Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Модул за обръщателно ухо

<< < (3/5) > >>

Vlado:

--- Цитат на: pach link=topic=408.msg42530#msg42530 date=1276241659 ---На декодерите не им пука, но релето ще прещраква всеки път когато минава колоос през среза, защото всеки път ще отчита късо съединение...ако не сработва достатъчно бързо, може да се задейства аварийният стоп на централата ...тоест тя първа да отчете късото.

--- Край на цитат ---
Модулите, които аз имам (единият е на Lenz, а другият от Конрад) имат възможност за настройка на реакцията на модула при задействане от преминаващ подвижен състав и при правилна настройка работят безотказно, като реагират само на първа колоос и на никоя следваща. Много е важно дължината на влака да е по-къса от дължината на обръщателното ухо.

--- Цитат на: pach link=topic=408.msg42530#msg42530 date=1276241659 ---Пък и релето на автомата за уши ако не е качествено (в 90 %от случайте), при често такова "побъркване" с повече от един лок, ще почне да искрят контактите му (заради по-голямото натоварване от консумацията през тях) и ще се скапе бързо...
По принцип Васкопф подменя тези релета с проверени и по-качествени още преди да монтира такъв автомат, за да спази принципа за превенция срещу дефектиране.
 ;D

--- Край на цитат ---
Досега не съм имал проблем с релетата на модулите, а допреди началото на реконструкцията на макета ежедневно карах влакове по него само дигитално.

pach:
Наистина е въпрос на настройка, а тя се влияе от доста повече неща освен колоосите.
Аз също съм си патил от некачествени релета, макар и в други електронни блокове, та съм напълно съгласен с Васко - релетата трябва да се много добри или се подменят.
Точно за това в Клубът ни , нито Ленцовият, нито Конрадският модул бяха одобрени от човека със златните ръце та имаме обещан и даруван (май :scratch_ones_head:) такъв модул изработен от Тачо...И наистина той е разработен не от фирми/търгаши а от хора изпатили си от фирмените блокове. При това модула на Тачо под различни форми на изпълнение се прави в три страни (поне толкова са си качили схемите и кода за него) - Германия, Испания и Чехия. Според мен хората не са сгрешили с него.
Така че Зазо, ако искаш да си нямаш излишни проблеми довери се като мен - на Васкопф!!! :hi: :hi: :hi:
 ;D ;D ;D

Vlado:
Тъй като устройството на Тачо е едно, единствената възможност за редовия моделист да се сдобие с подобно реле е да си закупи готово от магазин (освен ако не реши сам като Тачо да си го изработи). Мога да споделя какви са моите впечатления от двата ми закупени модула на Lenz и Conrad, както и мнението на специалист (Юри Ботев) за тях:
Според Ботев Lenz модулът е вече стара технология и е по-некачествен (условно казано!) от Конрадския. Без да съм специалист и да мога да давам квалификации отбелязвам, че този на Lenz е с две релета, докато Конрадският е с едно (което Ботев специално отбеляза като недостатък на Lenz). При работа Конрадският е много стабилен и тих, като след настройка не създава никакви проблеми. Lenz-ът е по-труден за управление (настройката му беше истинско мъчение за мен), но и той след настройка работи сравнително добре, като е доста по-шумен. Lenz модулът е два пъти по-голям (ако не и повече) от този на Конрад.

pach:

Има ли смисъл да търкаме зъби????

Вече изясних на Зазо, кой модул да предпочете и какви проблеми ще има , при повече от един локомотив (съответно увеличаващи се ако композицията е осветена) в ухото.
Ясно е, че клубът ни ще си направи нужното количество автоматични модули за уши, за да избегнем каквито и да е фирмени, за които никой всъщност не се е изказал ласкаво!!!
Точно и това е едно от предимствата да членуваш в клуб - взаимната помощ между приятели.
Така, че Тачо или дори аз да ги изработя - модули ще си имаме...

Проблема с повече от един локомотив в ухо Зазо, се решава и по друг начин - чрез доста по-дълго ухо и то самото разполовено на две части - тогава впрочем спокойно става и превключването на вътрешните участъци към съответният поляритет  към който се насочва локомотива.
Такова "разцепване" на ухото позволява чрез едно елементарно превключване между този модул и една елементарана схема (моделче за DC-ухо) , да става както DCC, така и DC, като второто на практика става обвързано с превключването на входно/изходното разклонение.

Дори при аналоговото превключване става доста ефектно, защото влака навлиза в ухото, превключва поляритета (ако не съвпада) стига до вторият изолиран участък, където има и забранителен сигнал (бил той семафор или светофор) и спира. Тази опция не е задъбжителна и отпада ако ухото е в тунел - тогава пък се получава дори като "%реле за време".
Влакът  тръгва едва след като "стрелочника" превключи стрелката за да може да излезне от ухото, получава се отворен сигнал (ако има тази опция) и влака излиза през входно/изходното разклонение.
Няма изолирани участъци, за сигнала и цялото управление се осъществява само с управление на разклонението. Това е валидно за работата при навлизане и в двете посоки от разклонението към ухото.
Работи и може би някой ден ще го монтираме и в Клуба ни - дори и на трите уши!!!
 :scratch_ones_head: :yes: ;D :lol: :haha: :spiteful:
Ама разбира се и на макета на Зазо - ако не го е прекроил да е в друга (коя) конфигурация. :whistle:

zazo:
Благодаря и на двама ви. Тепърва имам да го мъдря, но това някой да ти потвърди добствените заключения и опасение си е важно. Иначе макета няма нищо общо с нищо общо вече.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия