Автор Тема: Нови атракционни пътувания по БДЖ, през годините!  (Прочетена 115438 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Абе мернах преди около седмица или две едно клипче, Баба Меца минава изгасена през Перник с въглищарника вперьод, пред нея една жълто/синя 46-ца електровоз я тегли нея + един вагон от царския влак и 4 червено/кремави екс DR/DBAG Халберщадта от тези със средните врати...
На това му викам атрактивен атракцион, пък и хората не се излъгани - обещали са им да ги теглят с 46ца - ами с 46-та ги теглят, това е то да си държиш на думата  :haha:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Така беше и "атракциона" до Черепишкия манастир!!!
Дипломати пътуваха с "парна" тяга, а народа се дивеше
на атракцията!!! ;D :lol: (виж по-старата снимка горе от Своге)
Сега поне от Радомир бяха с парната 46-ца, ама на отиване ли...
На връщане ли...Важното е едни пари (билета не беше евтин) да се усвоят....Този път дипломати и телевизии се дивяха на атракцията!!!
 :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 15 Април 2017, 22:05:16 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Нито едното, нито другото е вярно.
Атракциона до Черепишкия манастир беше само с парна тяга. Онова с електровоза беше правителственото посещение, където електровоза е неизбежен, защото вагоните искаха ток. Същото може да се види редовно дори в Германия при техните атракциони, разбира се с не по-малко интересен музеен дизелов или електрически локомотив, каквито ние нямаме.
На Кюстендилското пътуване влакът беше каран с електрическа тяга до Радомир и обратно по обективни причини - парната машина не би могла да пропътува цялото разстояние сама, а дори да можеше, щеше да задръсти движението през Владая, защото с такъв влак би лазила нагоре с 20 км/ч. В никой момент обаче не е пътувала изгасена.

И все пак точно този локомотив и тези вагони изобщо не са удачни за подобни атракционни пътувания.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Тодоре не знам кое от двете или и двете не са верни?!
Всъщност ти потвърждаващ точно това което и аз съм казал в предния пост!!!

Дипломати до Черепишкия, или правителствен влак до там - факта е потвърден! Без електровоза не става(ло)! Не знам парния дали има електрогенератор, но от снимката не си личи нито дим, нито пара...

И втория факт го потвърждаваш - на парна тяга от/ до Радомир!!!

Иначе май не само вагоните са спорни...Но и локомотивите!!!
Ако не са възстановени докрай, що мъчат машинистите само!?

Хубавото все пак е, че баба Меца, си "почувства" отново титулярното трасе включващо и фамозният участък
 Горна баня - гара Владая!!!

Какво и е композицията от пет пътнически вагона!? (Тежестта?)
Баба Меца там е изкачвала с товарни влакове редовно!
Или вече не може?

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
В крайна сметка се оказва, че като изключиме "иранката" от царския влак, до която са се добрали най-бързите, най-силните, най-напористите и най-наглите, останалите балъци са платили по 43 лева за возене до Кюстендил със съвсем обикновен редовен влак, в стандартни вагони теглени от съвсем обичаен локомотив, като "атрактивното" на т.нар. "атракцион" е било, че някъде между вагоните и локомотива от съвсем редовния влак е имало закачен и бездействащ парен локомотив.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Така е то, като БДЖ няма вагон-ресторанти с пантографи  :) /за атракциона до Черепишкия манастир/...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: Der Hetzer link=topic=4854.msg107397#msg107397 date=1492411043
като "атрактивното" на т.нар. "атракцион" е било, че някъде между вагоните и локомотива от съвсем редовния влак е имало закачен и бездействащ парен локомотив.
Не. Парният локомотив караше влака сам в най-атрактивната част от пътя.
Цитат
Не знам парния дали има електрогенератор, но от снимката не си личи нито дим, нито пара...
Има - 25V / 1,25kW, а вагоните имат нужда от 1500V / 200kW. Има и дим, и пара, но 03.12 е много по-изпипана и не тече отвсякъде. Парните локомотиви не пушат постоянно като комина на ТЕЦ Бобовдол, дори обратното - липсата на дим е знак, че изгарянето е най-ефективно и горивото е добро.

Ние нямаме достатъчен брой подходящи за такова пътуване вагони. Нормално е, поне в началото, докато се организира някакъв по-удачен подвижен състав, почвата да се опипва с каквито вагони има налични. Нямаме и организация за зареждане на локомотивите с вода и гориво по пътя, затова се налага да си карат цистерна с вода и да им се помага в част от пътя с друг локомотив.

Алтернативата е да няма изобщо такива обществено достъпни пътувания с парна тяга и само да гледаме отстрани чуждестранните групи, както предимно се случва.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
200 kW за вагоните??  :swoon: Нещо не си ли объркал? Това е огромна мощност за багаж...

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: bdz43r link=topic=4854.msg107400#msg107400 date=1492414748
Не. Парният локомотив караше влака сам в най-атрактивната част от пътя.Има - 25V / 1,25kW, а вагоните имат нужда от 1500V / 200kW. Има и дим, и пара, но 03.12 е много по-изпипана и не тече отвсякъде. Парните локомотиви не пушат постоянно като комина на ТЕЦ Бобовдол, дори обратното - липсата на дим е знак, че изгарянето е най-ефективно и горивото е добро.

Ние нямаме достатъчен брой подходящи за такова пътуване вагони. Нормално е, поне в началото, докато се организира някакъв по-удачен подвижен състав, почвата да се опипва с каквито вагони има налични. Нямаме и организация за зареждане на локомотивите с вода и гориво по пътя, затова се налага да си карат цистерна с вода и да им се помага в част от пътя с друг локомотив.

Алтернативата е да няма изобщо такива обществено достъпни пътувания с парна тяга и само да гледаме отстрани чуждестранните групи, както предимно се случва.

Е друго си е като във форума има професионалисти, които работят в мащаб 1:1  :hi:.
А относно атракционите - похвално е, че от БДЖ организират подобни пътувания, които носят приходи, популяризират жп транспорта, а и туризма като цяло. Апропо, това с туризма не е новост за БДЖ. Тази пазарна ниша определено трябва да се разработва!
« Последна редакция: 17 Април 2017, 12:02:54 от pavlinbg »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: Best Ripper link=topic=4854.msg107401#msg107401 date=1492418032
200 kW за вагоните??  :swoon: Нещо не си ли объркал? Това е огромна мощност за багаж...
Отоплението на един вагон е около 50 kW. Вагоните бяха три, значи трябва да имат поне 150 kW. Повечето големи локомотиви могат за захранват до 700-800 kW.
Парните локомотиви масово имат електрически генератори от началото на миналия век, но това електричество се ползва само за осветление, а в западните железници и за оборудването за безопасност и радиовръзка.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
5 кила на купе!? Ти направо опече всичко деЦко у мен...  :lol:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Ще престанете ли? Тошко, чудя ти се на търпението!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: TANO link=topic=4854.msg107405#msg107405 date=1492437968
Ще престанете ли? Тошко, чудя ти се на търпението!
Аз поне искренно се учудвам, че едно купе се отоплява с цели 5 киловата електрическа мощност! След като много добре знам с такава мощност с калорифер как се отопляват работилници и малки производствени помещения, чиято кубатура е многократно по-голяма от тази на едно вагонно купе и където загубите са много по-големи!

А на теб какъв ти е проблемът, че не мога да те разбера?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Ако щеш ми вярвай, ама аз проблем нямам никакъв. Десетина поста по нагоре четем това:

Цитат на: bdz43r link=topic=4854.msg107391#msg107391 date=1492284079
Нито едното, нито другото е вярно.
Атракциона до Черепишкия манастир беше само с парна тяга. Онова с електровоза беше правителственото посещение, където електровоза е неизбежен, защото вагоните искаха ток. Същото може да се види редовно дори в Германия при техните атракциони, разбира се с не по-малко интересен музеен дизелов или електрически локомотив, каквито ние нямаме.
На Кюстендилското пътуване влакът беше каран с електрическа тяга до Радомир и обратно по обективни причини - парната машина не би могла да пропътува цялото разстояние сама, а дори да можеше, щеше да задръсти движението през Владая, защото с такъв влак би лазила нагоре с 20 км/ч. В никой момент обаче не е пътувала изгасена.

И все пак точно този локомотив и тези вагони изобщо не са удачни за подобни атракционни пътувания.

С това за обикновените и скромни членове на форума като мен, нещата стават ясни. Следват обаче десетина поста чист спам. На мен не ми пречи, но на собственика сайта и форума може да му е проблем, че му пълним компютъра с излишни битове.
« Последна редакция: 17 Април 2017, 18:46:03 от TANO »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: Best Ripper link=topic=4854.msg107404#msg107404 date=1492436655
5 кила на купе!? Ти направо опече всичко деЦко у мен...  :lol:
Не съм объркал броя на нулите, нито мерните единици. Отоплението на един вагон е приблизително 50 kW или 50 000 W. При включване на отоплението на студен влак с 8 вагона, амперметъра в локомотива показва 280 А при напрежение 1500 V. Това прави 420 kW, колкото едно малко село.
Цитат на: Best Ripper link=topic=4854.msg107406#msg107406 date=1492439054
След като много добре знам с такава мощност с калорифер как се отопляват работилници и малки производствени помещения, чиято кубатура е многократно по-голяма от тази на едно вагонно купе и където загубите са много по-големи!
Пробвай с 5 kW да стоплиш студената работилница за половин час при -20­°С външна температура до +20°С, така че да ти е добре да седиш 1-2 часа на едно място без палто.