Автор Тема: Рекордите в железниците по света и у нас  (Прочетена 6167 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
  Една много обширна тема която надявам се ще е интересна на доста съфорумци.
  Необятността обхваща много рекорди поставяни и подобрявани през годините било то за скорости,дълги влакове,максимални наклони,достигане на максимални височини с влак и какво ли още не.Всички тези рекорди естественно са поставяни и подобрявани от различни видове тракция.Аз като почитател на пантографната тяга съм силно впечетлен от този рекорд.
  http://www.youtube.com/watch?v=0AyPGkMoGE0
 
 
Вероятността този локомотив с типично френските му чекнежни форми да влезе в колекцията ми пък и макар стендови е голяма.

  В клипчето подробно се обеснява какво се случва,като се започне от предупреждението на населението,заковаването на стрелките подготовката на локомотива,опъването на КМ и до най-дребният детаил.
  Другият му събрат рекордьор вероятно някои от вас го имат от годините на ПИКО
http://www.youtube.com/watch?v=iJu7Ct2rjtM
http://www.bzt87.com/7100/index.htm



Надявам се всеки да пише в темата без значение от пристрастеноста към тракцията която харесва :locomotive: :locomotive: :locomotive:

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #1 -: 06 Декември 2012, 12:58:59 »
Първият влак в света, преминал бариерата от 200км/ч е експериментална мотриса на Сийменс на 6 октомври 1903г., постигнала скорост от 203км/ч.


След няколко дни, на 27 октомври 1903г., друга експериментална мотриса, на AEG, постига скорост от 210,2км/ч.


Експериментите са проведени от Кралската пруска военна железница по отсечката между Мариенфелде (Marienfelde) и Цосен (Zossen).

За съжаление до края на годината съм много зает, но по-нататък ако намеря време може да преведа оскъдната информация от нета.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #2 -: 06 Декември 2012, 13:11:44 »
Off-Topic:
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84404#msg84404 date=1354791539
...Сийменс...

Те такова животно няма.
Зименс, ако трябва да спазим произнасянето на немски.
По нашенско и един гол Сименс върши работа :)
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:25:09 от Vlado »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #3 -: 06 Декември 2012, 13:16:39 »
Off-Topic:
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:25:20 от Vlado »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #4 -: 06 Декември 2012, 13:25:24 »
Off-Topic:
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84406#msg84406 date=1354792599
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.

Няма и кратко! Просто е дълго (и:)
[ˈziːməns]
Както при фунии, чинии и т.н.
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:28:12 от Vlado »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #5 -: 06 Декември 2012, 13:32:26 »

Off-Topic:
:lol: интересно развитие претърпя тази тема - пряко вклчючване от световното по кандска борба на Граматическата полиция  :drinks:
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:28:24 от Vlado »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #6 -: 06 Декември 2012, 13:34:49 »
Off-Topic:
Цитат на: Adrian link=topic=4089.msg84409#msg84409 date=1354793546


:lol: интересно развитие претърпя тази тема - пряко вклчючване от световното по кандска борба на Граматическата полиция  :drinks:

Виж се какво си написал - кандска  :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:28:32 от Vlado »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #7 -: 06 Декември 2012, 20:06:50 »
Off-Topic:
Цитат на: widowmaker link=topic=4089.msg84408#msg84408 date=1354793124
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84406#msg84406 date=1354792599
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.

Няма и кратко! Просто е дълго (и:)
[ˈziːməns]
Както при фунии, чинии и т.н.

фуний, чиний, ...
« Последна редакция: 06 Декември 2012, 20:29:06 от Vlado »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Рекордите в железниците по света и у нас
« Отговор #8 -: 06 Декември 2012, 20:36:44 »
Да напиша и аз нещо по темата. Рекорд за най-висока скорост с дизелов локомотив - постигната с руския ТЭП80 0002 на 05.10.1993 година. Достигнати са 271 км/ч.
 Ето и клип от тогава
http://youtu.be/wwYXjxXFha0
http://youtu.be/GPIipCkkWcw
Отвън при скорост 253 км/ч
http://youtu.be/DWDdNe_zx5A






 За мен лично - изключително красив и интересен локомотив. Не влиза в серийно производство, произведени са два броя 0001 и 0002 през 1988 и 1989 година. Произведени са в Коломенский тепловозостроительный завод за максимална скорост от 160 км/ч.
 Локомотивите са 8-осни с електрическа предавателна система и мощност 6000 к.с. (4552 кВт). Разполагат с двигател тип 1Д49 (модернизирана версия на 5Д49 от 07) - които е V-образен 20 цилиндров.
 Интересното е, че талигите са съчленени (тоест всяка 4-осна талига се състой от две двуосни). Локомотива има тегло от 180 т и колоосно натоварване 22,5 тона на ос. Разполага с 8 броя тягови електродвигатели тип ЭД-121ВУХЛ1 разположени опорно-рамно върху талигата. Към дизеловият двигател е монтиран генератор ГС-519У2 за захранване на електродвигателите.
 За жалост локомотива не влиза в серийно производство поради бързото развитие на електрическата тяга.