ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Новини и предстоящи събития | News and upcoming events

Нови атракционни пътувания по БДЖ, през годините!

<< < (14/21) > >>

pavlinbg:
Така е то, като БДЖ няма вагон-ресторанти с пантографи  :) /за атракциона до Черепишкия манастир/...

bdz43r:

--- Цитат на: Der Hetzer link=topic=4854.msg107397#msg107397 date=1492411043 ---като "атрактивното" на т.нар. "атракцион" е било, че някъде между вагоните и локомотива от съвсем редовния влак е имало закачен и бездействащ парен локомотив.
--- Край на цитат ---
Не. Парният локомотив караше влака сам в най-атрактивната част от пътя.
--- Цитат ---Не знам парния дали има електрогенератор, но от снимката не си личи нито дим, нито пара...
--- Край на цитат ---
Има - 25V / 1,25kW, а вагоните имат нужда от 1500V / 200kW. Има и дим, и пара, но 03.12 е много по-изпипана и не тече отвсякъде. Парните локомотиви не пушат постоянно като комина на ТЕЦ Бобовдол, дори обратното - липсата на дим е знак, че изгарянето е най-ефективно и горивото е добро.

Ние нямаме достатъчен брой подходящи за такова пътуване вагони. Нормално е, поне в началото, докато се организира някакъв по-удачен подвижен състав, почвата да се опипва с каквито вагони има налични. Нямаме и организация за зареждане на локомотивите с вода и гориво по пътя, затова се налага да си карат цистерна с вода и да им се помага в част от пътя с друг локомотив.

Алтернативата е да няма изобщо такива обществено достъпни пътувания с парна тяга и само да гледаме отстрани чуждестранните групи, както предимно се случва.

Best Ripper:
200 kW за вагоните??  :swoon: Нещо не си ли объркал? Това е огромна мощност за багаж...

pavlinbg:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=4854.msg107400#msg107400 date=1492414748 ---Не. Парният локомотив караше влака сам в най-атрактивната част от пътя.Има - 25V / 1,25kW, а вагоните имат нужда от 1500V / 200kW. Има и дим, и пара, но 03.12 е много по-изпипана и не тече отвсякъде. Парните локомотиви не пушат постоянно като комина на ТЕЦ Бобовдол, дори обратното - липсата на дим е знак, че изгарянето е най-ефективно и горивото е добро.

Ние нямаме достатъчен брой подходящи за такова пътуване вагони. Нормално е, поне в началото, докато се организира някакъв по-удачен подвижен състав, почвата да се опипва с каквито вагони има налични. Нямаме и организация за зареждане на локомотивите с вода и гориво по пътя, затова се налага да си карат цистерна с вода и да им се помага в част от пътя с друг локомотив.

Алтернативата е да няма изобщо такива обществено достъпни пътувания с парна тяга и само да гледаме отстрани чуждестранните групи, както предимно се случва.

--- Край на цитат ---

Е друго си е като във форума има професионалисти, които работят в мащаб 1:1  :hi:.
А относно атракционите - похвално е, че от БДЖ организират подобни пътувания, които носят приходи, популяризират жп транспорта, а и туризма като цяло. Апропо, това с туризма не е новост за БДЖ. Тази пазарна ниша определено трябва да се разработва!

bdz43r:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=4854.msg107401#msg107401 date=1492418032 ---200 kW за вагоните??  :swoon: Нещо не си ли объркал? Това е огромна мощност за багаж...

--- Край на цитат ---
Отоплението на един вагон е около 50 kW. Вагоните бяха три, значи трябва да имат поне 150 kW. Повечето големи локомотиви могат за захранват до 700-800 kW.
Парните локомотиви масово имат електрически генератори от началото на миналия век, но това електричество се ползва само за осветление, а в западните железници и за оборудването за безопасност и радиовръзка.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия