Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Възможен ли е ремонт на траф Piko FZ2, счупен потенциометър?

(1/2) > >>

Valfe:
Преди няколко дни пак се заиграх с тия влакчета. Стрелката на трансформатора обаче запецна малко в едната посока. Напънах я, за да я освободя, тръгна обаче в следващия момент запецна по средата след максимумите. Ни напред, ни назад. Пак я напънах и вече се счупи. Стрелката на потенциометъра се върти свободно.

Може ли да се поправи или по-скоро не?

mntop:
Първо откачи стрелката от оста и.Това става,чрез развиване на болтче,което се намира под капачка в средата на кръглата част на стрелката.След това развий 4-те болта от долната страна на трансформатора за да можеш да освободиш капака. Когато го отвориш,погледни да не се е счупил държача/намира се в горната част на оста на стрелката/,който придвижва 4 медни шини или някоя от медните шини. Ако е счупен държача,можеш да си направиш нов от текстолит. Ако се опиташ да го залепиш,най-вероятно отново ще се счупи,поради стареене на материала. Желая Ти успех!

Valfe:
Трансформаторът е все едно капсулован. Няма видими болтове от долната страна. А и как да развия болт на стрелката, като не мога да я повдигна нагоре повече от 1 мм, даже и толкова няма.

Edit: Махнах стрелката. Счупила се, тоест счупен е щифта (държача) в средата, който върти механизма. До колкото виждам си седи в нулево положение, но не горе в средата (когато е изключен), а на 180 градуса. Тоест долу, след максимумите (ограничителите).

mitko0888:
FZ2 няма никакви винтове - нито на врътката, нито на дъното.

По далечни спомени отварянето е: Като го погреднеш отдолу, точно по предния и задния ръб има по три броя "капси" - както ги наричаш. Разпробиват се с бормашинка - 3мм или 4 мм свредло - нямам спомени кое точно, почни от по-малкото. След това на тяхно място слагаш болтчета с по една гайка - май ставаше с М4, можеш да си купиш късички, с хубава цилиндрична глава за да стъпва н тях и да има вид. Всичко се разглобява без напъване и чупене!

Като отваряш капака внимавай кое къде се намира и как е сложено, и откъде ще изпадне, за да можеш да си сглобиш обратно, особено ако ти е за пръв път. Освен това ГДР-ските жички се късат много лесно, и то в мястото на запояването им, така си снимай или нарисувай коя къде е, освен ако не разбираш от жици и не можеш да си го направиш сам. Врътката се дэржи на едни жлебове към горния капак и при завъртане в определено положение се изважда нагоре. Над трансформатора има една пластмасова "конструкция", можеш да си го сглобиш и пробваш без да слагаш големия капак и врътката и да пробваш кое как се върти. Ще видиш и едни каналчета в които се плъзгат едни лостчета, всичко от пластмаса, което трябва да е хубаво ицчистено и смазано. Внимавай с намотката на трансформатора - да не я ковнеш с отверката или с нещо друго - има си място, където фабрично е изтрит лакъ от намотките, всичко друго трябва да е изолирано.

Така както ти е счупен, най-добре се пробвай да си го разглобиш и да си го оправиш - представи си че се получи и ти хареса да си правиш нещата сам. Може и да е някое дребно парченце пластмаса, което се е набутало на лошо масто.

pach:

 :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия