Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

За какво са модели като тези на Micro-Metakit

(1/5) > >>

lubomir:
Тъй като почти съм решил да спра да трупам повече модели, и тъй като явно нашата единица произведена от Фулгурех ще си остане само една мечта, а искам да имам поне един метален(истински) модел в колекцията, с който да преключа с купуването на модели(за сега поне ;) ). И така реших да си харесам някой от моделите на Micro-Metakit, тъй като се произвеждат само от месинг и благородна стомана(неръждавейка). Моделите на Вайнерт не ми допадат заради използването на ЦАМ-ови детайли и огромното количество труд и инструменти, което трябва да се вложи за да се получи сносен резултат. Lemaco са ми извън ценовата класация, пък и не правят австрийски модели. Фулгурех също нямат австрийски модели. И така, си намерих модел, който да ми харесва


или по-точно този



Намерих го на...  да речем "много добра цена", нямаща нищо общо с обявените астрономически суми в сайта на фирмата, и изпратих запитване до търговеца(познаваме се отдавна!) за условията. Получих повече от странен отговор, в който най-общо ми препоръчваха да не си купувам такъв модел. Без да преразказвам изцяло написаното, разбрах че моделите на Micro-Metakit изглеждат страхотно, но не се представят добре по време на движение, въпреки прецизната(и скъпа) трансмисия и Фаулхабер двигател, нямат осветление, и са много трудни за цифровизиране. Накратко тези модели са подходящи по-скоро за статични снимки, а не за движение по макет.

Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?

Krasi:
Виждал съм техни модели в един магазин в Мюнхен. Наистина са много красиви и фини, но не знам как са на каране. Не бих дал 1500-2000 евро за такъв модел, особено ако наистина са само за гледане. :nono:
Мога да ти препоръчам Мärklin/Trix, които също имат локомотиви изцяло от метал, добри са за каране и цените им са доста по-приемливи.

IKAR:
Миналата година на изложението във Виена имаше - тази не знам поради каква причина са липсвали. Че изглеждат по-добре от т.нар. ширпотреб спор няма, но никъде по демонстрационните макети и клубните модули не видях такова чудо в движение. Видях и Фулгурекс, и Лемако, и въпросните Микро Метакит. Фулгурекс ми се сториха бая недодялани и дървени, а Лемако и Микро Метакит - горе долу на едно ниво. Но особено впечатление ми направи следната фирмаhttp://www.ferro-train.com/ Като визия направо слагаха в джоба си всички гореизброени. Фирмата е австрийска и се учудвам защо не са участвали през тази година. Правят само австрийски модели, сега основно теснолинейки, но има и нормално H0. Но за практическите им характеристики - движение, абсолютно нищо не мога да кажа.

Аз за себе си съм решил, за което немалко влияние оказа и жена ми, като ще се дават толкова пари, като е гарга, пък да е рошава. Стигнахме до консенсус, когато има възможност, да си взема от големите модели или казано по нашенски - в мащаб единица - Kiss или KM1, които тоже са месингови. Но при тях всичко е различно - и движението, и звукът е пъти по-мощен - на месинговото H0 декодерите и говорителите са идентични на "ширпотребските".

Сaprycorn:

--- Цитат на: lubomir link=topic=4087.msg84341#msg84341 date=1354625944 ---
Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?

--- Край на цитат ---
Да Любо, миналата година с Васко разглобихме един Микро Метакит (по точно Васко го разглоби, а аз седях до него и треперех :))
Движението е с фаухабер мотор с шнек, две пластмасови зъбни колела и едно метално, което е на една от двигателните колооси. Едно от пластмасовите колела беше спукано!
Като цяло движението е много добро, но локомотивите на тази фирма изискват много големи радиуси (най-малко 800-900 мм.) Осветление НЯМА! Цифровизацията едва ли ще бъде проблем за теб!
Желая ти късмет!

Boris 2-12-4:
Привет!

Виждал съм на живо модели на Микро-Метакит. В 0 (1:45). Вагоните бяха в движение по около 700-900 евро всеки, епохи 1 и 2. Имаше и локомотиви, но не бяха в движение. Когато попитах защо не ги пускат - отговорът беше: "За да се запазят и имат търговски вид, с цел един ден да могат да бъдат продадени."
Това ми изглеждаше странно, защото имаше и други локомотиви от ценовата класа 1500 - 3000 евро и бяха в движение, плюс многото вагони на  същата фирма Микро-Метакит, които сумарно струваха колкото 4-5 локомотиви... :(
В многото списания , които имам, никъде няма представяне и отзиви за тази фирма, а за всички други- Кис, КМ-1, Фулгурекс и т.н има - това също ми се струва доста странно... :(
Член съм на доста форуми в 1 и някои други в 0, не съм срещал специално представяния на тази фирма..., но и не съм търсил специално.
Колкото до супер моделите от специалните издания на Трикс и Мерклин, мога да кажа, че отзивите са двуяки...: били много красиви и пипнати, но не ставали за РЕДОВНО движение, защото не са конструирани за това: даже и с мотори фаулхабер, ставали за просто движение от по две- три минути...като при това доста куцали...

За КМ-1 и Кис може да ме питате; за доста модели, имам сведения. Не гарантирам обаче мълниеносен отговор.
От януари, ще качвам в Тубата, малки клипчета с локомотивите  ми в 0 и 1 в движение. Не в НД качество, но все пак 480 точки за инч...
Далеч, не всички модели на Мерклин са дървени :yes:, за това един ден в блога ми... 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия