Има ли смисъл да търкаме зъби????
Вече изясних на Зазо, кой модул да предпочете и какви проблеми ще има , при повече от един локомотив (съответно увеличаващи се ако композицията е осветена) в ухото.
Ясно е, че клубът ни ще си направи нужното количество автоматични модули за уши, за да избегнем каквито и да е фирмени, за които никой всъщност не се е изказал ласкаво!!!
Точно и това е едно от предимствата да членуваш в клуб - взаимната помощ между приятели.
Така, че Тачо или дори аз да ги изработя - модули ще си имаме...
Проблема с повече от един локомотив в ухо Зазо, се решава и по друг начин - чрез доста по-дълго ухо и то самото разполовено на две части - тогава впрочем спокойно става и превключването на вътрешните участъци към съответният поляритет към който се насочва локомотива.
Такова "разцепване" на ухото позволява чрез едно елементарно превключване между този модул и една елементарана схема (моделче за DC-ухо) , да става както DCC, така и DC, като второто на практика става обвързано с превключването на входно/изходното разклонение.
Дори при аналоговото превключване става доста ефектно, защото влака навлиза в ухото, превключва поляритета (ако не съвпада) стига до вторият изолиран участък, където има и забранителен сигнал (бил той семафор или светофор) и спира. Тази опция не е задъбжителна и отпада ако ухото е в тунел - тогава пък се получава дори като "%реле за време".
Влакът тръгва едва след като "стрелочника" превключи стрелката за да може да излезне от ухото, получава се отворен сигнал (ако има тази опция) и влака излиза през входно/изходното разклонение.
Няма изолирани участъци, за сигнала и цялото управление се осъществява само с управление на разклонението. Това е валидно за работата при навлизане и в двете посоки от разклонението към ухото.
Работи и може би някой ден ще го монтираме и в Клуба ни - дори и на трите уши!!!

Ама разбира се и на макета на Зазо - ако не го е прекроил да е в друга (коя) конфигурация.
