Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

парни локомотиви -отоплярки

<< < (6/10) > >>

liro4605:
14 46 се зареждаше от парният багер който се вижда в далечината,а 04та серия бяха около 10-12 там,спрени от движение към тези дати.Тази и още една бяха зад халето,към обръщателя,а другите строени като войници отпред една зад друга.Към 96-97 бях„заточен“ 45 дни и участвах във ваденето на цветните метали от тях и предаването им за скраб след което и самите локомотиви бяха нарязани във вагонния завод в Карлово.От всичко ми остана само марката закачена на ключовете на 04-38.Тогава някъде нарязаха и 14 46.Тъжна история,но уви.

   Сори за спама с 04.

KRAKOMOBILA:
Ето обещаната снимка на  15 172 (или остатъците му) - в дясно от тендера има и котел (незнам дали има рама с колооси под него) но няма кабина (котела е скрит зад къщата) - това се вижда за около 2-3 секунди от влака при излизане от Перник посока Дупница - точно след входния сигнал на гара Перник от дясната страна. Междо другото - това е единствената читава снимка която съм успял да направя за около 10 опита - тъй като там наистина локомотива се вижда за около 1-2 секунди.

misan:
Много е хубаво,че благодарение на  брат ми,Владо и Красен  имахме възможност да видим и българските отоплярки. Аз намерих снимка и на котела на 15-45,които предполагам,че още стои в депото в Червен бряг. Интересното при него е,че   котела е повдгнат високо и под него е монтирана пещ от огнеупорни тухли и верижна скара. Верижната скара представлява буквално верига от скарници ,която е монтирана на ролки и която се задвижва от електромотор и редуктор. Въглищата се изсипват на скарата от бункер с регулиращ шибър. Когато влязат в пещта,те се самозапалват от високата температура
,изгарят и се изсипват от другия край на веригата под формата на сгурия. Този вид абсолютно механизирани пещи са измислени още през 50-те години на 19 век и масово са монтирани при стабилните парни котли. Проблема при тях,е че прясното гориво не попада върху горящи въглища и така по трудно се запалва,а и не изгаря достатъчно пълноценно .

А за нас,любителите на парни локомотиви,тази пещ има един огромен недостатък......няма ръчно подхвърляне на въглища и романтиката се губи почти напълно.

Една интересна отоплярка в депо София е била и 435.60. Теснолинейното локомотивче се е използвало за производство на пара ,с която са се изпробвали отремонтираните инжектори,кнорови помпи,турбогенератори и фридманови ръкави за парното отопление.

KRAKOMOBILA:
435.60 цял ли е бил - или само котел ?

Vlado:
Бях сигурен, че този лок в Червен бряг го бях виждал някъде на снимка и ето, паметта не ми е изневерила!

Според написаното от Трамвая в Локомотивния форум - котел на 15-ка ползван за отоплярка в депото:



Обаче гледах по-нови снимки от депо Червен бряг и локът (само котелът по-вероятно) вече го няма...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия