Не виждам немската творба да блести с нещо, освен че е срязана рамата и после е залепена ...
Не разбрах за едното карданче - предполагам че и то се скъсява при рязане на рамата.
Не ти блести с нищо, но все пак си е 131/07. Обаче наистина не е турил дори една дръжчица в повече. Просто е сглобил комплекта и толкоз. Най е сбъркал като е сложил оригиналния парапет на престилката под прозорците. Твърде дебел е и силно “зацапва“ външния вид на модела отпред. Изпилен стои доста по добре, вЕрвайте ми. Що ли си мисля, че някои нещица мога да ги направя по добре от него. Не знам и тежестта как е лепил. Аз накарах фрезиста да ми пробие по 2 дупки една срещу друга, в които да вкарам по две винтчета с отрязани глави в ролята на шпилки. Не съм правил проба на статично натоварване(така ли се казваше?),но мисля, че така, както е залепено с течен метал няма да мръдне. Естествено изпробвах го и как върви. Не намирам никаква разлика отпреди скъсяването.
Стигам до избора на машини, които да правя на модел. Първата доставка до 07-30 ми е по интересна, освен това имам черно бели снимки на 07-11 и 07-25. И понеже в едно от последните ми служебни пътувания като железничар миналата година засякох 07-111 на Пазарджик решавам – единия модел ще е 07-11. Той ще е задвижен и ще бъде в соц вариант.
Още една снимка от Пазарджик има и във втория ми пост в темата при описанието на различията на локомотивите.
Такъв искам да бъде цвета на машината. Такива ги помня като малък, освен това тази разцветка ми харесва най много.
По въпроса с талигите. Роко е с тип2, а вероятно 07-11 като малка си е дошла с тип1. Снимка като тази на 07-02 ми казва, че няма от какво да се притеснявам. Въртележката на талигите е започнала още по онова време. Значи, че моята 07-11 ще представлява зрелия соц.
Другата машина трябва да е от втората група до 07-55. Тя ще е стационарен модел и ще се вижда и отвътре. За разнообразие искам да е в съвременна разцветка, въпреки, че това голямо БДЖ отстрани ми боде очите, никога не съм го харесвал.
Трябва да си избера машина с талиги тип1 и кръгли буфери, щото 07-11 е с правоъгълни. Въпреки, че Кракомобила ме зарина със снимки, малка част от които ползвам и в темата едвам намирам това, което ми трябва. Чак предпоследната в серията 07-054. Ще ползвам оригиналните ревелски талиги – малко са грубички като детайлировка, но за стационарна машина стават.
Не знам обаче 07-054 жива ли е още и към кое депо е в момента. Тук ще помоля някой ако знае нещо по въпроса да пише. Пък ако я хванете и с фотоапарат ще черпя. Виртуално. Така също има ли начин да се разбере и 07-11 като по млада към кое депо е била?
Хайде да кача и другата ми черно-бяла снимка. Ей така – за цвят.
П.С.1 По въпроса на Митко 0888 за кардана. Двигателя на Роко 132 е поставен несиметрично спрямо талигите. В резултат имаме 2 кардана с различна дължина. След скъсяването на тежестта по-късият от карданите идеално пасва отпред. И вместо да се занимавам да режа дългия и да се чудя как да го снаждам после взех, че си ги поръчах от Роко като резервна част.
П.С.2 Как се пише това Е оборотное (ТЕ 109)?