Автор Тема: Проблем с парен локомотив от Start-set  (Прочетена 7448 пъти)

JORDAN

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #15 -: 16 Април 2013, 17:45:26 »
Цитат на: toniemi link=topic=4112.msg88575#msg88575 date=1366123254
Здравей!Ще ти помогна,ако искаш!

Здравей,
Благодаря за отзивчивостта.
Кажи къде ти е удобно и кой ден да дойда и да донеса локомотивите да ги видиш.
Прати ми тел. на ЛС.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #16 -: 16 Април 2013, 17:59:05 »
Цитат на: JORDAN link=topic=4112.msg88577#msg88577 date=1366123526
Здравей,
Благодаря за отзивчивостта.
Кажи къде ти е удобно и кой ден да дойда и да донеса локомотивите да ги видиш.
Прати ми тел. на ЛС.
Пратих ти!

Vasko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #17 -: 21 Април 2013, 19:13:09 »
Здравейте колеги, казвам се Васил и скоро се регистрирах в сайта. Реших да си възстановя сета на ПИКО от детските години и установих че локомотива не работи добре т.е. слагам го в/у релсите които предварително старателно са почистени от ръжда и неще да тръгне, като го разглобя гледам моторчето и не излизат искри от четките, като го понатисна малко на релсите излизат искри но не тръгва. Подавам му директно ток на моторчето чрез трамсформатора който е модел FZ1, но не ще да завърти. Дали не са заминали четките? Меря с уреда почти до четките, показва ми че има напрежение, но няма ефект. Модела на локомотива доколкото виждам е парен 80 018  с две колооси без тендер, незнам дали това може да ви ориентира.
Има ли смисъл да се ремонтира или да си закупя нещо ново?

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #18 -: 21 Април 2013, 20:10:04 »
Цитат на: Vasko link=topic=4112.msg88682#msg88682 date=1366560789
Здравейте колеги, казвам се Васил и скоро се регистрирах в сайта. Реших да си възстановя сета на ПИКО от детските години и установих че локомотива не работи добре т.е. слагам го в/у релсите които предварително старателно са почистени от ръжда и неще да тръгне, като го разглобя гледам моторчето и не излизат искри от четките, като го понатисна малко на релсите излизат искри но не тръгва. Подавам му директно ток на моторчето чрез трамсформатора който е модел FZ1, но не ще да завърти. Дали не са заминали четките? Меря с уреда почти до четките, показва ми че има напрежение, но няма ефект. Модела на локомотива доколкото виждам е парен 80 018  с две колооси без тендер, незнам дали това може да ви ориентира.
Има ли смисъл да се ремонтира или да си закупя нещо ново?
Здравей!То си иска едно пълно разглобяване,почистване и смазване!Като свалиш моторчето,подай ток на пластинките и завърти на ръка!Би трябвало да тръгне.Под пластинките има фини пружинки натискащи четките към колектора!Може с годините да са клеясали и да се нуждаят от почистване!Устройството е елементарно на това локомотивче и дори да не си техничар,пак би се справил!Сложи малко масълце на всички триещи се части,включително и на лагерчетата на моторчето!
Ако колелцата дето се търкалят върху релсите са ръждиви,като завърти моторчето,допри шкурка върху тях,да лъснат!
Успех!

Vasko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #19 -: 21 Април 2013, 22:24:34 »
На 1 четене ми се струва че моторчето е капсуловано и не мога да стигна до лагерчета четки и т.н.иначе се пораздвижи, но не е на пълна пара хаха. дали с контактен спрей или ВД-40 ще има ефект или...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #20 -: 22 Април 2013, 17:42:20 »
Цитат на: Vasko link=topic=4112.msg88691#msg88691 date=1366572274
На 1 четене ми се струва че моторчето е капсуловано и не мога да стигна до лагерчета четки и т.н.иначе се пораздвижи, но не е на пълна пара хаха. дали с контактен спрей или ВД-40 ще има ефект или...
Няма значение дали е капсуловано,отпред и отзад дето стърчи осичката,там се капва масълце!

Vasko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #21 -: 22 Април 2013, 21:55:09 »
Благодаря за информацията и съветите, пораждвижи се вече, но май ще го оставя като макет и ще си купя нов

vany

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Проблем с парен локомотив от Start-set
« Отговор #22 -: 22 Март 2014, 09:52:55 »
Хубава тема за ремонти!
Когато се разлобява и се вади всичо трябва много да се внимава,
особено с парните локомотиви.
Наскоро оправях един BR81 - първо счупена оста от мотора към редуктора. Оправих това, после не мърда на никъде и се стигна до този момент:


и си отнесе доста време...
Основно почистване (разни влаканца), редене на колоосите, внимаваш за щангите, внимаваш за тоководещите пластинки, затвориш капака и пак не мърда.
В случая са 4 задвижващи колооси свързани с две щанги (лява и дясна), достатъчно е една колоос да е прехвърлила едно зъбче и се блокира целия червяк и мотора загрява.
Много мъчно се сглобява, направо си е часовникарска работа (мащаба е ТТ). Но като тръга и го видиш как плавно тръгва и как мазно жужи по релсите, на мига забравяш за мъката.