Автор Тема: парни локомотиви -отоплярки  (Прочетена 25228 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #30 -: 18 Януари 2013, 21:00:24 »
Локомотив 435.60 си е бил напълно цял. От парния дом е била изведена тръба,по която се е отвеждала парата.

Доколкото до котела на 15-45 ,нищо чудно действително вече да е нарязан.  Но котела на 15-18 в Мездра  поне до преди година и половина си седеше в депото.При работата на него ,неприятно е,че багера разтоварва въглищата от вагоните във въглищен склад,а от склада въглищата се караха до котела с ръчна количка.

А във вагонния завод в Септеври е имало цяла котелна инсталация ,състояща се от четири котли на серия 19 ,отново  повдигнати високо и с тухлени пещи под пещите на котела. Работели са на мазут.


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #31 -: 28 Януари 2013, 22:22:38 »

Карлово 1996г.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #32 -: 29 Януари 2013, 19:24:06 »
Страхотна снимка. Много и се зарадвах.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #33 -: 30 Януари 2013, 19:30:03 »
На снимката е пруския локомотив P8, фотографиран във Ваймар през 1982 г

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #34 -: 30 Януари 2013, 21:58:51 »
Цитат на: liro4605 link=topic=4129.msg86172#msg86172 date=1359404558
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634184521469405000.JPG
Карлово 1996г.
Гледката беше уникална  :good:

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #35 -: 30 Януари 2013, 23:52:15 »
Снимката във Ваймар също е много интересна. На локомотива и тендера са махнати колоосите  и те са повдигнати на фундаменти. Аз се рових страшно много за различни снимки на отоплярки и друга такава  машина не намерих. Интересното е,че локомотива е с защитна стена на тендера,което едва ли е станало ,след като машината е станала отоплярка. А за Р 8 това е изключително рядкост.
« Последна редакция: 30 Януари 2013, 23:55:01 от misan »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #36 -: 15 Февруари 2013, 16:36:58 »

14.50 - отоплярка в депо Карнобат - 06.08.1994 година.

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #37 -: 16 Февруари 2013, 11:59:19 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4129.msg86818#msg86818 date=1360939018
(Image removed from quote.)
14.50 - отоплярка в депо Карнобат - 06.08.1994 година.
Нали моята снимка е показана на първа страница от настоящата тема? Защо трябва да се показва отново? :mda:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #38 -: 16 Февруари 2013, 14:30:53 »
Щото съм заплес. Пропуснал съм я, а се появи на друго място и за това я постнах. Грешката е вярна - извинявам се.  :)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #39 -: 16 Февруари 2013, 14:56:03 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4129.msg86862#msg86862 date=1361017853
Щото съм заплес. Пропуснал съм я, а се появи на друго място и за това я постнах. Грешката е вярна - извинявам се.  :)

ОК, няма проблеми  :)

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #40 -: 10 Март 2013, 00:32:41 »
През 80-те години заводът за тухли и цигли "Чедека" в гр. Летница се сдобива с един бракуван парен локомотив (вероятно от серия 15 или 16). Снимки не можах да намеря, но в случая по-интересно е как локомотивът е стигнал до фабриката, която се намира на 2-3 km от жп линията. За целта на гарата временно е монтирана една стрелка, която да изведе машината от коловозите. След това с помощта на няколко звена локомотивът за няколко дни стига до завода, преминавайки по улиците на градчето. Преместването на звената и движението на локомотива по тях е ставало с помощтта на... един трактор.
Фабриката съществува и до днес - частна и под друго име, но съдбата на парния локомотив не ми е известна.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #41 -: 10 Март 2013, 18:10:45 »
Интересна информация.  Наистина,за този период най вероятно да е била 14,15 или 16 серия.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #42 -: 25 Април 2013, 11:54:30 »
Да споделя, че преди седмица-две и аз направих опит да снимам по-качествено останките на 15 172 в Перник, но уви, мястото е толкова ш****о, че каквито и врътки и чупки да правих, по-добро от снимката на Красен, не можах да постигна:


jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #43 -: 17 Февруари 2015, 13:00:20 »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: парни локомотиви -отоплярки
« Отговор #44 -: 21 Май 2017, 12:57:12 »
 Едно интересно решение при някой от отоплярките в ГДР:
 Локомотива седи на място и е свързан с паропроводи към отоплителната инсталация.
Тендера не се прикача към локомотива и периодично само той се прекарва за зареждане с въглища с малък акумулаторен локомотив. Отделно към тендера е прикрепена вана,в която се изсипва сгурията от пепелника на локомотива. Когато се зарежда тендера с въглища,се изпразва и ваната със сгурия.