Автор Тема: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013  (Прочетена 55488 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #75 -: 17 Октомври 2013, 11:37:46 »
Само аз още удържам на атаките и твърдо оставам в НО...  ;)

п.п. Обаче, признавам си, в Унгария, след три дни ТТ каране, НО-та ми се струваха нереално големи. Обаче удържах! Не се отдадох на "порока"...  :spiteful:
« Последна редакция: 17 Октомври 2013, 11:50:14 от Vlado »

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #77 -: 21 Октомври 2013, 15:48:31 »
хубаво е единственият ни ТТ-ист в делегацията да сподели какво е преживял ?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #78 -: 21 Октомври 2013, 16:38:41 »
Да верно, че е само един  :blink:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #79 -: 21 Октомври 2013, 16:51:45 »
Аааааааааааааааааа повече сме и аз минах в ТТ &bgflag Който дойде в Пловдив ще види!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #80 -: 21 Октомври 2013, 21:40:01 »
Прав е Gervasii :) ... повече сме. И председателя да си признае  :haha:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #81 -: 21 Октомври 2013, 21:49:28 »
Цитат на: Gervasii link=topic=4116.msg92081#msg92081 date=1382363505
Аааааааааааааааааа повече сме и аз минах в ТТ &bgflag Който дойде в Пловдив ще види!

Кой ще ти чака до Пловдив (някои няма и да ходим до там),
вземи ги наснимай с телефона поне, то е ясно, че фотоапарат скоро няма да си купиш :)

Bodwen

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (7)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
  • Рейтинг: 16
  • HO | III, IV | DB/DR Варна
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #82 -: 28 Октомври 2013, 22:23:30 »
След известно закъснение поствам някои коментари и снимки от събитието в Будапеща:

1. Музеят на железопътния транспорт в Будапеща – сниман отвън
Поместените по – долу снимки в никакъв случай не дават представа за големината или видa на музея, а само маркират някои интересни находки.
До колкото успях да прочета в интернет, музеят представлява бивше локомотивно депо с присъединена към него гара, които са били ползвани в миналото. Коловозите все още са свързани с настоящата железопътната мрежа, а голяма част от експонатите са все още действащи машини, в което можахме да се убедим сами :)
Интересно впечатление ми направи чайката с монтирани колела за движение по железен път. Както стана ясно, тя е била превозно средство за придвижване на ръководната ж.п. номенклатура в Унгария по време на татолитаризма, което се е ползвало при обиколки и инспекции. Сега чайката се използва за атракция на посетителите – любители, които се редят на опашка за кратка екскурзия... Срещу известно заплащане, разбира се... ;)











2. Самото изложение беше разполжено в едно от ветрилообразните депа. Поместените по – долу сники горе-долу дават представа за размера му.
Самото простанство е разделено на две части от бяла стена. Снимките са правени в по – голямата част, която заема около 2/3 от общата площ. Застанал съм точно по средата на тази по – голяма част. Първата снимка показва разположението в едната посока – там се намира и трасето в ТТ, а втората снимка показва разположението в другата посока – там започват модулите в Н0, които продължават и зад бялата стема – тя ясно се вижда в дъното на втората сникла. Отатък тази стена е останалата част на модулите в Н0, което помещение е и третата третина от общата площ.




3. Малко снимки от трасето в ТТ









и разбира се, гара Гавраилово:











4. Карането на влакове се извършваше по разписание и по макетно време. На снимките по – долу се вижда макетния часовник и примерно разписание (това беше първото разписание, което ми се падна за каране :)). Самият часовник се движи 3,5 пъти по – бързо от реален часовник, т.е. 1 модулен час се равнява на между 15 и 20 реални минути.
Държа да отбележа, че карането по разписание и в модулно време е изключително интересно и приятно изживяване :)





5. В края на съботния ден любезните домакини ни поканиха да се повозим на разположената в музея градинска железница. Излишно е да коментирам за какви емоции става дума :)...
Само ще спомена, че Стефан още хруска сажди между зъбите :)... защото парният локомотив на снимката е истински парен локомотив и въглищара му се разгоряха точно след потеглянето :) и горяха през всичките 6-7 минути на обиколката :)





6. А ето и нашия отбор, участващ в срещата:





7. А сега малко снимки на чужди модули, за обмяна на опит.

Това са снимки с детайли, които лично аз съм намерил за интересни и които биха могли да се взаимстват вбъдеще. Трябва, обаче да отбележа, че модулите, които имаме тук в ТТ и в Н0 много се доближават като качество до това, което видяхме в Будапеща. Излиза, че само след няколко години услия вече сме (ако не на световно, то поне) на европейски ниво :)

а) Центъра на града:












б) Пищна растителност – объренете внимание колко интересно се е получило наслагването на множество текстури и какъв е ефектът:











в) Една зимна тематика... А казват, че прасета колели само на Балканите... :)











г) Индустриална тематика – много ми хареса развитието на трасето, разположението на сградите, работата по състаряване и цялостното усещане на диорамата:

















д) А ето и някои хрумки за детайли. Обърнете внимание колко добре изглежда водата в една от сцените:







е) А това е диорамата, спечелила първа награда в изложението. Това, което е ценно на тази диорама е, че тя пресъздава абсолютно точно съществуваща в миналото гара. Като доказателсто беше предоставена пълна документация с историята и снимки на съоръжението (за съжаление – само на немски), където можеше да се види непосредствено как е изглеждало то и да се сравни с изработката. Някои от снимките покзват въпросната документация.















gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #83 -: 28 Октомври 2013, 22:41:04 »


Интересен момент, напомнящ ми за строежа на надлеза при шосето за Свиленград при изхода на Пловдив. Ситуацията бе аналогична.


emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #84 -: 30 Октомври 2013, 07:44:10 »
Линк към един прекрасен албум на Дирк (Германия) с доста професионален поглед към изложението. Невероятни моменти уловени от него.

http://url9.de/O70

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Унгарска жп приказка-среща в Будапеща Октомври 2013
« Отговор #85 -: 30 Октомври 2013, 09:29:51 »
 &bgflag

« Последна редакция: 30 Октомври 2013, 09:33:22 от gzo »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
В този клип, един цялостен поглед върху трасето в ТТ 1:120: http://www.youtube.com/watch?v=pYpov9GU_1o  :hi:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Малко материали отразяващи събитието и участието ни

http://railwaymodellingclub.com/?cid=63&NewsId=349

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София