Автор Тема: Раждането на един локомотив отвъд Дунава или SOFTRONIC и какво се случва там  (Прочетена 3718 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
   Здравейте на всички любители на реалната железница.Тук в тази тема ще се опитам да ви пресъздам това,което съвсем наскоро ми се случи.Доста време се чудех дали да отварям дум,но знаейки ,че на някои ще бъде интересно се реших.Много от вас знаят за слабостта ми 46 серия локомотивите на БДЖ.Днес те придобиват по-нов и модерен облик,но основата си остава същата.Нека оставим всичко това настрана и да се потопим в един завод наречен SOFTRONIC.
  Е на входа сме макар и снимката е на излизане
http://prikachi.com/images/526/9221526N.jpg

  Влизаме и обстановката е доста приятна
http://prikachi.com/images/525/9221525p.jpg
http://prikachi.com/images/529/9221529n.jpg

Директора на завода ни посреща лично и ни кани в зала за встъпителни думи

И после се почва

 На плота на лазера е полегнал един доста сериозен лист стомана.

От него ще бъдат изрязани детайли,ще бъдат огънати на един сериозен абкант

Тук се вижда отвора където след време ще застане куплата

Това на вярно става ясно вече за къде е,част от рамата


И така част по част

бъдещият плуг
поставени на матрицата

започва да се получава коша


На живо си е „яко хеви “

Всички детайли минават през пещ за отвръщане
http://prikachi.com/images/474/9221474Y.jpg
Така се получава и талигата

Ето я тук на нейната матрица

Сега вече готовата талижна рама на динамични изпитания

В същото време от други детайли на друго място се подготвят тяговите двигатели


Виждат се готовите полюси в  отделението

Стенда за балансиране на ротора

Лабораторията за изпитания на моторите

Готовите бройки чакащи местата си

Стар правотоков мотор и нов асинхронен.Габаритите са спазени за да може новият да легне на мястото предвидено за правотоковия иначе би бил с по-малки размери
Оборудваната вече талига

Тук пък трансформатора чака да заеме мястото си

Покривните  модули също са на път да са готови

Пантографите са немски по искане на австрийския превозвач поръчал локомотивите

Един такъв е зависнал покрай нас за да заеме мястото си

Окабеляването също е на път с оптични кабели

В машинното всичко е на модулен принцип

Въздухопроводите са от неръждавейка,а това е модула с компресора

В страни от по грубата част се изработва тънката

IGBT  са с водно охлаждане

В друго такова отделение се изработва бордния компютър на локомотива

Всичко е по изискване на поръчителя,дори боята

Локомотив 1

Локомотив 2

Всеки на различен етап
В много от местата особено където беше тънката част не снимах,беше като в библиотека,тихо и всеки съсредоточен в работата си.В завода работят 450 души и дисциплината е на голямо ниво.Всички са с някакво инженерно образование доколкото разбрах.
  Локомотив на ДБ работещ в Румъния произведен от Софтроник на ревизия в завода


 Всеки един лок се поставя тестово под парче контактна мрежа понеже до завода няма такава.Намира се на територията на бивш домостроителен комбинат.

в двора на завода


Съжалявам за лошите снимки,но никога не съм имал притенции за фотограф.Чакам снимки от момчето с големия обектив и при интерес,ще ги пусна.

Дано сглабянето на пъзела ви е било приятно  :)
« Последна редакция: 15 Ноември 2017, 00:38:20 от Mixy »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Мерси за снимките и поясненията. Лично на мен ми беше много интересно да видя подробности от "кухнята".

 :good:
« Последна редакция: 15 Ноември 2017, 00:38:37 от Mixy »

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Браво Миро осъществила ти се още една мечта, дано имаш късмета и да покараш такъв нов.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
    Пропуснал съм да кача една снимка.Безкрайно много съжалявам за лошото и качество,но това както казва един приятел е повод да се върнем/ш пак:) Това беше по проектанските етажи.

   Скромно организирано работно място със снимки и макети на локомотивите излезли от завода.

      Какво работи този човек едва ли някой може да познае?Ще дам жокер-диспечер е ,но на какво:) ?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Живот и здраве очакваме два такива тук.  :dirol:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Миро, благодаря за интересната тема!  :hi:
Вина ги ни е било интересно, а и любопитно проектирането, изработването и тестването на един локомотив. Въпроса ми е следния: Каква е разликата и общото между правотоков мотор и асинхронен мотор?