от руска документация. На него локомотивът е далече от истината, поне на външен вид. Мисля че това стана повече от ясно, особено с тази тема. Никъде не съм видял отразени различията в отделните серии, освен по отношение на пясъчниците на талигите в последната партида. А различия има доста. Сигурно са още повече, ако се задълбочим в отделните агрегати, които се използват в локомотива. Даже и в описанието на локомотива съм срещал чертеж само на едната талига.

- По-късните доставки у нас (от номер 56 до края) са правени по време, когато в завода серийно са правени стотици бройки 132-ки за ГДР. Всичките от по-дългия вид (1976 - 77 година).

Просто не ми се вярва едно серийно производство (за ГДР) да се пренастройва и да се променя, само заради рамата на нашите 15 или 25 броя!
Дали пък за нашите локомотиви не е използвана съответната рама от серийното производство (т.е. удължената на 20820 мм. с буферите), естествено окомплектована с агрегатите според нашата поръчка? За съжаление на надписите по коша не им вярвам.

Разликата между 20.62м и 20.82 би трябвало да се хване лесно и с обикновена рулетка. Дали някой знае нещо по въпроса? Или да приемем че руснаците са правели специално за нас тези 20, и след една година още 15 рами, прекъсвайки серийното си производство, в завод който е бил достатъчно натоварен с поръчки?
« Последна редакция: 29 Ноември 2012, 18:01:40 от mitko0888 »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #32 -: 29 Ноември 2012, 18:29:27 »
Ами приеми, че са имали готови рами на склад, заложени за дострояване в чест на N-тия конгрес на БКП. Наистина не ми се вярва за толкова години в ремонта да не се е разбрало, че едните са по дълги от другите. Всъщност ако 07-81 беше по дълга щеше ли да и стане чешкия кош?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #33 -: 29 Ноември 2012, 18:50:40 »
Коша на 081 си е комплект с рамата.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #34 -: 29 Ноември 2012, 19:04:55 »
Тогава още един ориентир - броя на капаците на междурамните връзки.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #35 -: 29 Ноември 2012, 21:45:08 »
Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84230#msg84230 date=1354208695
Тогава още един ориентир - броя на капаците на междурамните връзки.

С такъв жокер е лесно - май рамите на всички 07 са еднакви по дължина. Тези междураменни връзки - не само са различен брой, ами са различно разположени на дългите кошове - 130.1, и 132. На нашите са като на 130/131.


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #36 -: 30 Ноември 2012, 12:31:07 »
Вчера съм забравил да напиша, че понеже престилката с буферите при Ревел още не е залепена същите стърчат малко нагоре. Затова се разминават с Бравата. Като се натисне детайла да си легне на мястото височината е еднаква.
 Сега Ревел и Роко. Снимка с подравнени буфери. Забелязвам пълната успоредност в контура на кабината.

Подравнени буфери отзад. Роко стърчи с 2 мм. Точно толкова трябва да бъде. 237/239 мм.

Пак не потърсих снимка на 132 с такива прозорци.

Подравнени буфери отдясно. Десните талиги си съвпадат напълно. Резервоара на Ревел бяга почти милиметър напред. Според мен тук Ревел леко е в грешка. Ще я нищя  следващия път.

Роко(отгоре) и Брава при подравнени леви буфери. Би трябвало да са еднакви. Разминавката е почти пълна. Погледнете резервоара на Бравата къде е, колоосите също. За да не си търкам клавишите на клавиатурата, за да пиша размери, ще кажа само, че при Брава нито един линеен размер не съвпада по чертеж нито с 132, нито с 131. Всичките са по средата. Ако някой държи обаче ще напиша размерите, които съм мерил. Все пак да отбележа, че и Роко и Ревел имат малки отклонения, които задължително ще покажа по нататък.

Малко снимки от типа: Строй се! Равнис! Мирно! Отляво на дясно: Пико, Ревел, Брава и Роко.

Гледам дебелината на гумените уплътнения на челните стъкла. Нашите са тънки като на Роко. Тук Ревел малко са надвишили размера. Това им е втората лека грешка. Бравата е с уплътнения широки по километър, но в нейна защита ще кажа, че съм виждал такива на снимки. Това обаче не ме топли, аз търся материал максимално доближаващ се до 07

Казаха ми, че тук Ревел изглеждал нещо малко втален. Така е щото е сниман до Пикото, което е с близо 4 мм. по широко по цялата си дължина включително кабината, която би трябвало да се стеснява още повече. Рокото не ви изглежда вталено, нали? Ширината му с Ревел е еднаква. Брава е по широка от тях с близо милиметър.


« Последна редакция: 30 Ноември 2012, 12:34:24 от TANO »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #37 -: 01 Декември 2012, 12:06:21 »
Я, Зазо какви хубави снимчици ми е спретнал:

Тук виждам една разлика, не знам дали ще я откриете



Стигам до въпроса кой модел да избера за донор за 07. Избора на кош мисля, че е повече от ясен. За ходовата част разполагам с 3 варианта.
Пико. Талигата е със спазено междуосие, но си е малко грубичка. Двете талиги са поставени по близо една до друга – ще трябва да ги ”разкрачвам” някак си. Освен това  ще трябва да се преправя окачването им, защото модела е с близо 4 мм по широк и коша на Ревел няма да влезе. И след всички тия акробатики ще се получи машина с ходовите качества на старото Пико. Кандидатурата се отхвърля като несериозна.

Брава. Талига със сбъркано междуосие. Освен това не е направен свързващия лост отдолу между двете шини (не съм сигурен така ли е правилното наименование на този детайл) с калодките. В резултат – половината колело се вижда отдолу сякаш аха да изпадне от буксата. Резервоара е толкова напред, че се чудя коя талига да местя. Ако е задната напред пак ще остане повече разстояние отколкото трябва. Ако е предната назад тогава ще трябва половината резервоар да го изрязвам отпред и да го наставям назад. Гявол на магаре.

Роко. Чудесно изработена талига тип2, само трябва да скалпирам пясъчниците. Удоволствие е да я сложа до чертежа от книгата на Деянов нищо, че там е тип1. Всяка чертичка и подробност от чертежа я виждам изработена в модела. Не съм мерил резервоара но зрително си стои точно толкова близо до задната талига колкото трябва. Това значи, че просто трябва да преместя предната талига с 3 мм. назад. Тук обаче хващам Роко в издънка. Базата на 132 е 184,4 мм. в мащаб. При Роко е 185 мм. Издънили са се и Ревел. Базата на 131 е 182,1 мм. , а на модела е 181,9 мм. Ще кажете - нищо работа. Да обаче този почти цял милиметър се отразява в това, че стълбите на талигите така няма да паснат точно под вратите на кабините. Ще трябва да мръдна коша с половин милиметър напред за да може и двете стълби да са поравно неточни, също с половин милиметър напред. Другия вариант е да скъся базата с 4 мм. И при двата варианта се прощавам с искреното пожелание на Жори за модел точен по трите оси, но му благодаря все пак. Както и да е – избора е направен. Ревелски кош върху скъсена основа от Роко. Мисля, че дори и с поставен кош с половин милиметър напред пак е с километри по близо до 07 отколкото каквото и да е друго.

*Уточнение в името на феърплея – някои от размерите съм ги снемал по следния метод: затварям едното око, слагам линийката до началото на това, което трябва да се мери и гледам другия край. Ако не съвпада с чертичката на линийката закръглям така, както на мен ми изнася. ;D ;D По нататък ще наричам този метод ПММ (по моя метод).

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #38 -: 01 Декември 2012, 13:04:48 »


                 142 005-8 - една от 6-те 4000-PS "Людмили"
           от депо Stralsund на гара Neubrandenburg на 18.3.1990

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #39 -: 01 Декември 2012, 16:35:36 »
Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84296#msg84296 date=1354356381
...  стълбите на талигите така няма да паснат точно под вратите на кабините. ...

По моите замъглени спомени стълбите на талигата НЕ са точно под стълбите на коша, поне горното стъпало на талигата си е накриво в оригинала. Огледай хубаво снимка от правилния ъгъл към вратата.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #40 -: 03 Декември 2012, 09:00:57 »
Казуса със стълбите е заплетен. Отново опирам до една Кракомобилна снимка. Ужким са леко напред, но не чак толкова колкото при мен. Тази машина е от първата група.

Тук Миро ги е хванал по така, както на мене ми изнася. Щото на модела идват горе-долу по същия начин. Значи спокойно мога да си сипя едно по случая. Все пак  някой ако може нека щракне едно кадро застанал точно с/у вратата. Дали пък не са различни при всичките доставки?

Така изглежда коша ако подравня дясната стълба точно под вратата.
\
Лявата стърчи 4 мм напред мерено пмм. А аз трябва да скъся базата с 3 мм. Това ще стане като срежа тежестта на Роковския лок малко преди платката. Снимки къде се реже тежестта няма да качвам, защото ще го видите от едно друго място което открих след като срязах моята.
\
Оригиналната Ревелска талига също мърда леко напред, въпреки, че на снимката не си личи.
\
И така – датата е 20 XI. Нося тежестта в депо СФ на стругар. Оказва се, че няма диск 4 мм. така, че отивам на първия вариант – скъсяване с 3 мм, както е и по закон. Надявам се фрезата да бие по ос за да направи по голям срез. Работата е свършена за 10 мин. Прибирам се в къщи и залепвам парчетата с течен метал. Слагам талигите и меря базата. Старият размер беше 185 мм. При размер на 07 от 182,1 мм аз измервам 182 мм пмм. Ето как стои коша при това положение.

И стълбите:

Преминат е важен етап от начинанието. Добивам кураж и сядам да подготвям настоящата тема. Трябват ми снимки на 130/131. Ровя в Гуглето и попадам на интересно местенце. Изобщо не съм изненадан, нито пък разочарован. Просто някой е открил топлата вода преди мен. Поразгледайте тук: http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/br-131-der-dr-aus-revell-und-roco-t314053/   . Мен с немския хич ме няма, гледам само картинки. Ако има нещо интересно като текст нека някой да го преведе, бите.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #41 -: 03 Декември 2012, 21:10:09 »
Еха - тоя пич и готини плугове е направил!

 Мистър - до тук показваш страхотен резултат - много ми харесва как се получава !  :good:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #42 -: 03 Декември 2012, 23:21:37 »
Не виждам немската творба да блести с нещо, освен че е срязана рамата и после е залепена  ...

Някъде срещах и описания на руснаците - те също си правят техните ТЭ109 от Брава или Роко. Някъде имаше и сравнение на донорите. Но техните машини са по-близо до 132-ката, а не до 131. Пък и представянето там е далече далече от това на г-н ТАNO!

По някои от въпросите до тук: стъпалото горе на талигата - някъде свършва чак наравно със задния край на спирачния цилиндър, на някои снимки цилиндърът стърчи малко (както снимката на Миро), а на някои снимки спирачният цилиндър стърчи още повече под стъпалото. Всъщност май това стъпало е кривено и завинтвано където дойде.

Не ми е ясен и въпроса с лъскавия покрив. Дори и на старите снимки от Rado се вижда че върху сребристото има друга боя, но част от боята е вече паднала. На новите снимки на занемарените седмци точно тази ламарина определено ръждясва по съвсем друг начи в сревнение с околните ламарини. Само на руската снимка се вижда ясно лъскавото. Дали не е пребоядисана още преди да дойде у нас?

Не разбрах за едното карданче - предполагам че и то се скъсява при рязане на рамата.

И последно за днес - първоначалното червено ми се вижда доста по кафяво като цвят.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #43 -: 05 Декември 2012, 10:26:08 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4075.msg84327#msg84327 date=1354569697
Не виждам немската творба да блести с нещо, освен че е срязана рамата и после е залепена  ...
Не разбрах за едното карданче - предполагам че и то се скъсява при рязане на рамата.
Не ти блести с нищо, но все пак си е 131/07. Обаче наистина не е турил дори една дръжчица в повече. Просто е сглобил комплекта и толкоз. Най е сбъркал като е сложил оригиналния парапет на престилката под прозорците. Твърде дебел е и силно “зацапва“ външния вид на модела отпред. Изпилен стои доста по добре, вЕрвайте ми. Що ли си мисля, че някои нещица мога да ги направя по добре от него. Не знам и тежестта как е лепил. Аз накарах фрезиста да ми пробие по 2 дупки една срещу друга, в които да вкарам по две винтчета с отрязани глави в ролята на шпилки. Не съм правил проба на статично натоварване(така ли се казваше?),но мисля, че така, както е залепено с течен метал  няма да мръдне. Естествено изпробвах го и как върви. Не намирам никаква разлика отпреди скъсяването.

Стигам до избора на машини, които да правя на модел. Първата доставка до 07-30 ми е по интересна, освен това имам черно бели снимки на 07-11 и 07-25. И понеже в едно от последните ми служебни пътувания като железничар миналата година засякох 07-111 на Пазарджик решавам – единия модел ще е 07-11. Той ще е задвижен и ще бъде в соц вариант.

Още една снимка от Пазарджик има и във втория ми пост в темата при описанието на различията на локомотивите.

Такъв искам да бъде цвета на машината. Такива ги помня като малък, освен това тази разцветка ми харесва най много.

По въпроса с талигите. Роко е с тип2, а вероятно 07-11 като малка си е дошла с тип1. Снимка като тази на 07-02 ми казва, че няма от какво да се притеснявам. Въртележката на талигите е започнала още по онова време. Значи, че моята 07-11 ще представлява зрелия соц.

Другата машина трябва да е от втората група до 07-55. Тя ще е стационарен модел и ще се вижда и отвътре. За разнообразие искам да е в съвременна разцветка, въпреки, че това голямо БДЖ отстрани ми боде очите, никога не съм го харесвал.

Трябва да си избера машина с талиги тип1 и кръгли буфери, щото 07-11 е с правоъгълни. Въпреки, че Кракомобила ме зарина със снимки, малка част от които ползвам и в темата едвам намирам това, което ми трябва. Чак предпоследната в серията 07-054. Ще ползвам оригиналните ревелски талиги – малко са грубички като детайлировка, но за стационарна машина стават.

Не знам обаче 07-054 жива ли е още и към кое депо е в момента. Тук ще помоля някой ако знае нещо по въпроса да пише. Пък ако я хванете и с фотоапарат ще черпя. Виртуално. Така също има ли начин да се разбере и 07-11 като по млада към кое депо е била?
Хайде да кача и другата ми черно-бяла снимка. Ей така – за цвят.

П.С.1 По въпроса на Митко 0888 за кардана. Двигателя на Роко 132 е поставен несиметрично спрямо талигите. В резултат имаме 2 кардана с различна дължина. След скъсяването на тежестта по-късият от карданите идеално пасва отпред. И вместо да се занимавам да режа дългия и да се чудя как да го снаждам после взех, че си ги поръчах от Роко като резервна част.
П.С.2 Как се пише това Е оборотное (ТЕ 109)?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #44 -: 05 Декември 2012, 16:40:16 »
Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84363#msg84363 date=1354695968
П.С.2 Как се пише това Е оборотное (ТЕ 109)?
Първи начин:
Ами има си го на клавиатурата. На буквата V стои и Э.
Втори начин:
Държиш Alt с лява ръка - среден пръст, а с дясна ръка - среден пръст пишеш 413 от ЦИФРОВАТА клавиатура, след това пускаш Alt (лявата ръка).
Трети начин: Така прави Brawa - пише Т3 ...