Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Променлив ток, три релси, Мерклин...
podpravka:
нямам намерение да използвам главни букви, в текста има достатъчно запетайки.
жг.
widowmaker:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=4135.msg91812#msg91812 date=1381466689 ---Ако не си виждал как може да работи почти всеки DC модел - без DCC и без каквато и да е електроника в локомотива - мога да припомня един кратък епизод: цък
--- Край на цитат ---
Това обаче е с електроника в източника :)
Наистина е така, с ШИМ могат да се постигат изключително ниски скорости,
които са невъзможни за АС, но все пак е с използване на някаква електроника,
дори и да е само в захранването.
mitko0888:
--- Цитат на: widowmaker link=topic=4135.msg91834#msg91834 date=1381565062 ---Това обаче е с електроника в източника :)
Наистина е така, с ШИМ могат да се постигат изключително ниски скорости,
които са невъзможни за АС, но все пак е с използване на някаква електроника,
дори и да е само в захранването.
--- Край на цитат ---
Естествено че е с електроника в захранването. Но с такова захранване могат да се постигнат подобни скорости при всякакви DC моделни моторчета, от триполюсните палачинки на Flm до съвременните 5 полюсни на който и да е производител. Пък и електрониката е елементарна. А и в локомотива не се пипа нищо! (тук излъгах - на единствения ми Ленц временно му елиминирах вградения декодер ...)
podpravka:
изобщо не твърдя че с AC-мотор могат да се постигнат по меки характеристики отколкото с правотоковия. просто казвам, че като захраня с половината до две/трети от ном. напрежение и сваля честотата на тока на 15-16Hz, се постига много равномерен и стабилен ход, върт. момент се запазва, свалят се само оборотите.
bdz43r:
Т. е. същото, като с DC мотора и ШИМ (PWM), много по-елементарно от инвертор и честотно управление.
Дефинирай "AC мотор". Аз под това разбирам асинхронен или синхронен.
AC моделите са с универсални двигатели, които работят чудесно и на постоянен ток.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия