Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
парни локомотиви -отоплярки
Rado:
През 80-те години заводът за тухли и цигли "Чедека" в гр. Летница се сдобива с един бракуван парен локомотив (вероятно от серия 15 или 16). Снимки не можах да намеря, но в случая по-интересно е как локомотивът е стигнал до фабриката, която се намира на 2-3 km от жп линията. За целта на гарата временно е монтирана една стрелка, която да изведе машината от коловозите. След това с помощта на няколко звена локомотивът за няколко дни стига до завода, преминавайки по улиците на градчето. Преместването на звената и движението на локомотива по тях е ставало с помощтта на... един трактор.
Фабриката съществува и до днес - частна и под друго име, но съдбата на парния локомотив не ми е известна.
misan:
Интересна информация. Наистина,за този период най вероятно да е била 14,15 или 16 серия.
Vlado:
Да споделя, че преди седмица-две и аз направих опит да снимам по-качествено останките на 15 172 в Перник, но уви, мястото е толкова ш****о, че каквито и врътки и чупки да правих, по-добро от снимката на Красен, не можах да постигна:
jopeto:
misan:
Едно интересно решение при някой от отоплярките в ГДР:
Локомотива седи на място и е свързан с паропроводи към отоплителната инсталация.
Тендера не се прикача към локомотива и периодично само той се прекарва за зареждане с въглища с малък акумулаторен локомотив. Отделно към тендера е прикрепена вана,в която се изсипва сгурията от пепелника на локомотива. Когато се зарежда тендера с въглища,се изпразва и ваната със сгурия.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия