Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Композиране на влаковете.
Mixy:
При бутане отзад, къде се прилага силата - върху буферите или върху спряга? И как се синхронизират скоростите на предната и задната машини?
bdz43r:
Разбира се върху буферите. Спрягът е само за дърпане.
Скоростите са си синхронизирани, двете машини са прикачени на един и същ влак, няма как да се движат с различна скорост. Задната бута по преценка на машиниста... обикновено той познава добре участъка и сам усеща кога и колко да бута.
По нагорнище аз поне се стремя да бутам така, че да е достатъчно, но да остане и за челната машина, така че нейният машинист сам да си регулира скоростта, а аз само да се возя. Трябва да се има предвид и че при внезапно или бързо прекратяване на бутането с много тежък влак, когато челната машина също опъва много, се получават условия за рязко увисване на бутаната задна част от влака и съответно опасност от скъсване. За разлика от пътническите, при товарните влакове се оставя малка хлабина между вагоните за намаляване на "заклинването" в крива, но това пък предполага внезапно опъване на спряговете и скъсване ако не се внимава.
KRAKOMOBILA:
Но пък от друга страна за бутаща машина условията са по-благоприятни и може да се реализира по-голяма теглителна (в случая бутаща) сила.
gzo:
Благодаря за споделянето !
А телефоните, намиращи се в кабините само за връзка кабина-кабина ли са ? Технически предвидена ли е тел. връзка м/у два локомотива без значение един зад друг или отпред и отзад на влака ?
KRAKOMOBILA:
Това не са телефони, а радиостанции. Имат връзка както по между локомотивите, така и със гарите и влаковият диспечер на съответната линия.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия