Напротив, все от някъде трябва да я започнем Адри.
Тъй като по назад във времето точната информация губи точността си,
на нас ни остава да отбележим, че този моделизъм в България най-вероятно започва (както и по другите страни в света)
с първото модернизиране на нашите млади железници. За съжаление сведенията от онова време са оскъдни и неточни.
В следващ период със сигурност се знае, че голям фен на железниците е бил дори цар Борис ІІІ,
(който обаче не е първия жпмоделист у нас) който освен, че е имал модели (поне два за сега се знаят със сигурност)
на парни локомотиви, дори си е защитил изпит (от седмия път) за локомотивен машинист.
Тук всички сме сигурни, защото дори има снимки, а по някои сведения и филмови кадри как кара влак.
Доколкото знам има хора които държат тясна връзка с човек от екипа на Симеон ІІ и се учудвам защо
просто не попитат за по-точни данни поне за неговия баща (Борис ІІІ).
Е едва от тук Адри , може би трябва да продължим събирането на сведения за следващия период 1950-1960г.
Придвижвайки се напред по десетилетие, ще достигаме до все повече сигурни сведения, като финала на темата може би
ще е именнно това което ти искаш - да се върнем в нашето съвремие.
Нали не трябва да сме такива себелюбци и да смятаме,че едва ли не от нас е започнал този вид моделизъм в България!
Въпроса е риторичен, докато темата с нейното заглавие ни задължава не само да съберем късчетата точна информация,
но и да бъдем максимално обективни (или поне да се опитаме) и сериозни в това събиране.