Автор Тема: парни локомотиви -отоплярки  (Прочетена 25356 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #15 -: 14 Януари 2013, 00:04:28 »

Тъжна работа, но поздравления за кадрите!

Обаче и аз като теб най-много съжалявам за 09.01 ...

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #16 -: 14 Януари 2013, 00:20:26 »


     58 3016 - Güstrow Rövertannen Heizlok am 80er Jahren, Foto: Jan

 ГДР-ейска балкониада ...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #17 -: 14 Януари 2013, 06:13:45 »
Изключителни снимки на Петко! Междо другото 15 172 е жива все още - ще покажа снимки тези дни.  :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #18 -: 14 Януари 2013, 09:21:24 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4129.msg85651#msg85651 date=1358136825
Изключителни снимки на Петко! Междо другото 15 172 е жива все още - ще покажа снимки тези дни.  :)

От Railwaymodeling:






TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #19 -: 14 Януари 2013, 11:42:44 »
Всеки който е пътувал по дестинацията Стара Загора - Калояновец, от дясно на ж.п. линията е видял халетата и погребите на държавния резерв на България. Местността е  известна под името "Егрек". Та именно там, до 2002 - 2004 година са седели новички, в експлоатация на собствен ход и запалени 6 броя БДЖ серия 15. Какво е станало след това - един Бог знае.
Това го научих и преразказвам от последната ни среща през декември месец 2012 год. със Стефан Стоичков и Гроздан Грозев.
Старозагорци знаят ли нещо по този въпрос? Информация предполагам чрез военните би могла да се получи.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #20 -: 14 Януари 2013, 11:53:37 »
Цитат на: misan link=topic=4129.msg85537#msg85537 date=1357843741
... Уникален е случая с 03 002. Днес този локомотив е изцяло облицован и представлява аеоридинамичен локомотив в един музей под друг номер. А отдолу е 03 002 в тотално ограбено състояние, само котел, рама и колооси. Няма парни машини, сцепни щанги, абосютно нищо. Само кабината е възстановена напълно. Ама нали е аеродинамичен, не му личи, че отдолу няма нищо. ...

Borsig 12252 1930
2'C1' h2

1930 - DRG 03 002
1945 - DR 03 002
1970 - DR 03 2002-8
1972 - Rekokessel aus 22 062
1983 - Braunkohlenkombinat Bitterfeld (BKKB), Betriebsteil Hayna (Dsp.)
1993 - Eisenbahn-Betriebsgesellschaft (Fa. Guttwein)
1994 - abgestellt Oschersleben
1997 - abgestellt Löhne
2001 - Eisenbahnmuseum Prora (dort Ausrüstung mit Stromlinienverkleidung)


          
                         1930                                   1930

          
                         1967                                   1979

           
                         1979                                   2009
« Последна редакция: 10 Февруари 2013, 17:41:40 от CaLLlo »

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #21 -: 14 Януари 2013, 11:57:36 »
10. Локомотив 14.35, бивша отоплярка в депо Карлово. 23.09.1994 г
 Натиснете тук за голяма снимка.

На тази снимка има нещо интересно, това до 14 35 не е ли 04-ка ?!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #22 -: 14 Януари 2013, 12:07:20 »
Влади тези снимки на 172 не са актуални. Вече не е там локомотива и състоянието му е друго.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #23 -: 14 Януари 2013, 13:09:16 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4129.msg85657#msg85657 date=1358158040
Влади тези снимки на 172 не са актуални. Вече не е там локомотива и състоянието му е друго.

Оки! Щом казваш, е така. Просто се сетих за тях и ги пуснах тук за информация. С нетърпение чакам твоите снимки!  :yes:

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #24 -: 14 Януари 2013, 15:50:49 »
Цитат на: Julian link=topic=4129.msg85656#msg85656 date=1358157456
10. Локомотив 14.35, бивша отоплярка в депо Карлово. 23.09.1994 г
 Натиснете тук за голяма снимка.

На тази снимка има нещо интересно, това до 14 35 не е ли 04-ка ?!

Така е, 04 е. Доколкото си спомням беше спряна от движение в депото. За съжаление не съм я снимал. Не знам защо е и била в Карлово. Преди електрификацията пловдивски 04 обслужваха влаковете до Карлово, но през 1994 вече не беше така

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #25 -: 14 Януари 2013, 19:50:01 »
14 46 се зареждаше от парният багер който се вижда в далечината,а 04та серия бяха около 10-12 там,спрени от движение към тези дати.Тази и още една бяха зад халето,към обръщателя,а другите строени като войници отпред една зад друга.Към 96-97 бях„заточен“ 45 дни и участвах във ваденето на цветните метали от тях и предаването им за скраб след което и самите локомотиви бяха нарязани във вагонния завод в Карлово.От всичко ми остана само марката закачена на ключовете на 04-38.Тогава някъде нарязаха и 14 46.Тъжна история,но уви.

   Сори за спама с 04.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #26 -: 14 Януари 2013, 20:34:53 »
Ето обещаната снимка на  15 172 (или остатъците му) - в дясно от тендера има и котел (незнам дали има рама с колооси под него) но няма кабина (котела е скрит зад къщата) - това се вижда за около 2-3 секунди от влака при излизане от Перник посока Дупница - точно след входния сигнал на гара Перник от дясната страна. Междо другото - това е единствената читава снимка която съм успял да направя за около 10 опита - тъй като там наистина локомотива се вижда за около 1-2 секунди.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #27 -: 18 Януари 2013, 12:52:09 »
Много е хубаво,че благодарение на  брат ми,Владо и Красен  имахме възможност да видим и българските отоплярки. Аз намерих снимка и на котела на 15-45,които предполагам,че още стои в депото в Червен бряг. Интересното при него е,че   котела е повдгнат високо и под него е монтирана пещ от огнеупорни тухли и верижна скара. Верижната скара представлява буквално верига от скарници ,която е монтирана на ролки и която се задвижва от електромотор и редуктор. Въглищата се изсипват на скарата от бункер с регулиращ шибър. Когато влязат в пещта,те се самозапалват от високата температура
,изгарят и се изсипват от другия край на веригата под формата на сгурия. Този вид абсолютно механизирани пещи са измислени още през 50-те години на 19 век и масово са монтирани при стабилните парни котли. Проблема при тях,е че прясното гориво не попада върху горящи въглища и така по трудно се запалва,а и не изгаря достатъчно пълноценно .

А за нас,любителите на парни локомотиви,тази пещ има един огромен недостатък......няма ръчно подхвърляне на въглища и романтиката се губи почти напълно.

Една интересна отоплярка в депо София е била и 435.60. Теснолинейното локомотивче се е използвало за производство на пара ,с която са се изпробвали отремонтираните инжектори,кнорови помпи,турбогенератори и фридманови ръкави за парното отопление.
« Последна редакция: 18 Януари 2013, 14:01:48 от misan »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #28 -: 18 Януари 2013, 16:31:25 »
435.60 цял ли е бил - или само котел ?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #29 -: 18 Януари 2013, 17:27:19 »
Бях сигурен, че този лок в Червен бряг го бях виждал някъде на снимка и ето, паметта не ми е изневерила!

Според написаното от Трамвая в Локомотивния форум - котел на 15-ка ползван за отоплярка в депото:



Обаче гледах по-нови снимки от депо Червен бряг и локът (само котелът по-вероятно) вече го няма...
« Последна редакция: 18 Януари 2013, 19:50:12 от Vlado »