Автор Тема: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013  (Прочетена 55493 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Всичко ще мине ок и ще е много полезно - не се съмнявам .
От любопитство отворих наслуки изложението от  мин.година и останах захласнат ! 189 м  модули !! яко
http://Herbsttreffen in Roßwein (25.10. - 28.10.2012)

off:  защо не работи [ u r l][ / u r l] ?
« Последна редакция: 26 Април 2013, 14:30:24 от Adrian »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
 &bgflag bg&flag &bgflag

Браво Емиле - надявам се да представите България достойно (дори с частните лица)!!!
Мислех че FREDL (или както ти го наричаш - тула), все още не е готов напълно,
 но щом вече се работи и от България  с него е чудесно.
Това (програмата) е страхотно улеснение, не само за организаторите но и за самите участници.

Имам питане - как сте с часовника за гарата ? Имате ли предвидена такава опция за нашата гара Гавраилово?
(а сега се сещам - допуска ли се и без часовник да се участва в "карането" по разсписание)

Съгласно етичния кодекс на FKTT (които не е задължителен, но все пак се препоръчва)
 кой ще е нашето лице за свръзка и уточнихте ли езика за комуникация с унгарците (ти знаеш английски например)?

Съвсем искрено ви казвам, ако имате някакви задачки или проблеми, готови сме да помагаме с каквото можем!
Нали всички сме българи!!! Вие само кажете, щото и така ви досадих с въпросите си (пък и явно скандализирах някои хора)
но моля да бъда извинен ако съм предизвикал негативни чувства - не това беше целта ми!

Колкото до линка -  разбирам че и ти си го видял, а има и още едно ...което сигурно е "бъгче".
На страницата за влизане във FREDL, като "чукнеш" опцията "BULGARSKI" - отдолу (в ляво) изписва "Здравей Емо".
Няма лошо, това че IP-тата от България не са само на Емо, е ясно, ама нека го погледнат това, щото според мен е някакъв бъг май. ;D

 :hi:


emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Часовници, ще докарат немците. тяхна е грижата и за FRED/FREDI. За сега не предвиждаме часовник, но поне на сайта на FKTT има примери за направа и при нужда за няколко часа може да се спретне и такъв.

Тула винаги търпи някакви промени. Нагърбих се и го преведах целия, за съжаление има за доизглаждане доста, което установявам когато го ползвам за конкретни цели, че понякога превода подвежда.  "Здравей Емо"- го оправих... вече нищо не се вижда. Просто една проба, която съм правил и съм забравил да махна. Приемам предложения за текст на съобщение, което да сложа там... имам известни права в тула.

С унгарците ще се комуникира на английски. Аз повече се притеснявам как ще комуникираме, когато започнем да караме и двете съседни гари са на чехи и поляци примерно... е тогава ще е интересното и май ще търсим визуалния контакт вместо телефона.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Off-Topic:
Можеби са имали предвид 'емо' като стил , част от мейнстрийм културата в началото на 21 век ;)

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Цитат на: emilchaushev link=topic=4116.msg88817#msg88817 date=1366982486
...Аз повече се притеснявам как ще комуникираме, когато започнем да караме и двете съседни гари са на чехи и поляци примерно... е тогава ще е интересното и май ще търсим визуалния контакт вместо телефона.

С ръчни сигнали естествено както е по правилник  :rtfm: при липса на други технически средства

Или по десетопръстната система с жестове мимики и четене по устни с присвиване на ръката в лакътя типично по нашенски

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Ванката направо ме `утепа, с това чувство за хумор!!!!  :lol: :lol: :lol: :lol:

То и телефона сигурно немците ще осигурят ! Някакъв "протокол" за телефонията нямат ли?
То и там май ще е на английски, ама ако не са много млади по съседните гари, хич не се притеснявай,
ако не разбират жестомимичните реплики ала Стоичков, минавате директно на агресорския ...руски.
Всички бивши соц.чеда са го учили и са свикнали на дисциплина като го чуят.
Но ако са хора родени след 90-та година - изградете си предварителни контакти (още при сглобяването) и
ще си направите (за всяка гара) по пет бели листа с основните сигнали в графичен вид, като уеднаквите
вижданията си по тълкуването им. Вдигат се при нужда високо над главата в посока получаващата гара.
Така също са правили на някои по-стари срещи (особено преди вкарването на RUT-интерфейса).  :yes: ;D


Абе Ванката от къде извади този емотикон!?!!  ;)

Ахаааа ето го....



zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Тук по едно време се чувствах като на мач Сампрас - Агаси  :lol:. Цялата дандания обаче ме подсети за един въпрос, който отдавна искам да задам. Кое наклони везните в посока, първото международно участие на КЖМБ да бъде именно с модули в мащаб ТТ? Предвид бройката и степен на завършеност на модулите в HO, предпочитанието към този мащаб на по-голяма част от членовете и много по-големия избор на сбирки и събития в НО, избора поне за мен бе изненадващ.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Зазе, много е просто...

За изложението знаех от моя приятел унгареца. Единствено fktt обявиха на сайта си, че ще участват, а те карат в ТТ. Моя приятел унгареца също е в ТТ. Нямахме абсолютно никаква информация за другите клубове в H0, а и да мъкнем H0 модули до Унгария без да знаем какво се прави, как се прави  за мен беше налудничаво.

