Автор Тема: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ  (Прочетена 82042 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #75 -: 01 Декември 2013, 14:16:46 »
Цитат на: Adrian link=topic=4075.msg92380#msg92380 date=1384244547
Тано , сподели за новите седмаци на Piko : 130 & 231 ? - > близко ли са до БДЖ ?
Е, успях за кратко да му хвърля едно оченце. Може да стане модел от групата 07-31 до 07-55. Обаче трябва да му се удължи престилката, да му се махнат пясъчниците и съответно се направят капаците над вратите за пясъка, да се смени площадката над буферите, както и парапета, да се премести едната свирка отзад. По важно е обаче кой е работил по прецизно по размерите на коша, Ревел или Пико? Хващат се леки разлики във физиономията на кабината. Не се наемам да кажа кой е по близо до истината. Ето ви няколко картинки, сравнявайте сами













Колкото до моя скоро може би няма да му дойде ред. В момента съм се оплел в една изневяра ;D, като се измъкна от нея ще гледам да го вмъкна в програмата.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #76 -: 17 Декември 2013, 19:17:00 »
Днес пред мен се отвори истинска гледка, точно по темата! За съжаление нямах с какво да снимам. В депо Пловдив, точно до гарата, бяха спряни, един до друг, Людмила  07 БДЖ  и  Людмила  DB.  Тано е  болезнено-прав! Освен че, сериозни има различия, аз бих добавил, че това са  съвсем различни локомотиви и от моделите на BR232 не може да става, дума за правене на бдж 07.  07   е с различна по ширина предница, самиия локомотив е по-къс, покрива му е по нисък, да не говорим за разликите от горе и в малките прозорци на коша.       
« Последна редакция: 17 Декември 2013, 19:22:00 от jopeto »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #77 -: 20 Декември 2013, 13:06:40 »


jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #78 -: 20 Декември 2013, 17:59:40 »
Благодаря много за снимката !  :hi:  :hi:    :hi: Освен разликите, които имат от пред и по покрива, има разлика и в дължината на локомотивите.
« Последна редакция: 20 Декември 2013, 19:56:48 от jopeto »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #79 -: 15 Ноември 2014, 13:48:58 »
 Преди месец ровейки в стария скрин на баба открих един контейнер с течен азот. И в него едни дълбоко замразени заготовки за 07 серия БДЖ. Реших да ги извадя на слънчице. Та докато се размръзват да пусна един детайл от новото Пико, от който ще взема капаците с вентилаторите за 07-054. Първо мислех да сменя целият модул, за да не режа капаците.Обаче има нещо гнило в размерите – на Ревел капаците са 16/13 мм. Тези на Пико са 17/13,5 мм. , и като цяло целия модул е по дълъг и по широк горе, при еднаква ширина на основата. Така формата на покривите се разминава – диагоналните стени на пикото са по къси и стръмни. Значи някоя от двете фирми малко бърка в контурите, но и аз не мога да преценя коя. Пък може и двете, знам ли. Щото Роко е по средата с 16,5/13. И като цяло по фина изработка на вентилаторите – по дребни са от пиковските. Ще трябва да режа.

Преди 2 години спрях на 20-тия километър от дистанцията, ще видим сега докъде ще я докарам. Няма да е до финала, щото още не съм решил въпроса с табелите и надписите.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #80 -: 15 Ноември 2014, 15:13:24 »
Извинявай за въпроса, ама в Ревелския комплект няма ли си три капака? (Детайли номер 25 от платка А). Не стават ли? Според мен са достатъчно фини. А освен това можеш да отрежеш перките и да ги оставиш да се въртят ...
« Последна редакция: 15 Ноември 2014, 15:15:04 от mitko0888 »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #81 -: 17 Ноември 2014, 09:55:03 »
Започвам с талигите. Качвам последните две снимки от сайта на ариеца, в които той показва как е махнал пясъчниците. За нас това не е достатъчно. Някои вече са забелязали, че талигите на немските 130 са малко по различни ( поне на първите от серията). Да ги наречем условно тип 0. Три широки буксови опори и отпред по различно оформление на шините с метлите – по ъгловати са. На гредата без пясъчниците се вижда и как е изпилил окачването на буксовата тяга към гредата (на лявата букса).

