Оригиналните опаковки са много добри за съхранение, но само на някои производители и на някои модели.
Не знам как може да се навре БДЖ46 в оригиналната си кутия, освен ако не му се свали куплунга (или не се резне малко дунапренчето на определено място и вече опаковката не е "оригинална"). Имам парен лок на Роко, на който извършвам специално движение и подгъване на дунапрена, преди да го извадя или вкарам (локомотива де), иначе му се криви арматурата и дръжките. В оригиналната опаковка на Ленц направих само един опит. Да не говорим за фабричните опаковки на по-старо производство. Има и кутии, с които няма никакъв проблем. Но пък един лок в оригинална опаковка, друг - в самоделна - не ми хареса. За това - кутиия с подходящ размер, дунаренче (само българския се разлага и става на топчета, вносният си е много добър след десетки години) или други подобни меки подложки. Изрязване на подходящи места, така че да не се разчекват куплунзи, дръжки и т.н. И изрязана широка лента от "джоб за документи" за вадене от леглото, с достатъчна дължина за удобно хващане.
Същото и за вагоните.