В сегашния формат първо участваме само за проба за да се учим, защото можем да очакваме всякакви изненади... В сегашния вариант имаме само две чела за връзка със съседни модули, така, че и да стане издънка ще можем да отреагираме в рамките на предварителното време за строене на трасето (искат ни два дни преди изложението там- на първия се обясняват инструкциите кое как се прави, а на втория ден се строи трасето и се правят пробни карания за да свикнем да управляваме с FRED/FREDI).

Така, че логичния избор беше ТТ. А по този начин даваме форс и вътрешно в клуба да имаме трасе в друг мащаб освен в H0.
Ако ни хареса h0 трасето там, може пък следващата  година да сме с него. И без това организаторите не обичат всяка година да е едно и също и търсят новости, за това нашето участие, както се вижда на сайта им е анонсирано единствено.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Спонтанно :) и с много положителни емоции.  :dance1: Просто нещата се случиха :) къде със стари унгарски познанства на Емо ;) пък и да пробваме как се кара с локоНет  :yes: да създадем контакти за бъдещи съвместни участия  :good:  Преди години с Лъчо си мечтаехме за Балканска среща.  bg&flag Дано някой ден да доживеем една  :yahoo:  bg&flag  :yahoo:
...
И още веднъж благодарствен поклон  :hi:  пред идейния баща на проекта "Национална среща на железопътните моделисти в България" Марио Гиргинов  :clapping:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
В тоя ред на мисли се чудя, защо все трябва да се учим от другите?! Не можем ли да се организираме и да свържем всичкото модул що има в България на наша си всеобща модулна среща в даден предварително избран мащаб? А може и паралелно в 2 или и в трите основни мащаба. КЖМ вече има опит с прекрасната инициатива на Националните срещи на железопътните моделисти. Просто срещата трябва да се обяви като модулна инициатива, да се направи разписание и да действаме! Ние да не сме по-смотани от унгарците, я? Пък и ще поканим и другите балкански нации да се включат и направо ще конкурираме другите европейски срещи и то сериозно - все пак България е на кръстопътя между Европа и Азия.  :yes:  :yes:  :yes:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Миленски, и на мен ми се иска да е толкова лесно, но това са нации, в които този моделизъм е развиван последните 60 години. Дори и Унгарците в соц времената го имаха, имаха и клубове. Няма смисъл да откриваме топлата вода тепърва и да си блъскаме главите как се прави и кара по разписание и модулно време... Ще и дем, ще видим, ще се научим... Занаят се краде. Така после ще ни е по- сладко.

Аз искам да видя и как прилагат на практика стандартите. Иначе за навръзването на всичкото модул е най- лесно, но като гледам без организация последните няколко национални срещи има моменти на лек хаос при карането- я трасе се запуши, я влаци не се движат, един през друг се слагат и махат влакове... Ето тези тънки моменти трябва да се научим как да отработваме.

Не е случайно и въвеждането на тематика при карането- това пак от fktt сме го видели.

Балканската среща ще е хубаво нещо, но организирането намтакова мащабно мероприятие си е ангажимент, който трябва да е подкрепен с много ресурс. Нямаме туловете на fktt за управление на ресурсите- модули, локомотиви, вагони, оборудване. Изисква се доста работа по проектиране на трасето в зависимост от пространството. Осен това настаняването на хората също си е логистична задачка с известна трудност...  Изобщо ентусиазъм само не е достатъчен, а опита може да е само добър помощник при такива инициативи, които не са събиране за отворени врати, за четвъртъчна среща в Наркоопа или ходене на кафе за обсъждане на модели.

Трябва да си израстем пропуснатото в годините, а срещата в Унгария само може да ни помогне да вземем два класа за една година.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Цитат на: emilchaushev link=topic=4116.msg88831#msg88831 date=1367012962
...
Трябва да си израстем пропуснатото в годините, а срещата в Унгария само може да ни помогне да вземем два класа за една година.

Цитираното е неоспоримо твърдение! И аз няма да дискутирам излишно, но откривам много интересно зрънце в изказването на Милен :
Цитат на: Mixy link=topic=4116.msg88830#msg88830 date=1367009921
...Просто срещата трябва да се обяви като модулна инициатива, да се направи разписание и да действаме!...

Защо, наистина, не направим през зимата една такава модулна среща и не отиграем наученото в Унгария? Двата клуба разполагаме с достатъчен брой качествени модули в ТТ, които можем да навържем заедно в едно трасе, после да разделим условно трасето на 4 - 5 участъка, символизиращи "отделни клубове" и да приложим изискванията. Смятам, че с добра воля това е осъществимо. Разбира се, тази среща ще бъде със свободен достъп за всички. 

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Идеи много и шарени, ама дайте да не гадаем излишно и да не си прави криви сметки. Да видим първо как ще мине унгарската среща, с какви информации и данни ще се върнат оттам. После ще анализираме по случилото се, а не по мераци, замисли и фантазии...  :drinks:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Марио :) предложението ти е супер  :good: искрено се надявам в края на годината това да се случи. А и мисля, че това е част от общото ни израстване като клубове.  bg&flag

Още веднъж ни показваш, как размера няма значение  ;D  :hi:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Готово е трасето за срещата.
Това е първата версия на трасето и както се вижда нашата гара не е с правилния си файл, защото не се вижда коловозното развитие.

Трасето е с приблизителна дължина 100м.