Нашите – тип 1. Задната опора е тясна. Качвам снимки на готовите за боядисване заготовки и описвам накратко какво съм правил. Това е снимка на първа талига – тази със тахогенератора на скоростомера. Горе – лявата странична греда. От ляво – шината с метлата от жичка и ламаринка. На втора букса – тахогенератора и кабела от леяк и телче. На трета букса – заземлението. Трета опора – стеснена като на тип 2. Горе на гредата– въздухопроводите на спирачните цилиндри и под тях преработено окачването на тягите. Тях ги пилих впоследствие, та се наложи да преснимам и талигата. По нататък в темата някой може и да забележи на снимките, че 07-054 е със непреработено окачване.  Скосяването на гредата го правих преди 2 години. Въпреки, че пилих напречните спирачни валове пак са малко дебелички. Долу на снимката е дясната греда. Направени са въздухопроводите на противоповличащите защити и въздухопроводите на цилиндрите. Тях обаче малко ги претупах – не направих трипътните вентили за въздуха. В роковската талига са си направени фабрично – ще ги видите там, както и на снимките на истинската талига. Не само аз съм претупал дясната греда. Гледам в новото Пико как са оформени буксовите капаци отдясно. Ако трябва да се изразя възможно най дипломатично – спестили са си труда. Защитите въобще ги няма.

Втора талига. Същата като първа, но на втора букса отляво вместо тахогенератора е центробежния регулатор на спирачката и горе на гредата – кутията между първи и втори спирачен цилиндър. Тази кутия я има само на втора талига. Честно казано не знам за какво служи. Ще да е нещо електрическо, щото я боядисват жълта – помагайте. Гледам старото Пико. Тип 0, втора талига. Всъщност на стария модел е направена само втора талига и са я сложили и отпред. Интересното е, че и на новото Пико е само втора талига, но този път са си спестили изработката на кутията.

Малко общи изгледи. Тук се виждат пясъчните тръби от тел. Има и работа за довършване. Като боядисам и залепя гредите ще подпълня този грозен луфт отпред при скосяването.


Ето малко снимки на тип 1 и чертежа от книгата на Деянов. Чудесна снимка на първа талига


Втора талига.


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #82 -: 20 Ноември 2014, 08:19:33 »
Талига тип 2. Роко си е Роко. Доработките са значително по малко. Обаче и тях ги гепих в издънка. Те пък обратното на Пико са направили само първа талига (тази със тахогенератора) и са я сложили и отзад. Все пак – изпилването на пясъчниците е значително по трудно от при Ревел. Щото колкото и да режа отдолу трябва да остане материал за да оформя шината с метлата, калодковата подвеска и пясъчната тръба (отпред) и пясъчната тръба и спирачния лост (отзад). Горе на снимката е лявата греда – освен махането на пясъчниците тук сложих само заземлението. Долу – дясна греда. Само са махнати пясъчниците.

Втора талига. Изпилен кабел и кутия от тахогенератора и оформен центробежен регулатор от леяк. Горе на гредата е и кутията.

 Общ вид  на тип 2.

И малко снимки на истинската. Първа талига.



Втора талига.



Що се отнася до талигите на новото Пико – от тип 0 с много малко преработки може да стане нашата тип 1. Трябва да се изпилят задните опори, и да се сменят метлите, което не е никак трудно. Останалото са дребни подробности – тахогенератор на едната талига и кутия на другата. Интересното е, че на тази талига са направени противоповличащите защити. Трябва само да им се направят въздухопроводите. Другата талига (тип 2) нещо са я попретупали. Вярно, че спирачните цилиндри с трипътните вентили са отделна част, което е по гот, а пясъчниците могат да се махат. Но противоповличащите защити ги няма и като цяло Роковската талига е с по верен рисунък, фина изработка и точни детайли.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #83 -: 24 Ноември 2014, 09:52:58 »
Качвам се на коша. Започвам с детайлите около резервоара. Тук съм сърдит на Ревел. Не са направили нито един детаил. Това е дясната страна на 07-054 отпред. Направена е тръбата със спиртника и крана към него.

Дясно отзад. Нивомера за горивото в резервоара и няколко тръби от тел. Както и тръбата за наливане на гориво от жичка.

Ляво отзад. Същото като горе.

Ляво отпред. Плочката и ръкохватката на режимния регулатор на спирачката и една тръбичка.

Същите пинизи при 07-11. Ползвам резервоара на Роко. Тук има малка драма с ръкохватките на акумулаторните капаци. След толкова гледане на снимки най накрая съм сигурен – ръкохватките с пазви, както са тук на Роко са от 07-56 нагоре. Т.е. и на двете машини трябва да са обикновените , както са по горе при Ревел. Мога да ги преправя сравнително лесно, но така ще имам два модела със еднакви ръкохватки. Аз пък искам  в двата модела да присъстват и двете технически решения. Почесвам се умно по главата и решавам да си спестя труда. 07-11 ще е с неправилни ръкохватки. Ще го преглътна някак с повечко вино с лимонада. На снимката е спиртника отпред дясно.

Отзад дясно. Само тръби. Нивомера и капачката за горивото си ги има фабрично. Само сложих жичка зад капачката.

Отзад ляво. Същото като горе.

Отпред ляво. Тази тръба е направена релефно върху детайла, изрязах я и я направих отделно от телче.

Малко снимки за сравнение.


Тази снимка ме радва по два повода. Първият е, че ръкохватките на акумулаторните капаци са с пазви, а машината (07-91) е като тази, която правя аз. Значи поне една от този подвид е с такива ръкохватки. Другото е формата на ламарината под капаците. При Роко е един диагонал. Ревел са копирали точната форма. Това още веднъж ме убеждава, че Ревелската матрица е може би най близо до 131/07. Въпреки, че и новото Пико е с подобна форма.


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #84 -: 27 Ноември 2014, 09:11:55 »
Продължавам с коша. Кабините на 07-054. Повечето неща тук ги правих преди 2 години. Новото е, че смених шината на плуга и стъпенките до буферите с пластмасови (старите ламаринени бяха започнали да се отлепват). Пробит хамут на винтовия спряг, и това над страничните прозорци на кабината - остатъци от основите на огледалата. Кутията за отоплението до десния буфер. Впоследствие я скъсих малко от горната страна. На 07-11 няма да я слагам – отначало не са имали такава. Най се набиват на очи новите буфери. Оригиналните буфери на Ревел са голяма порнография и е въпрос на добро възпитание да се сменят. Първо посегнах към едни буфери на Пико, но се оказа, че са много дълги. Така моделите щяха да станат колкото 132 серия. Добре, че ги имах тези, от едно момче от Мездра – Калин. С тях е вече друго нещо, въпреки че и те дойдоха малко по дълги. Наложи се да дупча призмата на буферите, за да влязат навътре. Тук на тия снимки това още не е направено.

07-11. Понеже ще е соц. огледалата все още ги има. Тук проблем бяха правоъгълните буфери. С Калин отдавна съм загубил връзка. Не намерих и друг стругар, който да ми изреже нови с по големи дискове и после да ги скося до правоъгълна форма. Виках неволята 2 седмици и като не дойде тя, взех, че изпилих дисковете на Калиновите буфери, и им пробих дупки в гилзите. След което изпилих ревелските буфери така, че отзад остана опашка, която да вкарам в гилзата. Стана стабилно, доволен съм. Кноровите ръкави малко ми дебелеят, но се чудя да ги пиля ли, или да ги сменя с роковски. Има и трети вариант – да ги оставя така. Този вариант най ми изнася.

Гледам една снимка на Пико и Ревел от миналата година. Долният ръб под прозорците, самите прозорци и ръба на тавана над тях при Ревел са видимо по ниски. Не знам къде е истината, но мозъчната ми клетка има усещането, че и двата модела бягат от съвършенството. Още от самото начало ми се струва, че горната част на кабината на Ревел изглежда по ниска и схлупена, но в Пикото май също има нещо сбъркано. То пък сякаш е по високо отколкото трябва. И с риск да ме обвините в пристрастие, Ревел по ми прилича на 07.

Вътре в кабината. Не си намерих кормилца от колички за колелата на ръчната спирачка. Затова си ги направих сам от тел. Над вратата е плафона за осветлението.

Стойка за разписанието, ръкохватки на влаковата и директната спирачка и скоростомер. Тук има още за дялкане, но няма как да го довърша преди да съм боядисал стените. Те пък трябва да чакат първо да боядисам моделите отвън. Затова засега зарязвам кабините малко недовършени и от следващия път се качвам на покривите.

Малко истински снимки на кабините.






mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #85 -: 27 Ноември 2014, 10:07:34 »
Амиии само да попитам, по темата за перфекционизЪма де ...

Сигурен ли си че буферите трябва да са плосък и изпъкнал?

ПС: ИМАМ снимки с такива, ама така ли трябва да са? или да са два изпъкнали?
ПС2: Моля ако някой ще пише, че буферите са винаги плосък (отляво) и изпъкнал (отдясно) да се замисли малко.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #86 -: 01 Декември 2014, 09:37:29 »
Станало е недоразумение – темата тук не е за перфекционизЪма, а за това как аз си правя 07 серия. С всичките предимства и недостатъци на ревелския модел и възможностите на моите две ръчички и очички. С това уточнение да продължим нататък.
Покривите. Започвам първо с истинските снимки. От толкова гледане на снимки аз виждам поне три вида вентилатори. Тези са най плоски, и са на първата група машини. Вентилаторите на Ревел са от този вид, нищо че в средата са ги направили по високи – 07-11 ще е с тях. Както е и по закон.


Три снимки на втория вид вентилатори. Машините са от втората група – 07-32 и 07-47. В средата са малко по високи и заоблени по периферията. На моята 07-054 би трябвало да са такива. На мен ми се струва, че тези сякаш нямат решетка отгоре – виждат се направо лопатите на вентилаторите. Долу на земята в дясно от двете машини се виждат още от тия вентилатори.  Вдясно пред 07-123 пък до прозорците има нахвърляни от първия и третия вид.



Третият вид. Още по високи и с характерен диагонален детайл отстрани (ограден с червена линия).Машината е от последната доставка.

Вентилаторите на Пико. От третия вид са. 07-054 ще е с тях. Не е проблем за мен – 07-054 ще е в съвременен вариант т.е. при последния ремонт е получила такива от някоя от последните машини.

Има няколко машини, на които вентилаторите изглеждат още по високи. Дали е зрителна измама или четвърти вид – не знам. Нарочно качвам няколко снимки на тая групичка, ще видите защо.




Ще ми се да чуя и от вас колко вида вентилатори виждате на тия снимки.

Готовите покриви. 07-11. Виждат се халките за повдигане на покривните секции от бобинажна тел, преместената свирка отзад и тръбата за въздух към нея. Нарочно не се старах да изправя телта на тръбата. От толкова снимки на тия тръби нито една не е идеално права, нито пък в еднакво положение върху покрива. Тази е на разстояние от покрива. На 07-054 лежи върху него. Още – капаците за пясъка над вратите и ръкохватката до люка. Средната част на вентилаторите тук не е пипана, но след забележка на нулаосемстотиносемдесетиосмия Митко я сниших малко. Втората малка драма с модела е, че решетката на ауспуха е отпред на отсека и е почти квадратна. По горе на снимките се вижда как са истинските.

Над първа кабина – капаци, ръкохватка и халки. Само не знам защо сбърках така ръкохватките. Трябва да са по къси.

07 – 054. Същите заигравки. Целият детайл с капаците на вентилаторите е трансплантиран след сериозно пилене отстрани. Капаците при Пико са с милиметър по широки и целите вентилатори са си малко едрички. Тук е третата малка драма. Според мен височината на тавана на секцията с ауспуха при Ревел е по малка отколкото трябва. Тук Пикото е по близо до истината - тавана му е видимо по висок. Така се получи диспропорция между вентилаторите и отсека с ауспуха. Вентилаторите идват малко по високи от него. Пак посягам към виното с лимонадата – така проблема не изглежда толкова фатален. И се утешавам с горните снимки на големите вентилатори. И тук върху отсека с ауспуха има един капак в повече.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #87 -: 01 Декември 2014, 11:25:19 »
Красота!  bg&flag

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #88 -: 04 Декември 2014, 09:54:44 »
Окончателен вид на заготовките преди боядисване. Само, че 2-3 допълнителни доработки ги няма на тия снимки. Вкарани буфери навътре в призмите с половин милиметър, едно гърне от лявата страна на рамата дето не го знам за какво е и изпилена средна част на вентилаторните капаци.


Без тия допълнителни доработки това някога трябва да стане 07 -11 .












Дотук от мен – неправилни ръкохватки на акумулаторните капаци, различна решетка на ауспуха и по нисък покрив на модула с ауспуха. На когото не му харесва още нещо, да свирка. Щеше ми се да мъцнете нещо за вентилаторите, ама си траете. За тези, които тепърва ще сглобяват този комплект – могат да избегнат поне различната решетка на ауспуха. Просто трябва да изрежат модула с ауспуха от покрива, който е даден за 130-та серия. Има го на снимка в началото на темата. Аз късно се усетих.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #89 -: 04 Декември 2014, 10:23:45 »
Страхотно колега, страхотна презентация и резултат!Между другото аз лично съм виждал 07 със различна височина на бомбетата на вентилаторите така, че разновидности има!Другото е маслен филтър ако не се лъжа?!
« Последна редакция: 04 Декември 2014, 18:40:28 от tritehiksa83 »